Algemeen > F.A.Q.

HOW-TO: Uitlezen 156, kabels, software en waar te beginnen?!

<< < (21/24) > >>

BrianL:
Ik hoop dat ik er niet overeen gelezen heb maar kan iemand advise geven over welke kabel ik nodig heb voor een 159. De blauwe kabel van de 156 is wel aan te sluiten maar "connect" niet. De 159 opties zijn ook rood in de Multi-ECU-scan.

sanscorp:
Daar heb je een elm327 voor nodig met een aanpassing of verloopje voor CAN.

Of je gaat eenmalig voor "algemeen" en besteld een Delphi ds150e op ali.

Even wat lastiger te installeren maar dan kan ke met heel veel auto's heel veel doen.

Ondanks de delphi gebruik ik vaak wel merk specifieke hardware waar mogelijk.

Maar troubleshooten of service resets zijn zeer goed mogelijk. Soms zelf wat meer zoals inleren of zelfs sleutels toevoegen. Sterk afhankelijk per merk en model.

Mijn advies zou, bijna 4 jaar na schrijven, zijn om voor een dergelijke interface te gaan.

Ik loop al weer iets achter, misschien is er wel een nieuwere betere en/of goedkopere opvolger maar dan hou ik mij ook aanbevolen :)

BrianL:

--- Citaat van: sanscorp op 13 oktober 2019, 14:57:20 ---Daar heb je een elm327 voor nodig met een aanpassing of verloopje voor CAN.

--- Einde van citaat ---

Bedankt, ik heb er een gekocht, deze : https://www.ebay.de/itm/273339479494?ViewItem=&item=273339479494

Helaas werkt de kabel niet op mijn Alfa 159. Alle Alfa 159's connecties staan in het rood in MultiECUscan behalve de CAN-info. Ik kan dus alleen CAN-info uitlezen, verder doet de kabel helaas niets. Ik heb de verkoper van de kabel om advies gevraagd.

sanscorp:
Zou moeten werken. Originele versie multiecuscan?
Vraagt bij verbinden niet om een adapterkabel aan te sluiten?

Voor de goede orde, ik heb geen 159 en kan dus helaas ook geen ervaring delen.

Juiste drivers geïnstalleerd en instellingen in MES goed gezet?

Krijg je wel de can info te zien?

Ik heb onlangs ook de Giulietta uit 2014 en 2015 uitgelezen met MES en een soortgelijke kabel.
Wel een FTDI chip.

BrianL:

--- Citaat van: sanscorp op 19 oktober 2019, 20:10:04 ---Zou moeten werken. Originele versie multiecuscan?
Vraagt bij verbinden niet om een adapterkabel aan te sluiten?

Voor de goede orde, ik heb geen 159 en kan dus helaas ook geen ervaring delen.

Juiste drivers geïnstalleerd en instellingen in MES goed gezet?

Krijg je wel de can info te zien?

Ik heb onlangs ook de Giulietta uit 2014 en 2015 uitgelezen met MES en een soortgelijke kabel.
Wel een FTDI chip.

--- Einde van citaat ---

Ik kan inderdaad de can-info wel zien maar geen andere modules benaderen. Drivers zijn goed geïnstalleerd. Originele versie Fiat Multiecuscan, maar de "free" versie, het lijkt erop dat daar het probleem zit. De 159 staat ook in het rood in de Multiecuscan software. Het lijkt erop dat ik moet registreren voor 50 of 280 euro om de 159 uit te lezen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie