Auteur Topic: Oliewissel met Eurol 10W/60?  (gelezen 2743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbros

  • Gast
Re: Oliewissel met Eurol 10W/60?
« Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2016, 22:54:15 »
Kijk maar eens op   www.levoil.de    naar de 10w60 olie....super prijzen.Ga hier zelf de olie afhalen in Aken en je weet niet wat je ziet hoeveel olie hier op voorraad staat.Overigens heb je ook nog olie van het merk Mannol in 10 w60 .
Google maar eens "oeltest autobild mannol"en je zult versteld staan wie hier wint.

Greetz,
robbros

Offline peetje155

  • *****
  • Berichten: 793
  • Geslacht: Man
Re: Oliewissel met Eurol 10W/60?
« Reactie #26 Gepost op: 21 oktober 2016, 16:29:25 »

Voor de zekerheid heb ik dus een mailtje met foto's van de can naar Castrol.nl gestuurd.
Zij hebben het gecheckt, het batchnr. en de grijze dop zijn helemaal correct gelukkig. ;D
Morgen ff verse erin.
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline aytac

  • ******
  • Berichten: 2955
  • Geslacht: Man
Re: Oliewissel met Eurol 10W/60?
« Reactie #27 Gepost op: 21 oktober 2016, 17:19:22 »
Zij hebben het gecheckt, het batchnr. en de grijze dop zijn helemaal correct gelukkig. ;D

Zelfs dat zou gekopieerd kunnen zijn hoor! ;D

Offline peetje155

  • *****
  • Berichten: 793
  • Geslacht: Man
Re: Oliewissel met Eurol 10W/60?
« Reactie #28 Gepost op: 21 oktober 2016, 23:01:14 »
Zelfs dat zou gekopieerd kunnen zijn hoor! ;D

 Hahaha Hahaha
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline jazzfan

  • *
  • Berichten: 14
Re: Oliewissel met Eurol 10W/60?
« Reactie #29 Gepost op: 22 oktober 2016, 18:49:10 »
Beste vrienden,

Ik rij met een 156 1,6 TS en die verbruikte veel  olie toen ik hem kocht zoals de meeste .
Heb er uit ervaring met mijn motoren en andere autos sinds het jaar '84 Motul ingegoten .
ttz Motul 300 V 15/50 en mijn verbruik is momenteel heel miniem
Auto aangekocht op 135000 km en ogenblikkelijk naar garage geweest en van onder het minimum tot max opgevuld met power 20/50 denk ik .
Volledig ververst met filter aan 135985 km en 1é maal na 4360 km 700 ml bijgedaan ,dus heel weinig hé.
De volgende 3059 km 500 ml bijgekapt = ongeveer de éérste 7500 km 160 ml op 1000 km !.
Op 146959 km ,na 3550 km terug 450 ml ingegoten wat maar op 126 ml per 1000 km kwam ,dus dit na een kleine 11000 km   sedert verversing .
Dan op 149117 ; 2158 km later terug 300 ml ingegoten  ,kwam op 139 ml op 1000 km
Nu hadden we 13000 km gereden en er werdt eigenlijk maar 1950 ml bijgekapt wat neerkomt op een gemiddeld verbruik van 150 ml op 1000 km of 1 l op 6700 km ,wat zeer weinig is .
A 152500 km  dus na 3383 km terug 300 ml bijgedaan  en op 17405 km terug volledig ververst met filter op 153390 km .
Sedert de verversing laatste en 3é controle controle op 162211 km = na 8821 km  900 ml bijgedaan 3 keer , is dus maar een olieverbruik meer van 102 ml per 1000 km die ook normaal is Motul kennende na de 2é verversing en die dus eigenlijk niet veel is  .
In het verleden hebben wij nog dieselwagens met een zeer groot olieverbrui op een miniem verbruik gekregen .Wordt altijd bijgevuld ong tussen max en min ;niet te laag rijden van niveau is de boodschap !!
Let op  300 V is competitie olie en wat je ev kunt hebben is een klein beetje nat staan aan de dichtingen .
Maar ik ben er zeer tvreden over en kan met een gerust hart met deze 1,6 zweven .
Mvg,
Jazzfan