Auteur Topic: 147 JTD-Performance  (gelezen 4653 keer)

Offline Bredabounce

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: 147 JTD-Performance
« Reactie #30 Gepost op: 23 januari 2018, 08:12:18 »
mooi project :-)
AR156C#2277
2005 Alfa Romeo 156 2.4JTD 20v SW Grigio Luce di Amalfi
2004 Alfa Romeo 156 2.4JTD 20v Grigio Metallico (sold)
2003 Alfa Romeo 156 1.9JTD 16v SW Grigio Kafla (crashed & sold)

Offline ArjanB

• 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 23 januari 2018, 08:21:34 »
Dat die 1.9 gewoon heel blijft joh!

Dat moet natuurlijk nog blijken  v6tech1
Joel: hoe houden versnellingsbak en aandrijfassen zich? Andere zwakste schakels waar je omheen moet?

Enne: respect voor zoveel vermogen! Wauw
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline JS JTD

• Bekijk profiel
    • JTD-Performance
« Reactie #32 Gepost op: 23 januari 2018, 09:26:44 »
Bedankt voor alle comments!
Ik zal nog een uitgebreide post maken met alle info, maar ik kan alvast verklappen dat de vermogenswinst is behaald door een combinatie van de nieuwe turbo en een upgrade van mijn WMI systeem met snow performance componenten. Want ik zet er nu 28 pk bij met WMI!

Of het heel blijft moet inderdaad nog blijken, maar het is mooi om te zien wat er mogelijk is met een standaard jtd onderblok en cilinderkop, zelfs na 260.000 km. Het bewijst maar weer eens de robuustheid en potentieel van deze motoren.
JTD-Performance.com

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 23 januari 2018, 11:20:02 »
Ben ook benieuwd wat jouw ervaring is,  met de JTD 4  vs  JTD 5     Ik rij nog standaard, maar de 'slechte'  KKK  geeft ook geen krimp dus de GTB2056 jeukt, maar de behoefte om diep in de buidel te tasten voor diverse upgrade`s heb ik niet, en tot nu toe komt dat in de spaarpot voor de volgende wagen.

Andere software jeukt nog wel; maar heb zoveel andere zaken die eerst altijd weer tijd snoepen dat het er nooit van gekomen is.

Alfa 159  2.4 JTDm

Offline w!ms

• 156 V6, 147 GTA, 75 TS
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 23 januari 2018, 15:29:30 »
Allemachies... :thumbsup: 8) Respect hoor.
Ik heb af en toe nog wel eens soms schrik van m'n GTA....zal de leeftijd wel zijn  :angel:

groetz, w!ms

Offline JS JTD

• Bekijk profiel
    • JTD-Performance
« Reactie #35 Gepost op: 23 januari 2018, 20:17:36 »
Hierbij de beloofde update:

Ondanks dat de 147 met de nieuwe turbo al voelbaar sterker was dan voorheen, was de volgende stap snel gezet.
Met de fors hogere turbodruk kan er nog meer diesel ingespoten worden , maar ik wil de EGT laag houden. Dus heb ik het water/methanol injectiesysteem opgeschaald met een SnowPerformance nozzle:

Nu was er heel duidelijk verschil te merken, en ook te zien aan de acceleratietijden die in het hele toerengebied aanzienlijk beter werden.
Dus: tijd voor een nieuwe vermogensmeting! Daarvoor ben ik weer naar Vagtechniek gegaan, die zitten bijna bij mij om de hoek en hebben een uitstekende koeler bij de bank staan zoals eerder is gebleken.

Het resultaat is inmiddels bekend,329 pk en 578 Nm! Zonder WMI 301 pk/ 550 Nm.
Een impressie:

En onderstaand een video waarbij ik de lage roetuitstoot in beeld breng van de 300 pk mapping, zonder WMI:

https://youtu.be/7TJLGy0Z8ws
JTD-Performance.com

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • Bekijk profiel
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #36 Gepost op: 24 januari 2018, 08:44:56 »
Geweldig!

Ruim 28PK verschil met WMi.
Maar ja, eigenlijk werkt het niet volgens een aantal Nederlandse 'experts' op het AlfaForum. Want water kan niet branden.

Mijn hemel wat heb ik daar indertijd een discussies gevoerd (tegen beter weten in). Wat een stelletje ongelofelijke eikels zaten daar zeg.
De halve race wereld weet dat het werkt, zelfs in het verleden in de F1 gebruikt. Maar nee hoor, water brand niet!!!!
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline JS JTD

• Bekijk profiel
    • JTD-Performance
« Reactie #37 Gepost op: 24 januari 2018, 10:41:53 »
Geweldig!

Ruim 28PK verschil met WMi.
Maar ja, eigenlijk werkt het niet volgens een aantal Nederlandse 'experts' op het AlfaForum. Want water kan niet branden.

Mijn hemel wat heb ik daar indertijd een discussies gevoerd (tegen beter weten in). Wat een stelletje ongelofelijke eikels zaten daar zeg.
De halve race wereld weet dat het werkt, zelfs in het verleden in de F1 gebruikt. Maar nee hoor, water brand niet!!!!

Hahaha.. tsja.. met dat soort figuren is een discussie aangaan zinloos!
JTD-Performance.com

Offline ArjanB

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 26 januari 2018, 10:37:49 »
Hahaha.. tsja.. met dat soort figuren is een discussie aangaan zinloos!

cool is better. Maar ze hebben wel gelijk dat water niet brandt  ;D

VAGtechniek zit bij mij dus ook vlakbij, wil mijn QV ook nog wel eens laten rollen. Alleen is 149,- een best bedrag alleen om het vermogen te weten
(is voor jou anders aangezien jij volop aan het modificeren bent en dus wel exact resultaat van aanpassingen wil weten).

Zouden zij geen interesse hebben om een Alfa-rollenbank testdag te doen? Twee jaar terug is een dergelijke dag in 's Heerenberg georganiseerd, run voor 50,- kwamen veel mensen op af, ik heb daar mijn GTA toen laten rollen (link)
Joel zou je dat eens willen vragen?
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2018, 10:40:01 door ArjanB »

Offline JS JTD

• Bekijk profiel
    • JTD-Performance
« Reactie #39 Gepost op: 27 januari 2018, 09:39:35 »
VAGtechniek zit bij mij dus ook vlakbij, wil mijn QV ook nog wel eens laten rollen. Alleen is 149,- een best bedrag alleen om het vermogen te weten
(is voor jou anders aangezien jij volop aan het modificeren bent en dus wel exact resultaat van aanpassingen wil weten).

Zouden zij geen interesse hebben om een Alfa-rollenbank testdag te doen? Twee jaar terug is een dergelijke dag in 's Heerenberg georganiseerd, run voor 50,- kwamen veel mensen op af, ik heb daar mijn GTA toen laten rollen (link)
Joel zou je dat eens willen vragen?

149 euro is inderdaad best een bedrag, maar dit is vooralsnog de enige dyno waar mijn 147 goed op te meten is.
Op de site staat dat ze speciale prijzen voor meetings en clubs hebben, dus ze doen dat wel.
JTD-Performance.com

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 27 januari 2018, 18:37:22 »
Ik ben 2x op de rollenbank geweest, maar voor een Diesel is idd  'wind' erg belangrijk.

Ik heb geen mod`s..  Maar als er een initiatief is voor een ROL meeting, zou ik mij graag inschrijven.    Misschien een 'Diesel"  tuning techniek verhaaltje erbij van Joel?
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline JS JTD

• Bekijk profiel
    • JTD-Performance
« Reactie #41 Gepost op: 04 februari 2018, 16:55:26 »
Gisteren heb ik eens gefilmd waar de 147 momenteel toe in staat is qua acceleratie. 100-200 kan nu in zo’n 11 sec...  ;D

JTD-Performance.com

Offline JS JTD

• Bekijk profiel
    • JTD-Performance
« Reactie #42 Gepost op: 25 februari 2018, 23:04:52 »
"Zo waar als een KOE"  Applaus  , "Water brandt niet" ......inderdaad  kusjes

Gelukkig voor die mannen blijven hun nummertjes op de zuigers nu wel leesbaar, blijven de klepjes mooi schoon, de bovenste zuigerveertjes ook en hoeven ze de kool ook niet meer van de nozzles af te krabben  :!nooooo

Als brandt water dan niet, het heeft wel heel veel andere voordelen als je ze weet te benutten  :yes!

100-200KM/h in 11 seconden  v6tech1  forumpolitie1  v6tech1

:thumbsup:

Absoluut waar. De reinigende werking van de WMi is zeer effectief, al denk ik dat de methanol daar een duidelijke bijdrage aan levert.

Wat betreft de acceleratie; ik had er afgelopen vrijdag nog een Golf R mee te pakken. Je weet wel, zo’n 300 pk golf met 4 van die brulpijpen. Die kwam in eerste instantie met een noodgang voorbij toen ik rustig aan t cruisen was met 130. Dus ik denk, toch effe aanhaken...  8)  toen ik er even later achter hing en meneer weer vrij baan had ging het gas er vol op. Dus ik mee. Boven de 200 km/u reed ik gewoon het gat dicht. Uit frustratie stampte die toen maar op de rem.  ;D
Tsja... je moet wat als je door een 12 jaar oud alfa dieseltje wordt vernederd in je brute Golf R...  :rofl:
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 23:10:13 door JS JTD »
JTD-Performance.com

Offline ArjanB

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 26 februari 2018, 19:16:26 »
Had je wel goed gekeken dat er niet twee volwassenen voorin zaten?
Is voldoende om bij mij alle alarmbellen te doen afgaan  forumpolitie1
hoewel ik vorig jaar, in Oirschot nog wel jou ook bekend, door een Polo met slechts 1 inzittende van de weg werd gehaald, ook politie dus. Waterdicht is het niet, maar auto met twee volwassenen laat ik meestal maar gaan. En jou laat ik ook maar gaan   ;)
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2018, 19:16:59 door ArjanB »

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 14 maart 2018, 08:57:09 »
Koppel 578nm?? WTF?? Ik heb het topic gelezen en val van de ene verbazing in de andere, de acceleratie van 100 naar 200, dat is Ferrari land, pk's verkoopt auto's, koppel wint races zullen we maar zeggen.
De benadering ook, alles even netjes, de luchtfilter modificatie kan doorgaan voor een fabrieksoptie, erg mooi!!
Een van mijn Jeeps had een 383 stroker V8, da's 6.3 liter benzine, die had een koppel van rond de 600nm, dit is een 1.9 diesel, ongelofelijk!
En dan kan je nog steeds de kids naar school brengen en boodschappen halen, een stuk sneller dat dan weer wel  :thumbsup:

Erg indrukwekkend!!
"I lived with you for twenty years: how many deeds, events and men went by!
Today I remember them, each and everyone.
I still have, for Alfa, the tenderness of a first love.
The pure affection of a child for his mother."