Auteur Topic: Stekker clockspring  (gelezen 4536 keer)

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Geslacht: Man
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
Re: Stekker clockspring
« Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2017, 12:38:00 »
Top.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Tazio

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 21 juli 2017, 12:39:13 »
Kan allemaal een leuk zoekplaatje opleveren. Weet er alles van sinds ik vorig jaar de motor, bedrading en aircosysteem van een Lancia overgezet heb in een Fiat. Je leert er wel tekeningen mee lezen............

Offline Anothergenius

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 21 juli 2017, 15:05:54 »
Mwah tekening lezen is voor mij niet zo een probleem, het begrijpend lezen soms wel v6tech1.

Heb net ook even de airbag kabels aangesloten en enkel wat mij nog te doen staat is de stuurbediening voor de radio deze is al zo goed als klaar enkel de koppelstukken nog aanschaffen maar dat heeft niet zo een haast voor mij.

Het schema klopt helemaal wat ik gepost had in dit topic, in mijn geval kwamen de kleuren in het tabel van CD-rom overeen, en die van werkelijk dus niet.
Waar deze op aangesloten moeten worden kwam ook overeen bij mij.

Clockspring pin 1 (signaal voor claxon) -> stekker D pin 5, deze stekker bevind zich op de kop van je raw kolom.

In stekker D zitten 3 draden dus goed op de connector kijken voor nummer 5, van beide kanten kom je op een draad uit dus goed kijken op de stekker.

Clockspring pin 2 t/m 4 -> zijn voor audio bediening deze verschilt weer per merk radio.

Clockspring pin 5 (stroom pulse voor clockspring) -> deze kan je overal aansluiten waar een positieve puls komt, ik heb deze op het contact aangesloten.

Clockspring pin 6 -> (massa claxon) -> stekker A pin 7, deze stekker is van je ruitenwisser.

Eigenlijk kan je de massa van stekker A niet missen is maar 1 massa draad, voor de zekerheid toch even goed kijken op het rode clipje waar de cijfers op afgebeeld staan kijken.

Clockspring pin 7 & 8 (selespeed) -> in mijn geval niet nodig dus afgedopt.

Clockspring pin 9 & 10 -> deze zijn leeg.

Clockspring pin 11 & 12 (airbag) -> even goed opletten bij deze het is niet zo dat zwart/blauw op zwart/blauw moet en blauw/blauw op blauw/blauw.

Zwart/blauw van clockspring moet op blauw/blauw van airbag kabel, en blauw/blauw van clockspring op zwart/blauw van airbag kabel.

Ik heb op de clockspring kabel 1 kabel een mannetje gezet en op de andere een vrouwtje en op de kabels van de airbag andersom zodat ik ze nooit fout aansluit en de airbag eruit springt met stroom erop zetten.

Ik heb bij stekker A & D ook de originele aansluit pinnen gebruikt, ik heb de pin uit de connector gehaald +- 2 cm van de pin doorgeknipt, dan de kabel van clockspring en de afgeknipte kabel in elkaar gedraaid, en deze gesoldeerd.
Het stukje van +-2 cm met originele pin eraan aan beide kabels gesoldeerd, krimpkous erover en de originele pin weer in de connector gestopt. bij beide connectors heb ik dit zo gedaan.

Hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is die hier nu mee bezig is, en niet zo lang zit te zoeken als ik.
Ik heb 100 topics hier gelezen en nadat het hun is gelukt zet niemand iets erop over hoe het gebeurt is, hopelijk heeft iedereen hier baat bij en als er iets is kan je altijd een PM sturen.

Nog nooit zo blij geweest met een werkende claxon fruyt1

Deze mag wat mij betreft ook in de Wiki geplaatst worden.

« Laatst bewerkt op: 21 juli 2017, 15:06:28 door Anothergenius »
Alfa Romeo 146 2.0 TI
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6

Tazio

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 22 juli 2017, 10:01:07 »
Mooi duidelijk overzicht zo!

Offline Anothergenius

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 24 juli 2017, 00:02:45 »
Dankjewel, hoop dat niemand als ze dit zouden doen zo zit te zoeken als mij.
Alfa Romeo 146 2.0 TI
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6

Offline Henkio

• Ex-Bestuur
  • *
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
« Reactie #30 Gepost op: 25 juli 2017, 15:44:30 »
nou, goed dat het je toch gelukt is.. Ik was de afgelopen week ff druk met andere zaken anders had ik je wellicht veel tijd kunnen besparen met zoeken.

Voordeel is wel dat je nu weet hoe t allemaal zit.. ::) ;D

Offline Henkio

• Ex-Bestuur
  • *
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
« Reactie #31 Gepost op: 25 juli 2017, 15:53:11 »
en nee, ik heb nooit apaart gepost hoe ik het had gedaan omdat ik er met het schema gewoon uitkwam..  flippy1 flippy1

Offline Anothergenius

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 31 juli 2017, 18:28:24 »
Geen probleem, ik had ook een stomme fout gemaakt tussen de 2 kabels  ::).

Heb het nu iets uitgebreider uitgelegd iets makkelijker misschien zo.
Alfa Romeo 146 2.0 TI
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6

Offline jvens

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 21 december 2019, 00:21:45 »
Mooi dat het gelukt is en ik ben blij dat je hier toch wat info hebt verzameld! Ik ga morgen aan de gang met mijn 147. Heeft origineel geen knopjes dus dat wordt puzzelen.. hopelijk lukt het met deze info!  :)