Auteur Topic: Draagarm  (gelezen 47 keer)

Offline jametmy

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
Draagarm
« Gepost op: 16 oktober 2019, 15:31:46 »
Goeiemiddag,

Even een kort vraagje, het is mij opgevallen dat mijn voorbanden voornamelijk aan de binnen kant extreem weg slijten. rechts nog erger dan links
tevens heb ik sinds dit weekend dat mijn stuur niet meer recht staat, ik vermoed dat  deze een graad of 5 á 10 naar links staat.
Ik vermoed dat dit probleem ontstaan is toen ik zachtjes van de stoep(rand) af reed en daarbij op een gegeven ogenblik de auto zover door veerde waarbij de onderkant uiteindelijk contact maakte met de onderstel/ bodem van de auto. die zelfde avond schraapte ik ook nog met mijn bumper/ onderste bumperspoiler aan een te hoogte stoep randt

De extreme slijtage kan dit ontstaan omdat de bovenste draag arm iets van slijtage heeft. ik heb gekeken of ik speling kan ontdekken maar zover ik heb kunnen zien en of voelen, voel ik geen speling. De auto is een april/ mei uitgelijnd nadat ik de zelfde slijtage op mijn winterbanden zag. De onderste rechter draagarm heeft ook geen speling. en de linker heb ik afgelopen november vervangen

Het niet in het midden meer staan van het stuur; Ik kan geen enkel schade zien waarop ik de stoeprand zou hebben geraakt, wel hoor ik af en toe iets rammelen maar dit lijkt van de voorbumper af te komen.

Heeft iemand al eens deze problemen gehad en wat kan ik doen om het 1 en ander uit te sluiten zodat ik het probleem kan vinden van die de slijtage  en het stuur dat niet meer recht staat

Offline Fur

• Forumbezoeker
  • *
Re: Draagarm
« Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2019, 16:05:41 »
banden slijtage heb ik wel last van gehad, maar dat had in mijn geval met uitlijnen te maken. Probleem was ontstaan nadat de spoorstangen vervangen waren. Maar stuur niet recht, geen idee enige keer dat ik dat ooit gehad was in een oude peugeot waar ik hem zelf niet recht op gemonteerd had :P