Auteur Topic: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS  (gelezen 1175 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Daywalk3r

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Gepost op: 29 september 2017, 15:07:44 »
Bon Giorno!

Ik ben Jeffrey en heb sinds een maand een 156 TI 1.8TS met 133k op de teller.
Hiervoor had ik een GT 1.9Jtdm en daarvoor een 147 1.6TS, dus ik heb ze nu alle 3 "van de serie" gehad.

Hieronder staan wat vragen, die ik in dit topic mocht stellen van Shoppy. (Netjes gevraagd :) )

De auto heb ik gekocht bij Van Neerijnen te Utrecht en op een heel hoog olieverbruik na loopt ze als een zonnetje.
Ik ben nog aan het uitzoeken waar dat olieverbruik vandaan komt, want er komt geen blauwe rook uit de uitlaat, het blok en de oliefilter zijn droog en het blok loopt ook als een zonnetje zonder gekke bijgeluiden of inhouden of iets.

Ik heb hem nu met 10w40 afgevuld en ga bijhouden hoeveel hij drinkt, maar na de vorige keer bijvullen was hij bij het onderste streepje na 300km..
Als jullie hier tips voor hebben hoor ik dat graag, want ik hoop niet op een revisie of iets..

Verder heb ik nog parafanplaten en twinblades liggen van de 147, passen die ook op de 156?

Dit is haar:







Ik heb de verkleurde logo's eraf gehaald en er mooie zwart/witte opgeplakt.
Kan op de 156 ook de raamsproeiers van de MiTo en de antenne van de 159?

Verder wil ik nog een andere radio en boxen plaatsen, wat plekjes en misschien de velgen laten bijwerken.
Ik zal er vast nog wel meer aan doen mettertijd maar dat zie ik vanzelf wel :)

Ciao!


Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 909
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2017, 15:51:08 »
Hij ziet er nog erg netjes uit! Mooie auto, veel plezier ermee.

Olieverbruik is helaas een veel voorkomend euvel bij de TS'en. Hou het goed in de gaten en hou het niveau goed boven minimum, anders loopt het blok geheid kapot. Reviseren is helaas de enige optie, maar is wel prijzig. Als de auto het je waard is, zou ik het gewoon doen.

Paravanplaten van een 147 gaan niet passen op een 156. De wissers, bedoel je alleen de wisserbladen of de gehele armen? In dat laatste geval ben ik heeeeel benieuwd of het gaat passen. Gewoon proberen dus ;-) ik ben er al een tijdje mee bezig om mijn roestige en slechte wisserarmen te vervangen.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline Bredabounce

  • ****
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2017, 15:53:05 »
Mooi wagentje & welkom hier.

Tja, dat olieverbruik proberen op te lossen ... er zit hier genoeg expertise i.i.g.
AR156C#2277
2005 Alfa Romeo 156 2.4JTD 20v SW Grigio Luce di Amalfi
2004 Alfa Romeo 156 2.4JTD 20v Grigio Metallico (sold)
2003 Alfa Romeo 156 1.9JTD 16v SW Grigio Kafla (crashed & sold)

Offline Osenga

  • ******
  • Berichten: 1147
  • Geslacht: Man
  • lid #378
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2017, 19:49:50 »
Welkom, da's een hele knappe om te zien :thumbsup:
2011 -          AR 156 2.4 20V JTD berlina (2004)
2004 - 2011: AR 1.9JTD (1999) Squadra MAX - Bleedvalve - WMI
2011 - 2016  AR 146 1.4 TS (2000)

Jeremy Clarkson: "You cannot be a true petrol-head until you've owned an Alfa"  - "Alfa's are for nice people"

Offline Rene-qva

  • ****
  • Berichten: 255
  • Alfa 4C Spider/ Alfa 156 1.8 TS/ Alfa 75 1.8 IE
    • Bekijk profiel
    • QVerde originele onderdelen en accessoires Alfa Romeo / Fiat
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2017, 20:03:13 »
Welkom Jeffrey en da,s een prachtige 156 zeg :thumbsup:
veel plezier op het forum en van je 156.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2017, 20:03:39 door Rene-qva »
www.QVerde.nl
--------------------
Alfa 4C Spider
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 Veloce,
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

Offline peetje155

  • *****
  • Berichten: 691
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2017, 22:46:57 »

Prachtige 156.....met een slecht hart helaas.  Deuh
Welkom Jeffrey, hopelijk krijg je het opgelost, veel plezier ermee.
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline Daywalk3r

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #6 Gepost op: 04 oktober 2017, 20:22:17 »
Hij ziet er nog erg netjes uit! Mooie auto, veel plezier ermee.

Olieverbruik is helaas een veel voorkomend euvel bij de TS'en. Hou het goed in de gaten en hou het niveau goed boven minimum, anders loopt het blok geheid kapot. Reviseren is helaas de enige optie, maar is wel prijzig. Als de auto het je waard is, zou ik het gewoon doen.

Paravanplaten van een 147 gaan niet passen op een 156. De wissers, bedoel je alleen de wisserbladen of de gehele armen? In dat laatste geval ben ik heeeeel benieuwd of het gaat passen. Gewoon proberen dus ;-) ik ben er al een tijdje mee bezig om mijn roestige en slechte wisserarmen te vervangen.

De wissers zelf ja. Ik ga gewoon even passen.

En verder:

Heb de olie bij laten vullen en in de gaten gehouden.. Over 200Km lijkt er nu geen druppel uit. Toen ik 'm kocht zat hij op het minimum en hebben ze er voor het proefritje olie bij gegooid, maar ik denk veel te weinig. Wellicht is het nog wat nagezakt. Ik blijf het bij houden maar dit ziet er al een stuk gunstiger uit.

Offline jazzfan

  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:11:22 »
Dag Jeffrey ,
Van harte proficiat met je mooie aanwinst ?
Ik weet dat er veel gepraat wordt over olieverbruik van de ts'en maar geloof me ,dit ligt niet aan Alfa of de motorisatie ?
Ik heb een 1,6 ts die gekend zijn voor hun hoge olieverbruik en inderdaad toen ik hem kocht op 135000 km stond hij ook onder minimum ,heb er dan vlug hier in de fiat garage power olie laten bijdoen en nog een paar duizend km gereden ?
Toen heb ik Motul 300 v in gegoten + nieuwe filter en het verbruik was 150 -160 ml per 1000 km wat nu ook niet extreem is ?Na 17000 km heb ik terug verse olie en filter vernieuwd en nu is het verbruik altijd rond de 100 ml op 1000 km wat eigenlijk te verwaarlozen is ?
Ik rij met een BMW 535 i op volsynthetische Valvoline en die verbruikt ook 1 l op 12-15000 km
Let wel ,motul 300 v is racing olie , ik doe de 15/50 erin waar ik ook al meer dan 30 jaar mee rij in Honda Gold wing motorfiets en dit is gewoon TOP!!
Doe het en je zult het zelf ondervinden !
mvg Jazzfan

Offline BrianL

  • ****
  • Berichten: 168
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2017, 10:22:07 »
Dag Jeffrey ,
Van harte proficiat met je mooie aanwinst ?
Ik weet dat er veel gepraat wordt over olieverbruik van de ts'en maar geloof me ,dit ligt niet aan Alfa of de motorisatie ?
Ik heb een 1,6 ts die gekend zijn ...
.....Let wel ,motul 300 v is racing olie , ik doe de 15/50 erin waar ik ook al meer dan 30 jaar mee rij in Honda Gold wing motorfiets en dit is gewoon TOP!!
Doe het en je zult het zelf ondervinden !
mvg Jazzfan

In de 1.8 Twinspark-motoren gaat volgens het instructieboekje 10W40 voor normaal gebruik en 10W60 voor sportief gebruik. Als je 15W50 gaat voeren zal het blok als het koud is te stroperige olie hebben, het blok heeft dan 10W nodig en geen 15W. Als het blok warm is en het wordt sportief gebruikt moet de olie juist op de bewegende delen blijven kleven, vandaar dat bij sportief gebruik een W50 niet genoeg is, dat moet W60 zijn.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2017, 10:23:05 door BrianL »

Offline Daywalk3r

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #9 Gepost op: 09 februari 2018, 23:27:46 »
Heyy ik rij nog steeds rond in de 156, maar heb wel wat kleine problemen ermee.

Het begon dat het abs lampje ging branden. Na bijvullen remvloeistof was het minder maar soms brandt die nog.

Bij koud weer heb ik soms een cilinder misfire (3)

Verder is met de storm een poos terug m'n antenne onthoofd.. Nu ben ik benieuwd of de 159 antenne ook past op de 156.

Dank jullie voor de hulp!


Offline MRL

  • ***
  • Berichten: 149
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2018, 10:50:34 »
Hallo Jeffrey,
Ik heb sinds een half jaar precies dezelfde Ti :) die ook een slokje olie lust.
Bij aankoop van deze Ti wist ik dat deze fase 3 TS motor berucht zijn om hun olieverbruik (i.v.m. verkeerd ontworpen zuigerveren).
Ik heb nog een revisie overwogen, echter heb ik inmiddels wel gemerkt dat er wel te leven valt met regelmatig oliepeilen/bijvullen.
Om bij voorbaat te zeggen dat alle TS motoren berucht zijn om hun olieverbruik is wat ongenuanceerd.
Mijn vorige 1.8TS (Fase 2, bj 2001, ook op LPG3) met meer dan 300k op de teller verbruikte nagenoeg geen olie.
Idem ook een 1.4TS die ik een tijd heb gereden had geen olieverbruik.

Inmiddels is de Ti probleemloos door de APK, met bijna 370dkm (LPG G3) loopt ie nog steeds als een zonnetje.
Beide wiellagers achter had ik na aankoop al snel laten vervangen door SKF lagers.

gr. Marcel

Voorheen: 75 1.6ie, 75 2.0TS, 156 1.9JTD, Giulietta 1.6JTDm full options, 146 1.4TS G3, 156 1.8TS G3
huidig: 156 1.8TS Ti G3 en sinds jan.2018 een GT Imola 1,9JTDm

Offline MarcoV

  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2018, 12:24:49 »
Heyy ik rij nog steeds rond in de 156, maar heb wel wat kleine problemen ermee.

Het begon dat het abs lampje ging branden. Na bijvullen remvloeistof was het minder maar soms brandt die nog.

Bij koud weer heb ik soms een cilinder misfire (3)

Verder is met de storm een poos terug m'n antenne onthoofd.. Nu ben ik benieuwd of de 159 antenne ook past op de 156.

Dank jullie voor de hulp!
Die misfire op cilinder 3 bij koud weer heb ik dus ook.  Al verschillende dingen vervangen maar hij blijft terug komen.  Ik heb al meer over dit probleem gelezen en iedere keer op cilinder 3 maar geen oplossing.  Mijn auto wordt dinsdag gekeurd bij een alfa specialist en dan gaan ze ook naar dit probleem kijken.  Ik hou je op de hoogte 
Nu 156 1.8ts uit 2004. Eerder een 146 1.6ts uit 2000, een 33 1.7 16v uit 1994, een 33 1,5qv uit 1986 en een Alfasud Sprint 1.5 Zender uit 1983

Offline AlfaPim

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2018, 10:25:30 »
Hey Jeffrey,

Als eerste: wat ziet je bella er nog mooi uit!!

Als tweede: Ik heb zelf een 147 2.0 ts gehad. En deze verbruikte ook altijd olie. Gewoon een kwestie van goed bijhouden. In het begin wat vaker pijlen zodat je weet hoe veel het verbuik is. Bij mij was dat ongeveer 1l op 1000km.

H&S Corse bied een speciale revisie aan tegen het olieverbruik. Heb ik toen opgezocht. Ik weet niet meer wat het kost maar het was wel prijzig...

Veel plezier met deze mooie auto!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk


Offline peetje155

  • *****
  • Berichten: 691
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Jeffrey en zijn 156Ti 1.8TS
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2018, 10:48:18 »

Hoe staat het nu met het olieverbruik?
Hadden ze er idd te weinig olie bijgevuld voor de proefrit?
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.