Auteur Topic: DIESELGATE draait door  (gelezen 13799 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline katuut

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4219
  • Geslacht: Man
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #75 Gepost op: 18 april 2018, 13:03:12 »
Ik zou het proberen!


Crowdfunding? Mijn 100 euro heb je 😉

Last hebbend van detaildiarree

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2575
  • Geslacht: Man
  • Moi
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #76 Gepost op: 18 april 2018, 22:34:21 »
Gaaf.

Yellotop zijn op dit moment op de bon, dus dat lukt eerst niet; maar Optima heeft ten koste van de Yellow de Redtop productie verhoogt; dus dan pak ik die maar.

En die E-motor lukt ook nog wel.

Nu eeen   giovanni1  figuur die de flex  in de veerpoot zet om een aandrijfas te maken.

Ik ga nog even op onderzoek.
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #77 Gepost op: 03 mei 2018, 01:20:48 »
De Duitse auto-industrie is totaal ongeloofwaardig; in het kort de resultaten van diesel-gate
en de 'Diesel-Gipfel'.

Veel beloven en weinig geven
doet de gek in vreugde leven


(de eerste en tweede diesel-top, een crisis beraad of overleg tussen de fabrikanten en overheid.)
Eerste d.d. 1 augustus 2017, tweede d.d. 28.11.2017 in Berlijn.
Echt nieuwsgierige mensen googelen de term Diesel-Gipfel even.


DOORVOERING NOG DIT JAAR
'UPDATE DUITSE DIESELS MOET VOOR 1 SEPTEMBER'

bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/update-duitse-diesels-moet-voor-1-september/

JAN LEMKES AUTONIEUWS
2 MEI 2018 08:19



De beloofde update van oudere auto’s met dieselmotor in Duitsland zou voor 1 september gereed moeten zijn om de afgesproken deadline voor de implementatie te halen.

Dat is althans wat de Duitse verkeersminister Andreas Scheuer volgens 'Bild am Sonntag' heeft geëist. De belofte om alle 5,3 miljoen betreffende voertuigen voor het einde van het jaar een update te geven, zou alleen haalbaar zijn als die update uiterlijk op de eerste dag van september gereed is. De nieuwe software moet namelijk ook nog worden goedgekeurd door de daartoe bevoegde instanties in Duitsland en ook daar gaat tijd overheen.

De update voor Euro 5- en Euro 6-dieselauto's werd in augustus aangekondigd na een spoedbijeenkomst van Duitse automakers, (https://www.autoweek.nl/nieuws/duitse-fabrikanten-komen-op-voor-dieselmotoren/) die met deze en andere maatregelen hopen vergaand overheidsingrijpen tegen te houden of uit te stellen. Van de ruim 5 miljoen auto's die in aanmerking zouden komen voor de update, is volgens Auto-Medienportal ongeveer de helft afkomstig uit de stallen van Volkswagen. Die auto's moeten toch al een update krijgen in verband met de aanwezige sjoemelsoftware.

Met name de inrijverboden in steden zitten autofabrikanten in Duitsland dwars, omdat die de verkoopbaarheid van nieuwe en de waarde van oudere dieselauto's ernstig negatief zouden beïnvloeden. In de laatste decennia hebben Duitse autobouwers stevig geïnvesteerd in diesel in een poging de CO2-uitstoot naar beneden te krijgen, dus dat men niet blij is met de strijd tegen juist die brandstofsoort is vanuit het perspectief van de fabrikant goed uit te leggen. Dat de nood hoog is, blijkt onder meer ook uit de belofte van Volkswagen en BMW om dieselkopers hun geld terug te geven als een inrijverbod in hun woon- of werkomgeving de inzetbaarheid van de nieuwe auto binnen afzienbare tijd drastisch verlaagt.

Nog wat diesel links:
19 april
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/19/europese-unie-gaat-zelf-autos-beoordelen-a1600166
21 maart
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/21/onderzoek-klimaat-is-beter-af-zonder-diesel-a1596429
1 augustus 2017
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/08/01/de-liefde-voor-diesel-gaat-ver-in-duitsland-12330970-a1568621

https://www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-economie-buitenland/nid26572-achtergrond-merkel-is-verstrengeld-met-de-duitse-auto-industrie.html

Het managen van de Duitse dreck-schleuder dieselwinsten door het maximaal haalbare aantal doden en doodzieken gaat voortreffelijk. Nono

En Martin Winterkorn wordt in de VS aangeklaagd voor misleiding.



https://www.autoblog.com/2018/05/03/ex-vw-ceo-martin-winterkorn-charged-diesel/


Waarom draait de diesel-top? Ineens kan de industrie alles beloven om krampachtig diesel-rijverboden te voorkomen.

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/dieselgipfel-es-geht-um-fahrverbote-und-elektrische-busse-a-1180573.html



Duitse burger gaat betalen voor schonere lucht uit vieze diesels.
Der Spiegel noemt het overheids falen.

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/dieselgipfel-staatsversagen-kommentar-a-1180751.html


Het hele verhaal sinds 2016 met timeline bij auto motor und sport
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-diesel-abgasskandal

Volkswagen onderzoekt of het schadeclaims kan indienen bij voormalig topman Martin Winterkorn, voor zijn rol bij het dieselschandaal. Dat bevestigde een woordvoerder van het autobedrijf.

https://www.autoweek.nl/nieuws/volkswagen-onderzoekt-schadeclaims-winterkorn/


'Nissan stopt met dieselmotoren in Europa'

https://www.nu.nl/auto/5255426/nissan-stopt-met-dieselmotoren-in-europa.html
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2018, 21:33:15 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #78 Gepost op: 22 mei 2018, 11:34:08 »
Duitse steden mogen diesels per direct verbannen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21-05-2018 om 12:58



Duitse steden mogen diesels per direct verbannen
En zo zijn we nog veel verder van huis.



Er worden dagelijks steeds meer stenen gelegd om de weg naar de massale uitroeiing van de diesel in Duitsland te realiseren. Met name in Hamburg voelen ze er weinig voor om nog langer te wachten. De stad in het noorden van Duitsland kondigde eerder dit jaar aan dat het stappen zou ondernemen om de diesel uit het straatbeeld te verwijderen. Vorige week werden die eerste stappen daadwerkelijk gezet, en was het wachten geblazen op de uitspraak van de rechter. Die hebben we nu binnen.

De hoogste Duitse rechtbank heeft afgelopen week bevestigd dat de grote steden waarvan de luchtvervuiling niet in lijn is met de Europese richtlijnen, per direct actie mogen ondernemen. In het dertig pagina lange document laat de rechtbank in Leipzig weten dat de steden geen moment hoeven te wachten. De steden mogen voortaan, in feite, iedere diesel verbannen die niet aan de laatste Euro6-normen voldoet. Van de ruim 15 miljoen diesels in Duitsland, zijn er ongeveer 2,7 miljoen auto’s die niet direct getroffen worden door de uitspraak.

“Such restrictions, in their intensity, do not go beyond other passage and stopping bans as justified by road law requirements, which motorists always have to reckon with and which they principally have to accept.”

Afgezien van het feit dat dit voor meer steden de deur opent vergelijkbare maatregelen als in Hamburg te treffen, kan het de industrie bakken met geld gaan kosten. Volgens experts kan het de autoindustrie ruim 14,5 miljard euro kosten om de dieselauto’s van de benodigde fixes te voorzien. (Bron: Automotive News)


https://www.independent.co.uk/environment/diesel-cars-ban-cleanest-emissions-legal-limits-air-pollution-regulations-uk-germany-a8235076.html

In the aftermath of the scandal, testing revealed diesel cars that met the latest “Euro 6” limits for NOx emissions in lab tests were massively exceeding those limits when driving on the road.

As a result, the EU brought in the real driving emissions (RDE) test to assess how cars performed in real traffic conditions.

Despite the introduction of these tests in April 2016, no NOx limit was put in place for them until September 2017.

The worst results for RDE testing came from the 1.6 litre Fiat Tipo, which recorded emissions 4.5 times the legal limit when driving in an urban setting, and from the Renault Scenic Energy dCi 95, with emissions 2.4 times the limit.


https://www.schwaebische.de/ueberregional/wirtschaft_artikel,-dieselgate-was-die-eu-mahnung-f%C3%BCr-vw-bedeutet-_arid,10872101.html


De problemen bij Porsche:
diesels
https://www.autoweek.nl/nieuws/circa-60000-porsches-terug-naar-garage/

en de rest
Porsche kan zijn volledige modellengamma tijdelijk voor onbepaalde tijd alleen uit voorraad leveren. Dat heeft te maken met de overgang naar de WLTP-cyclus.
https://www.autoweek.nl/nieuws/porsche-modellen-tijdelijk-alleen-uit-voorraad/


http://www.autobild.de/artikel/adblue-preis-verbrauch-nachfuellen-10682469.html


http://www.autobild.de/artikel/diesel-neue-abgastechnik-von-bosch-12784750.html


NOx-emissies dalen tot sensationeel lage 13 mg / km
  Doorbraak in dieseltechnologie ?!


Sensationele metingen: gemiddeld blaast de Bosch-diesel 13 gram NOx de lucht in. Voor normale Euro 6 diesels is dit 507.



Dieselvoertuigen mogen momenteel 168 milligram stikstofmonoxide per kilometer in reële exploitatie uitstoten, in 2020 zal de limiet dalen tot 120 milligram. Bosch kan nu gemiddeld 13 milligram bereiken, zei Denner. Daarom is de fabrikant van plan om het einde van het debat over het einde voor de diesel ermee te beëindigen. Daarnaast pleitte Denner voor een meer kritische en realistische beoordeling van de milieuprestaties van elektrische auto's. "In zo'n algemeen beeld kan naar voren komen: het is beter om de juiste diesel te rijden dan de verkeerde elektrische auto," zei hij. Niettemin blijft Bosch consequent en met miljarden investeringen op elektrische mobiliteit. Maar: "We hebben de meest efficiënte verbrander met de laagste emissies nodig totdat elektrische mobiliteit op de massamarkt kan worden gebruikt."

https://www.amt.nl/techniek/artikel/2018/04/bosch-maakt-diesel-echt-schoon-de-details-10159050

https://www.amt.nl/techniek/artikel/2018/05/bevestigd-minder-diesel-meer-co2-10159054
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2018, 15:44:10 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1695
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #79 Gepost op: 27 mei 2018, 12:01:40 »
 Haha ' met name Hamburg'.
Wat, net als Rotterdam en Antwerpen, een haven heeft waar op ruwe stookolie aangedreven boten constant in- en uitvaren. En vrachtauto's om de spullen weer verder te vervoeren.
Weer een staaltje symboolpolitiek?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 968
  • Geslacht: Man
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #80 Gepost op: 27 mei 2018, 12:36:25 »
Ja, en jan met de pet is weer de dupe. Raar dat autoriteiten bij milieumaatregelen altijd eerst de gewone burger die verhoudingsgewijs maar een kleine verantwoordelijkheid heeft het eerste bij de kloten grijpen.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1695
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #81 Gepost op: 27 mei 2018, 13:14:41 »
Antwerpen maakt het nog bonter.
Oude auto's mogen de milieu zone / binnenstad niet in omwille van 'lucht kwaliteit'
Echter als je betaalt mag het wel. Een duidelijk signaal dat het echt om het geld te doen is, ipv milieu.
Of toch eens overwegen of scheepvaart niet eens op normale schone olie moet overstappen? Of de haven paar dagen per week sluiten?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 968
  • Geslacht: Man
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #82 Gepost op: 27 mei 2018, 13:34:12 »
Tja, het is ook wel weer zo dat wanneer de rekening bij de bedrijven wordt neergelegd dat de burger alsnog ervoor opdraait omdat die kosten gewoon doorgefactureerd worden. Het draait altijd om geld. Afkopen van verantwoordelijkheden gebeurt op meer vlakken. Maar schrijnend is het wel.

Wat antwerpen betreft: er wordt nu gezorgd voor meer "natuur" in de bijna voormalige  Hedwigepolder, om zo de vaargeul nog wat dieper te maken. Dan kan er nog meer olierook de lucht in ;)
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1695
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #83 Gepost op: 27 mei 2018, 14:16:53 »
https://www.euractiv.com/section/air-pollution/news/daily-emissions-of-cruise-ships-same-as-one-million-cars/

Daily emissions of cruise ships same as one million cars

Cruise ships aren't just controversial because of the number of tourists they bring to UNESCO world heritage sites like Venice. Their environmental impact has now been revealed. [Mauro Picardi/ Shutterstock]

Cruise ships can emit as much particulate matter as a million cars every day and the air quality on deck can be as bad as the world’s most polluted cities, according to a new investigation.

An undercover investigation by the United Kingdom’s Channel 4 television station has revealed the shocking levels of pollution found on board some cruise ships.

Channel 4’s Dispatches programme sent its investigators onto P&O Cruises’ 250-metre-long Oceana vessel, which can carry more than 2,000 passengers.

The programme focused on monitoring ultra-fine particles in the air around the vessel and the investigation showed that just one ship can emit the same amount of particulate matter in one day as one million cars.

EU auditors join fight against deadly air pollution
The European Court of Auditors (ECA) will investigate the fight against air pollution, which kills half a million European citizens every year, the court announced on Friday (10 February).

Dispatches found that the air on the upper deck of the Oceana, downwind from the boat’s funnels, had 84,000 ultra-fine particulates per cubic centimetre. The numbers topped 226,000 directly next to the funnels.

The same programme monitored the air quality in London’s busy Piccadilly Circus, using the same recording devices, and found that the numbers were just 38,400 per cubic centimetre.

One doctor told the programme that “these are the levels you would expect to see in the most polluted cities in the world like Shanghai, Delhi and so on”.

He added that short term exposure could cause increasing respiratory symptoms and that crew members working long-term on board could experience side effects “we are just starting to understand”.

Cruise ships typically use heavy fuel oil in their engines, a residual product that is left over after petrol and diesel have been produced. It has very high sulphur content but is more cost-effective than other fuels.

P&O responded to the programme’s findings by highlighting that it has reduced its fuel consumption by 28% since 2005 and that the company slashed CO2 emissions by 20% in 2014 alone.

Cargo companies call for shipping to be regulated by EU’s emissions trading market
European cargo companies have backed plans to regulate shipping under the EU’s Emissions Trading System (ETS), the world’s largest carbon market and one of the bloc’s flagship policies to fight climate change.

The company also revealed that the Oceana will soon be fitted with “exhaust gas cleaning systems” in an effort to reduce emissions further. Its statement added that: “we recognise that there is a public interest… related to particulate matter and related health issues”.

But a study by CE Delft recently warned that the efficiency of new ships declined in 2016 compared with 2015.

It is estimated that 25.3 million passengers worldwide will travel on cruise ships in 2017, up from just 15.8 million a decade ago, according to data from the Cruise Lines International Association.

Popular Croatian tourist destination Dubrovnik, known around the world for being the filming location of Game of Thrones, is struggling to cope with the vast numbers of visitors being brought to its medieval walls by cruise ships.

The statistics do not look good for this summer either. In 2016, 529 of the vessels stopped off in Dubrovnik, bringing 799,916 passengers. That is an increase from 475 ships in 2015 and 463 in 2014.

Shipping currently accounts for 2-3% of global greenhouse gas emissions but a 2014 UN study warned increasing trade could up the sector’s carbon footprint by as much as 250% by mid-century.

If shipping were an actual country then it would be the globe’s seventh biggest emitter.

Last week, 170 countries met at the United Nations’ International Maritime Organisation meeting in London. They agreed a seven-step outline that is aimed at decarbonising the shipping sector and an interim plan is now pencilled in for next year, with a comprehensive plan due in 2023.

Although one proposal called for the sector to come up with climate targets in line with the Paris Agreement and to decarbonise by 2050, a consensus could not be found. Further talks will be held in October.

UN will force shipping to clean up its act
The UN’s International Maritime Organisation (IMO) is pondering measures to cut shipping pollution and bring emissions into line with the Paris Agreement. EURACTIV’s partner Journal de l’Environnement reports.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1378
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #84 Gepost op: 27 mei 2018, 22:45:44 »
....
Wat antwerpen betreft: er wordt nu gezorgd voor meer "natuur" in de bijna voormalige  Hedwigepolder, om zo de vaargeul nog wat dieper te maken. Dan kan er nog meer olierook de lucht in ;)

Jas das ook een mooie farce, gebaseerd op een verdrag uit 1800zoveel oid... Das maar voor 1 ding; nog meer en grotere zeeschepen naar Antwerpen en verder voor nikske..

Over de luchtkwaliteit daar: een beetje oceaanstomer zet op 24u tijd daaro (zit u?) 10 to 14000 ja veertienduizend 20voet containers op de wal, 1 bootje.
Dat is niet één bootje, nee, dat zijn er meerdere per etmaal.
En dat gaat 365 dagen p/j zo door. Reken even verder om een indruk te krijgen HOEVEEL voertuigbewegingen er nodig zijn om die kade leeg te maken...das bizar... Je kunt het trouwens aan het wegdek rondom antwerpen haven echt zien, das compleet aan snippers gereden op plekken, kom er meerdere xen per week...

Ow ja maar er worden ook containers per kleinere schepen verder EU ingevaren dus niet alles gaat per vrachtwaggel. Nee klopt, maar ook zo'n kleiner schip ldoet ook diesel he...
Ík weet iig wel ong. waar de slechte luchtkwaliteit vandaan komt in en om d'Anvers, NIET van de personenauto's... Deuh

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #85 Gepost op: 01 juni 2018, 12:49:13 »
Deutschland dreigt Daimler met boete van 3,75 miljard Euro

https://www.autoblog.nl/nieuws/deutschland-dreigt-daimler-met-boete-van-375-miljard-euro-109945#post-109945

'LUCHTWEGEN ZIJN ONZE BELANGRIJKSTE WEGEN'
ALLE DIESELS VANAF 2030 GEWEERD UIT BRUSSEL

ANP/JAN LEMKES AUTONIEUWS
31 MEI 2018 15:46 



Dieselauto’s zijn vanaf 2030 niet langer welkom in het gewest Brussel. De Brusselse regering heeft ingestemd met een plan hiervoor van minister van Leefmilieu Céline Fremault.

In de strijd tegen luchtvervuiling gaat ze onderzoeken of er ook een ban moet komen op voertuigen die op benzine rijden. "Andere Europese steden gaan in dezelfde richting", zei ze donderdag.

In de Belgische hoofdstad wordt op 1 januari al een lage-emissiezone van kracht. Veel andere steden kennen al zo'n milieuzone waar oude dieselwagens worden geweerd. Deze plannen werden al in 2016 gepresenteerd.

De luchtkwaliteit in Brussel is slecht. "Onze belangrijkste wegen zijn onze luchtwegen", verwelkomde mobiliteitsminister Pascal Smet het besluit. "Meer dan de helft van de Brusselse gezinnen heeft geen auto, maar ademt toch de slechtste lucht van België in. Dat moet anders. Een ban op diesels is een deel van de oplossing."



Nieuwe dieselauto’s zijn nog steeds te VIES

https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-dieselautos-zijn-nog-steeds-te-vies-110043#post-110043
Momenteel worden nieuwe dieselauto’s afgesteld op de Euro-6 norm. In theorie betekent dat schone diesels.

In de praktijk betekent het echter iets heel anders. De International Council on Clean Transportation (ICCT) bracht een onderzoek onder de aandacht. Dit was een onderzoek naar zo’n 5.000 nieuwe dieselauto’s die onder de Euro-6 norm vallen. Er werd gekeken naar het duivelse stofje waarop elk onderzoek gebaseerd is: NOx.

https://www.theicct.org/publications/true-real-world-pv-emissions-rating-system
TRUE, een ander initiatief die het onderzoek uitvoerde, gaf de resultaten weer in een gekleurde grafiek.



The TRUE ratings system uses green, yellow, and red symbols to indicate Good (green), Moderate (yellow), or Poor (red) emissions performance. An overview of the initial ratings in the figure below shows the share of vehicle families receiving a green, yellow, or red rating grouped by fuel type and Euro standard. From Euro 3 to Euro 5, all diesel families are rated red. For Euro 6 vehicles, approximately a 10th of diesel families are rated yellow.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2018, 23:33:42 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1378
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #86 Gepost op: 04 juni 2018, 16:36:05 »
Stukje om mijn woorden over Antwerpen haven kracht bij te zetten: https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/record-voor-haven-van-antwerpen-uitbreiding-is-nodig~a9215fe3/

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #87 Gepost op: 11 juni 2018, 15:22:05 »
Volkswagen betaalt Duitse boete van 1 miljard euro om emissieschandaal


Foto: AFP

Gepubliceerd: 13 juni 2018 18:07
Laatste update: 13 juni 2018 18:49

Volkswagen betaalt aan Duitse autoriteiten een boete van 1 miljard euro vanwege het emissieschandaal, meldt het concern woensdag.
De autofabrikant zegt de boete te accepteren en daarmee ook verantwoordelijkheid te nemen voor de fraude. Volkswagen gaat niet tegen de geldstraf in beroep.

Het concern hoopt dat de boete ook een "significant positief effect" zal hebben op andere lopende onderzoeken in Europa.

De boete bestaat uit een maximale straf van 5 miljoen euro. Volkswagen moet daarnaast 995 miljoen euro betalen vanwege de economische voordelen die het concern door de fraude heeft genoten.

Volkswagen raakte in het najaar van 2015 in opspraak. Toen bleek dat het concern jarenlang heeft gesjoemeld bij toelatingstesten voor dieselmotoren.

Software
De motoren waren voorzien van verboden software waardoor ze in het laboratorium veel schoner uit de bus kwamen, dan bij normaal gebruik op de openbare weg. De affaire heeft al geleid tot de nodige boetes en schikkingen. Daar zijn bij elkaar vele miljarden mee gemoeid.

In april 2017 heeft Volkswagen van een Amerikaanse rechter al een boete gekregen van omgerekend 2,6 miljard euro. Dit gebeurde nadat het concern schuld had bekend.

Ook heeft het bedrijf een fonds van 10,3 miljard euro opgezet om auto's terug te kopen van gedupeerde consumenten.
bron: https://www.nu.nl/volkswagen-schandaal/5311742/volkswagen-betaalt-duitse-boete-van-1-miljard-euro-emissieschandaal.html



ILLEGALE APPARATUUR TIJDENS EURO 6-METINGEN
'KBA VINDT SJOEMELSOFTWARE BIJ MILJOEN DAIMLERS'
bronnen: https://www.autoweek.nl/nieuws/kba-vindt-sjoemelsoftware-bij-miljoen-daimlers/
              https://www.autobahn.eu/9056/vijf-defeat-devices-aangetroffen-in-nieuwe-mercedes-motoren/
              https://www.transport-online.nl/site/81526/doorzoekingen-bij-daimler-in-dieselonderzoek/

MITCHEL VAN ESSEN
11 JUNI 2018 11:34



Het blijft een drukke bedoening op het hoofdkantoor van de Duitse RDW-tegenhanger. De KBA voegt namelijk een nieuw hoofdstuk toe aan het Duitse diesel-dossier: Daimler wordt ervan verdacht illegale software te gebruiken bij zijn nieuwe Euro 6-diesels.


Dat meldt Automotive Management op basis van het Duitse Bild am Sonntag. Moederbedrijf van Mercedes-Benz zou bij ongeveer een miljoen Euro 6-diesels illegale software gebruiken om aan de nieuwe emissienormen te kunnen voldoen. In het verslag wordt over vijf illegale systemen gesproken waarbij de Adblue ureumoplossing voor uitlaatgasreiniging soms onverklaarbaar op- of afneemt. Het is nog niet duidelijk om welk type auto het gaat en waar deze eventueel zouden rondrijden. Aan Reuters wil Daimler geen reactie geven. Wel geven de Duitsers aan om transparant aan alle onderzoeken van de KBA en het federale ministerie van Transport mee te werken.

In februari gingen er ook al geruchten rond omtrent Daimler en zijn diesels. In 2017 riep het bedrijf al miljoenen Europese diesels terug naar de garage. Dit was volgens Daimler echter om "bestuurders gerust te stellen en het vertrouwen in dieseltechnologie te versterken.'' Sinds Volkswagen in 2015 diep door het stof ging vanwege illegale software bij dieselauto's, lopen de investeringen samen met Daimler en BMW al in de miljarden euro's.


Dit is het begin van 'AdBlue-gate'.

Een afspraak tussen de drie Duitse fabrikanten om te sjoemelen met de mate van 'AdBlue' toevoeging om in testen beter te scoren dan IRL.
Het gaat om alle Euro 6 diesels van VAG, Mercedes en BMW.
Is redelijk goed op te lossen met een software update en een normaal formaat AdBlue-tank monteren.
Interessant is weer hoe de heren fabrikanten dit gaan handelen. Gaat de energie zitten in afhouden en juridisch damagecontrol of lossen ze het echt op. Dáár onderscheiden de echte autoliefhebbers zich van de accountants en advocaten.


De grote drie stemmen de ontwikkelingen met elkaar af. En Audi, kennelijk de leidende partij voor dat onderdeel, stelde de 817 liter tank ipv de 35 litertank voor omdat dan ruimte besteed kon worden aan een B&O geluidsinstallatie in plaats van een kostenpost. Dan ben je er als spreadsheetmanager snel uit. En aldus geschiedde. Die notulen van de vergaderingen zijn openbaar geraakt.

https://www.dalhuisen.nl/images/Producten-diensten/Autos_met_AdBlue_tank.pdf
Opvallend hoe zuinig VAG is met AdBlue t.o.v. de concurrenten.

https://www.autoweek.nl/nieuws/audi-topman-verdachte-in-dieselzaak/
ANPAUTONIEUWS
11 JUNI 2018 13:30



Na Daimler-nieuws rondom de dieselschandalen, is er ook nieuws bij Audi: de huizen van twee bestuurders zijn vandaag doorzocht door de Duitse politie.

Audi-topman Rupert Stadler en een medebestuurder zijn als verdachte aangemerkt in het sjoemeldieselschandaal bij het Duitse automerk. De huizen van de twee zijn maandag doorzocht, zeiden Duitse openbaar aanklagers. De identiteit van de tweede bestuurder maakten de aanklagers niet bekend. Stadler werd door meerdere ingenieurs van betrokkenheid beschuldigd. Er zitten al twee oud-managers van Audi vast in afwachting van hun rechtszaak. Verschillende Audi-kantoren werden vorige maand voor de derde keer binnengevallen.

Audi's moederbedrijf Volkswagen wordt al bijna vier jaar door autoriteiten achternagezeten sinds het sjoemeldieselschandaal in de Verenigde Staten aan het licht kwam. Het bedrijf heeft ruim 25 miljard euro apart gezet voor boetes, schikkingen en andere kosten rond het schandaal.

De volgende personen worden de komende maanden door de Duitse justitie als getuigen gehoord.

► Bosch-Boss Volkmar Denner (14. September 2018)

► Audi-Chef Rupert Stadler (8. November 2018)

► Ex-Porsche Vorstand Wolfgang Hatz (sitzt in U-Haft, 21. September 2018)

► Porsche-Vorstand Jörg Kerner (sitzt in U-Haft, 13. September 2018)

► Der ehemalige Leiter der VW-Qualitätssicherung Bernd Gottweis (8. November 2018)

► Ex-VW-Entwicklungschef Ulrich Hackenberg (8. November 2018)

► Ex-VW-Markenvorstand Heinz-Jakob Neußer (20. September 2018)

► Der ehemalige Leiter der VW-Aggregateentwicklung Dr. Jens Hadler (7. November 2018)

► Richard Dorenkamp (13. November 2018)

► Ex-VW-Chefjustiziar Michael Ganninger (13. November 2018)

► Leiter der Deutschen Umwelthilfe Jürgen Resch (18. September 2018)

https://www.automotiveworld.com/news-releases/continental-expands-trutnov-powertrain-plant-ramp-nox-sensor-production/
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2018, 11:09:28 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #88 Gepost op: 18 juni 2018, 12:52:22 »
BREEK: Audi’s CEO is gearresteerd
Auteur: jaapiyo, gepost 18-06-2018 om 12:10 14 Reacties



Audi’s CEO Rupert Stadler


Heet nieuws vers van de Duitse pers: Audi’s CEO Rupert Stadler is vanochtend gearresteerd door de Bundes autoriteiten in verband met dieselgate. De openbaar aanklager van München heeft haar vizier inmiddels gericht op twintig verdachten, waaronder Stadler.

Het appartement van de honcho is doorzocht en Der Rupert is in de kladden gevat onder de verdenking dat hij weleens bewijsmateriaal zou kunnen verdonkeremanen. Naast zijn functie als CEO van Audi bekleedt Stadler ook één van de negen zitjes in VAG’s management board.

In een reactie bevestigt Audi dat Stadler is aangehouden, hoewel de boksbeugel wil benadrukken dat ‘niemand schuldig is tot het tegendeel bewezen is’. De pittige tijden bij VAG houden dus nog even aan. Wordt Rupert de hoogste vagenier die (potentieel) in zijn zwaard moet vallen, of bereiken de aanklagers nog een hoger niveau?


BRAM SCHOT ZOU HET STOKJE (TIJDELIJK) OVERNEMEN
'AUDI SCHUIFT NEDERLANDER NAAR VOREN'



ANP AUTONIEUWS
18 JUNI 2018 16:12

De Nederlander Bram Schot wordt interim-topman van Audi. Dat schrijft de Duitse zakenkrant Handelsblatt op basis van bronnen bij de Duitse automaker. Hij neemt de taken van de gearresteerde Rupert Stadler waar.

Schot begon zijn loopbaan bij ABN AMRO en stapte vervolgens over naar Daimler, waar hij diverse functies bij onder meer Mercedes-Benz bekleedde. In 2011 verhuisde hij naar Volkswagen, het moederbedrijf van Audi. Sinds vorig najaar zit hij in het bestuur van het luxemerk. Hij houdt zich bezig met verkoop en marketing.
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2018, 01:23:14 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #89 Gepost op: 26 juni 2018, 12:52:31 »
Topman Audi blijft minstens een week in cel


Rupert Stadler

Foto: AFP
Gepubliceerd: 26 juni 2018 11:55
Laatste update: 26 juni 2018 11:56

 
De gearresteerde topman van het Duitse automerk Audi, Rupert Stadler, blijft zeker nog een week in de gevangenis voor ondervraging over zijn rol in het dieselschandaal.
Stadler werd een week geleden opgepakt en is momenteel tot nader order vrijgesteld van zijn verplichtingen bij Audi.


Stadler wordt verdacht van betrokkenheid bij het gesjoemel met de uitstoot van diesels. Hij werd gearresteerd uit vrees dat hij met bewijsmateriaal kan knoeien of getuigen kan beïnvloeden.

Volgende week vinden er bijeenkomsten plaats tussen de advocaten van Stadler en onderzoekers. In zijn eerste ondervraging zou zijn gevraagd of hij dreigementen had geuit om een werknemer van Audi te schorsen vanwege diens getuigenverklaring in het onderzoek.

De Nederlander Bram Schot is benoemd tot tijdelijk opvolger van Stadler bij Audi. De wisseling aan de top geldt tot het moment dat meer duidelijk is over de feiten die hebben geleid tot de arrestatie van Stadler, aldus het autobedrijf.


« Laatst bewerkt op: 06 juli 2018, 12:20:03 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Online ScriptMania

  • ******
  • Berichten: 13264
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #90 Gepost op: 26 juni 2018, 13:21:43 »
Celletje volpompen met diesel uitlaatgassen.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #91 Gepost op: 06 juli 2018, 12:11:26 »
PROTEST VOLKSWAGEN BLIJKT ZINLOOS
JUSTITIE MAG RAPPORT SJOEMELDIESELS GEBRUIKEN



ANP AUTONIEUWS
6 JULI 2018 11:48

Justitie in Duitsland mag een in beslag genomen rapport over het dieselschandaal bij Volkswagen gebruiken voor de vervolging van de het merk. Dat heeft een hoge Duitse rechtbank geoordeeld, nadat het autoconcern protest had aangetekend.

Duitse autoriteiten legden bij een inval op het Audi-kantoor in München vorig jaar de hand op een rapport van een Amerikaans advocatenkantoor over de oorzaken van het sjoemelschandaal. Volgens Volkswagen was dat tegen de wet, omdat het document zou vallen onder de beschermde relatie tussen advocaat en cliënt. Het grondwettelijke hof van Karlsruhe oordeelt echter dat die vertrouwelijke status niet geldt voor het rapport, omdat het om een intern onderzoek gaat.

Het document gaat over het onafhankelijk onderzoek van advocatenkantoor Jones Day, waartoe Volkswagen kort na het uitbreken van het schandaal in 2015 opdracht had gegeven. De bevindingen vormden de basis voor een grote schikking tussen Volkswagen en het Amerikaanse ministerie van Justitie vorig jaar.



Familieruzie in de Volkswagen Groep: Audi en Porsche rollebollend over straat

bron: https://www.ad.nl/auto/familieruzie-in-de-volkswagen-groep-audi-en-porsche-rollebollend-over-straat~ae86ceee/



Het schandaal rond de sjoemelsoftware heeft geleid tot hoogoplopende ruzie tussen twee Duitse topmerken: Audi en Porsche. Ze behoren allebei tot de Volkswagen Groep.

Niek Schenk 06-07-18, 11:55
Porsche-topman Oliver Blume heeft zijn collega Audi-topman  Rupert Stadler een rekening gestuurd vanwege gemanipuleerde dieselmotoren die Audi aan Porsche heeft geleverd. Stadler heeft die rekening echter nooit betaald, onthult de krant Süddeutsche Zeitung.

De Duitse verkeersautoriteit Kraftfahrt-Bundesamt heeft vorig jaar juli een terugroepactie voor 22.000 Porsches Cayenne geëist. Deze auto's waren voorzien van Audi-dieselmotoren waarin met de software was gesjoemeld, met als doel betere resultaten tijdens uitlaatgast-tests. Porsche-topman Blume was boos en stuurde zijn collega van Audi prompt een rekening van meer dan 200 miljoen euro, vanwege de geleden schade. Bovendien kondigde hij daarbij aan dat het bedrag misschien nog wel veel hoger zou worden.

Audi-topman Stadler weigerde te betalen en daarop besloot Porsche maandenlang de rekeningen van Audi voor andere motoren en onderdelen niet meer te betalen. Uiteindelijk heeft de directie van de Volkswagen Groep ingegrepen en partij voor Audi gekozen: Porsche moest de achterstallige rekeningen alsnog betalen. Vervolgens besloot Porsche alle diesel-modellen van de markt te halen.

Audi-topman Stadler zit inmiddels al enkele weken in voorarrest. De Duitse justitie verdenkt hem ervan ook na het bekend worden van het dieselschandaal nog gewoon door te zijn gegaan met het verkopen van gemanipuleerde auto's. In een afgeluisterd telefoongesprek zou Stadler bovendien overwegen hebben een medewerker met verlof te sturen die van de sjoemelsoftware op de hoogte was.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2018, 12:55:14 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #92 Gepost op: 13 juli 2018, 12:55:43 »
'GEEN HELDERE GARANTIES'
BRUSSEL TELEURGESTELD OVER VW IN SJOEMELZAAK




ANP AUTONIEUWS
17 JULI 2018 12:36

De Europese Commissie is teleurgesteld dat Volkswagen geen heldere garanties kan geven in geval van problemen met dieselauto's die zijn teruggehaald en gerepareerd.

Het Duitse bedrijf heeft inmiddels 80 procent van de met sjoemelsoftware uitgeruste diesels in de EU hersteld en zegt de rest voor 2020 te zullen aanpassen. "Maar daar blijft het bij'', aldus EU-commissaris Vera Jourová (consumentenrechten).

Volgens Jourová is er wel een duidelijk verbetering in de manier waarop het bedrijf zijn klanten nu informeert. "En VW maakt het in 2016 gevraagde actieplan om alle auto's gratis te repareren waar. Volkswagen geeft echter geen garantie dat de update van de teruggehaalde dieselauto's geen invloed op de prestaties van de wagens heeft'', aldus de Tsjechische in de laatste rapportage over 'de dialoog met Volkswagen'.

Ook wijst ze erop dat, anders dan in de Verenigde Staten, gedupeerde autobezitters in de EU geen compensatie in geld van de autofabrikant krijgen. "Daaruit blijkt opnieuw dat we sterkere regels nodig hebben, zodat consumenten hun schade kunnen verhalen, ook via collectieve vorderingen bij de rechter.''

Volkswagen gaf in september 2015 toe met behulp van software vals te hebben gespeeld bij emissietesten. Daardoor leken diesels schoner dan ze in werkelijkheid waren. Er moesten 8,5 miljoen dieselauto's in de EU worden teruggeroepen. In Nederland is 75 procent van de sjoemeldiesels inmiddels gerepareerd.


CIVIC IS 'LAATSTE STUIPTREKKING'
'HONDA STOPT MET DIESEL'




JAN LEMKES AUTONIEUWS
13 JULI 2018 11:25

Recent maakten we nog kennis met de nieuwe dieselversie van de Honda Civic, maar dat lijkt nu de laatste Honda met zelfontbrander te zijn. Ook de CR-V zal dus altijd op benzine rijden.

Door een geheel herziene en bijzonder prettige 1.6-diesel in de Civic te introduceren wekte Honda een paar maanden geleden nog de indruk dat het voorlopig nog een rol ziet voor dieselmotoren in Europa, maar dat blijkt niet het geval. Tijdens de introductie van de CR-V laat een vertegenwoordiger van het merk tegenover AutoWeek weten dat de diesel-Civic een 'laatste stuiptrekking' is van de combinatie Honda en diesel en dat we in de nabije toekomst geen andere diesels van Honda hoeven te verwachten. Die 1.6 zou met z'n 120 pk wellicht net mans genoeg zijn voor de CR-V, maar die combinatie gaan we dus nooit uitproberen. "Nadat besloten werd dat de Civic er in Europa als diesel moest komen, is men tot het besluit gekomen om met diesels te stoppen. Soms kruisen die processen elkaar", legt Honda uit.

Net als veel andere merken richt Honda zich liever op elektrificatie dan op diesels. Zo komt er voor het eerst een hybrideversie van de CR-V, staat er in de VS een nieuwe Insight klaar en maken we volgend jaar kennis met de productieversie van de Urban EV Concept, het schattige retro-hatchbackje met een volledig elektrische aandrijflijn.



OPPASSEN VANAF DE JAARWISSELING
STUTTGART WEERT EURO 4 EN OUDER

JAN LEMKES AUTONIEUWS
13 JULI 2018 10:45
Wie volgend jaar met z'n wat oudere diesel Duitsland ingaat, kan weer een no-go-zone aan z'n lijstje toevoegen: in Stuttgart zijn diesels alleen welkom als ze minimaal aan Euro 5 voldoen.

Daarmee gunt Stuttgart z'n inwoners en bezoekers iets meer tijd om aan de situatie te wennen dan Hamburg, dat zodra de overheid dat toestond een inrijverbod instelde voor iedere diesel die niet aan de Euro 6-norm voldoet. Wel geldt de maatregel daar alleen in bepaalde straten, terwijl Stuttgart meteen de hele milieuzone tot verboden gebied voor de betrokken auto's verklaart.

De Euro 5 norm, die in Stuttgart zoals gezegd vooralsnog de grens wordt, deed in 2009 z'n intrede. De Stuttgarter Nachrichten meldt wel dat een verbod op Euro 5-auto's vanaf januari 2020 waarschijnlijk is, tenzij de auto's van tussen 2009 en 2019 in de tussentijd worden aangepast om hun NoX-uitstoot naar beneden te krijgen. De maatregel in de thuisstad van Porsche en Mercedes-Benz kent een aantal uitzonderingen voor groepen vaste bezoekers die beschermd moeten worden, zoals leveranciers en ploegenarbeiders. Ook inwoners mogen nog tot 1 april de stad in met hun oudere diesel, zodat ze langer de tijd hebben om een andere auto aan te schaffen. Benzinerijders blijven vooralsnog buiten schot.
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2018, 13:58:23 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #93 Gepost op: 20 juli 2018, 00:51:15 »
Ontluisterend is in het Duits

Es ist schockierend

der Abgas-Wahnsinn = de waanzin van uitlaatgassen (waanzinnige uitlaatgassen)





Dreckschleuder praktijken op de autobahn!

Om duizenden tot miljoenen euros per jaar op AdBlue te besparen worden door, vaak Oost-Europese, transportbedrijven

alle emissie reductie systemen uitgeschakeld. In Duitsland zijn de straffen met €570,- te laag, in Denemarken is de straf €3000,- in Zwitserland zelfs €6000,-.

Ook bestel en personendiesels worden veelvuldig aangepast en de EGR softwarematig en of mechanisch geblokkeerd.

Hier komen de hoge NOx waarden in onze lucht vandaan.

Deze uitzending over emissiefraude praktijken in de transportsector van de Bayerischer Rundfunk is naar mijn mening ontluisterend.


« Laatst bewerkt op: 30 juli 2018, 20:15:14 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline katuut

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4219
  • Geslacht: Man
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #94 Gepost op: 20 juli 2018, 12:15:59 »
1 artikel per post svp
Last hebbend van detaildiarree

Offline Van Binsbergen

  • ****
  • Berichten: 483
  • Geslacht: Man
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #95 Gepost op: 20 juli 2018, 19:51:46 »
Waar komt je kennelijke dieselhaat eigenlijk vandaan? Een milieugekkie kun je niet zijn, anders zou je niet in een bijna 300 gram CO2 per km. uitstotende V6 rijden. ::)
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT 170 pk Distinctive (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V Distinctive (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Offline Tjerry_V6

  • ******
  • Berichten: 1846
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds geen Radio
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #96 Gepost op: 20 juli 2018, 21:22:04 »
We moeten toch ook van ons afgewerkte frituurvet af komen. Daar is diesel perfect voor.
Aan de pomp betaal je veel geld voor dat afval.

Tjerry
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #97 Gepost op: 30 juli 2018, 17:23:12 »



Opnieuw onderzoek naar voormalig Volkswagen-topman Winterkorn
Foto: AFP
Gepubliceerd: 30 juli 2018 17:15
   
De Duitse openbaar aanklager heeft een onderzoek geopend naar Martin Winterkorn, de voormalige topman van Volkswagen.
De 71-jarige Duitser zou tijdens het onderzoek naar zijn betrokkenheid bij het dieselschandaal een deel van zijn geld buiten Duitsland hebben verplaatst.
Dat laat de openbaar aanklager maandag weten in een persbericht.

Winterkorn stapte in september 2015 op als topman van Volkswagen Group, nadat Amerikaanse autoriteiten erachter kwamen dat er gesjoemeld was met de software van dieselmotoren. Hierdoor leken de auto's minder vervuilend te zijn, dan ze daadwerkelijk waren.

"De omstandigheden rondom mogelijke waardeoverdrachten kunnen een rol spelen bij de vraag of de beschuldigde Winterkorn mogelijk iets wist van de dieselmanipulaties en hij met die kennis handelde", laat de openbaar aanklager in een verklaring weten.

Felix Doerr, een advocaat die Winterkorn representeert, wilde geen commentaar geven op de berichtgeving. In het verleden heeft de voormalig topman ontkent iets af te hebben geweten van de emissiefraude.

Bild
Bild am Sonntag publiceerde zondag dat Winterkorn op 31 januari 2017 7 miljoen euro van een bank in Neurenberg had overgemaakt naar een accountantskantoor in München. Hiervan eindigde volgens de krant ongeveer 3,4 miljoen euro bij Bank Vontobel in Zwitserland. De Zwitserse autoriteit voor financiële markten weigerde commentaar te geven op de kwestie.

De openbaar aanklager gaat volgens Bild am Sonntag nu onderzoeken of Winterkorn zijn geld naar een veilige plek probeerde te verplaatsen, voordat hij vervolgd zou worden.


VW huurt duizenden parkeerplekken voor onverkoopbare auto's
De Volkswagen Groep heeft nogal problemen met de nieuwe WLTP-cyclus. De nieuwe keuring zorgt ervoor dat duizenden auto's niet meer te verkopen zijn waardoor ze nu maar ergens op een parkeerterrein gestald worden.

https://www.autobahn.eu/9650/vw-huurt-duizenden-parkeerplekken-voor-onverkoopbare-auto-s/


WINST VOOR SLECHTE TIJDEN
VOLKSWAGEN ZET ZICH SCHRAP VOOR TEGENWIND

Volkswagen heeft in het voorbije tweede kwartaal een flinke winstsprong gemaakt. Dat is geen loutere luxe: het concern zet zich echter schrap voor moeilijkere tijden door strengere emissieregels en de effecten van de handelsoorlog.

https://www.autoweek.nl/nieuws/volkswagen-zet-zich-schrap-voor-tegenwind/

Das Diesel-Desaster | WDR Doku

Die Verunsicherung ist groß unter Deutschlands Dieselfahrern - und die Wut auch. Lange als umweltfreundlich gepriesen gelten Dieselmotoren plötzlich als Dreckschleudern. Fahrverbote drohen und teils neuwertige Autos verlieren mit einem Mal dramatisch an Wert. Was sollen Autofahrer mit ihrem Diesel, der nicht den neuesten Schadstoffnormen genügt, machen? Verkaufen, umrüsten oder gar verschrotten?

« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2018, 20:24:48 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 939
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #98 Gepost op: 06 augustus 2018, 17:21:38 »



Uitstoot NO2, is NOx, is sinds 2000 in 15 jaar ruim vertienvoudigd dankzij personenwagens en bestelvoertuigen met een diesel. Terwijl uitstoot van benzine versies, en bussen en vrachtwagens terugliep of gelijk bleef.

Dit is kortweg schandalig!

https://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=114646.msg1948426#msg1948426


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 968
  • Geslacht: Man
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #99 Gepost op: 06 augustus 2018, 21:22:47 »
Hoe kan dat nou? Er zijn al sinds jaar en dag diesels en veel ook. Ik heb een tijdje een BX 1.9 D gereden. Zonder EGR, roetfilter of katalysator. Zou die generatie nou zoveel minder uitstoten dan hedendaagse, met milieumaatregelen volgepropte en veel minder verbruikende, zeer efficiënte diesels?
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978