Algemeen > F.A.Q.

HOW-TO: Uitlezen 156, kabels, software en waar te beginnen?!

<< < (2/20) > >>

sanscorp:
Ik hou het voorlopig nog even bij clones van bekabelde interfaces omdat wifi en bluetooth weer andere uitdagingen met zich meebrengen en het troubleshooten lastiger kan zijn.

Veel ingewikkelder is het niet, wifi of BT OBDII stekker in je auto stoppen, met telefoon verbinding maken, torque opstarten en configuratie instellen en verbinding maken.
Dit werkt overigens ook prima met MES via de laptop waarbij je meteen alle opties tot je beschikking hebt.

Maar als je geen verbinding hebt dan kan het dus weer liggen aan de connectie, het wachtwoord, apparaatnaam, configuratie van de pc of mes.

sjontheking:
Vet goed bezig! Als ik het een beetje goed begrijp (en ik ben niet zo goed met pc's) dan kan ik het makkelijkst gewoon een kant en klare scantool bestellen bij dat scantool.net? Of werkt dat niet zo 1-2-3?

sanscorp:
Scantool verkoopt de niet nagemaakte spullen, dus daar heb je minder gezeur met het installeren, zoeken naar (oude) drivers etc.

Je moet wel bij de instellingen van de compoort de 3 genoemde waarden veranderen i.c.m. de 156 en MES.
Dus 4096 naar 256 en 16 naar 1.

Mes kan je ook kopen, dan kan je alles uitlezen, de gratis versie is gelimiteerd. Voor 50 euro heb je een lifetime licentie met alle bijhorende updates en support.

sjontheking:
Bedankt! Heb regelmatig het irritante airbag lampje

ArjanB:

--- Citaat van: Arcblizz op 25 maart 2016, 23:31:32 ---Waar is de ELM 327 OBDII via bluetooth?

Connecten via je smartphone met torque pro werkt ook goed om je foutcodes te bekijken en te resetten.

Wat bij deze stekker wel in de gaten gehouden moet worden is dat het wil voorkomen dat de stekkertjes terug geduwd worden in hun behuizing waardoor ze geen kontakt maken.

--- Einde van citaat ---
Die heb ik ook, werkt goed.
Ook met MES software op android. Alleen uitlezen werkt;  airbag lampje resetten kan helaas niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie