Auteur Topic: Opkalefateren van de 2.4 20v sw  (gelezen 24646 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Gepost op: 04 november 2017, 15:59:05 »
Jawel, project!

In opvolging van dit deeltje toch maar een topic maken voor de liefhebbert.

Nah komt ie dan:
Lijdend voorwerp in dezes is mn blu vela 2004 2.4 20v sw. Dikke 2 en een half jaar geleden gekocht als daily ‘pedaalemmer’. Had toen 230K gedaan, inmiddels zijn we over de 293 heen. Zonder problemen, met alleen noodzakelijk onderhoud met turbo overhaul, complete koppeling en aandrijfassen als dikste kosten.
Hele fijne auto, lekker vlot en nog steeds een mooi model om te zien.

Had m dus als gewone gebruiksauto gekocht, niet als bewaar exemplaar. Kwam dus goed uit dat ie toen al wat deuken en vegen had, needless to say dat er daar inmiddels wat bijgekomen zijn.

Maar goed zo iedere paar jaar begint t bij mij te kriebelen, dan wil ik weer eens wat anders, al wist ik in dit geval niet wat. Een 159? Wellicht weten sommigen t nog maar die heb ik al eens gehad, een witte 2.4 TI Q4, en wat later een zwarte 1750 tbi. Mooie en fijne auto’s, degelijk ook, maar naast afschrijvingsgedoe vond ik ze niet zo lekker te hoeken als een 156, te zwaar, te ‘log’ zo u wilt.

In de oneindige ‘drooggeil-rush’ (kijke kijke nie kope> ooit had er iemand als onderschrift A.L.F.A.: Always Looking For Another wat bij mij de lading aardig dekt…) liep ik afgelopen zomer tegen een nette, in BE geregistreerde 1.9 8v sw aan, in TI uitvoering, met blok stuk door riembreuk dus voor weinig.. Hm, dat zou mn ‘ik wil weer eens wat anders honger’ wat stillen, een TI interieur in de 2.4, de wielen overzetten, leek een goed idee.

Nah lang verhaal nog langer, sloop TI opgehaald en hier neer geplempt. Bij nadere beschouwing bleek a) die koets best heel slecht maar b) dat alle losse plaatwerkdelen mooier en strakker waren dan die van de 2.4. Maar ja die was blu vela, de sloper was zwartmetallic, dat wordt spuiten als ik daar iets van wil gebruiken op de mijne…
Hmm, als we dan toch gaan spuiten kan ie beter helemaal opnieuw in kleur en áls ie helemaal opnieuw in kleur gaat kan dat ook wel in een -met t oog op ik wil eens wat anders- andere kleur dan de huidige… Zo liep t dus helemaal uit de klauwen met t plan voor alleen een ander interieurtje..
Initieel plan was om de binnenkanten en inslagen met spuitbussen op kleur te lakken en de buitenzijde te rollen met goede autolak. Om na uitharden t ding dof te schuren en weer op te polijsten. Toen ik dit idee ventileerde bij mn vaste collega op t werk (die in zn vrije tijd een spuiterij bestierd) stuiterde die zowat van zn kruk>’ Je gaat autolak toch niet rollen…?!!! ‘
Ehm ja ik heb niet de plek en skills om te spuiten.. Nah hij wel, dus hij bood aan om tegen vriendentarief de auto te voorzien van een nieuwe jas…!

Maar ja direct was ook het besef gekomen dat dit geen klusje was van ff 2 weekenddagen dus moest ik uitzien naar een tijdelijke mobiel, een tussenpaus zogezegd.

Die kwam voorbij in de vorm van een grigio chiaro 2001 1.9sw 8v, bij een vriend en mede-alfist in BE. Auto was van origine nederlands en had ik ong. 2eneenhalf jaar geleden aan hem verkocht toen hij een dagelijkse auto zocht.
Na aanschaf had hij er -meest preventief- nog wat aan verspijkerd (remmerij voor, schokbrekers en wiellagers, aandrijfassen en een turboslang zo uit t hoofd) Verder t gewone onderhoud zoals een riem en vloeistoffen. Ook was een nwe aircopomp geplaatst vanwege een vastloper met de andere.
Desondanks was er weinig met de auto gereden; zo’n 10K, wat de teller op 294 zette. Vanwege verandering van werk voor zowel hem als zn vrouw kwam de sw stil te staan op de oprit.
Hij had m nog wel laten keuren in februari maar de opmerking roest aan de bodem had m doen besluiten om er verder geen werk van te maken. Wel was er nog een draagarm vervangen wat ook een afkeurpunt was geweest op de keuring.

Al met al was t technisch gewoon nog een goed ding ondanks die rotte bodem en de wat shabby buitenkant, voldoende voor mij als tussenpaus iig. Dus kwam t ding terug naar NL, we fiksten de narigheid (met 2 nwe stukken bodem rondom de stoelbevestiging links en rechts, kutwerk), RDWden met wederom bpm aangifte (zijnde 119 eu) en na wat ABS geneuzel rolde ie door de apk, inmiddels 8 dagen en 1100 km geleden..

Dus was het moment gekomen om de 2.4 te schorsen om m aan te pakken. In de voorliggende tijd had ik wel al een hoop delen van de TI getrokken die ik op de 2.4 wil gebruiken: Deuren (op RA na), voorschermen, bumpers. Achterklep gaat een dezer ook over. De genoemde delen zijn al geschuurd en waar nodig inmiddels aan de binnenkant voorzien van de gewenste tint (Artic White van Volvo)

Verder ga ik van de TI -naast t interieur etc- ook de radiator gebruiken (is als nieuw), de achterschokbrekers (Kyaba, zien er uit of ze vorige week gemonteerd zijn) en zal er zo links en rechts nog wel eens een piefje of poefje over geschroefd worden.
Inmiddels ook wat nieuwe delen gescoord; schokbrekers voor, remmerij voor, bumpersteunhoekjes, topmounts achterschokkers. Ongetwijfeld komt er nog een hoop bij maar dat inventariseer ik ‘on the job’.

Plaatje bij het praatje:

De Ti:

Het lijdend voorwerp zelf in beter tijden (net gepolijst na aanschaf 2015)


En de tussenpaus annex pekelracer:


Tot slot een plaatje van afgelopen week:


* ik kan trouwens geen smileys meer zien of plaatsen, hebben meer mensen daar last van?)*

Grtz,fRank
« Laatst bewerkt op: 07 november 2017, 17:15:17 door frankalfa »
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline leonm

  • ******
  • Berichten: 2695
  • Geslacht: Man
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #1 Gepost op: 04 november 2017, 17:32:02 »
Wauw Frank, serieus projectje  :thumbsup: :thumbsup:

En idd, smileys kan ik ook niet meer plaatsen zoals je hierboven ziet. Zie alleen de teksten nog van de smileys.
Eerst was het alleen bij een gedeelte, nu zie ik geen enkele smiley meer, alleen de namen

Offline alfachirurg

  • ****
  • Berichten: 285
  • Geslacht: Man
    • alfachirurg
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #2 Gepost op: 04 november 2017, 18:07:13 »
Tja FrANK en dan ben ik altijd weer benieuwd hoe het gedane laswerk er uit ziet.... een 156 aan de buitenkant kennen we wel :P

Mvrgr.,

             tOn
WWW.ALFACHIRURG.EU

Nu: Alfetta GTV6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Ducati 888 strada, 33Qv 1e serie'86,
156 sportwagon 1.9JTDm facelift '03

Offline ScriptMania

  • ******
  • Berichten: 13309
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #3 Gepost op: 04 november 2017, 18:17:07 »
Wauw Frank, serieus projectje  [emoji106] [emoji106]

En idd, smileys kan ik ook niet meer plaatsen zoals je hierboven ziet. Zie alleen de teksten nog van de smileys.
Eerst was het alleen bij een gedeelte, nu zie ik geen enkele smiley meer, alleen de namen
Als je gepost hebt dan kun je je post bijwerken,  als je dat doet dan komen de smileys tevoorschijn en kun je ze posten.

Offline Ronker

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 35
  • Geslacht: Man
  • Best besmettelijk, dat Alfa virus.........
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #4 Gepost op: 04 november 2017, 18:36:37 »
Wauw Frank, serieus projectje  :thumbsup: :thumbsup:

En idd, smileys kan ik ook niet meer plaatsen zoals je hierboven ziet. Zie alleen de teksten nog van de smileys.
Eerst was het alleen bij een gedeelte, nu zie ik geen enkele smiley meer, alleen de namen
He, dat heb ik dus ook, dacht dat het aan mn laptop lag oid, vaag
156 2.5 V6 24v 6 bak, hard, laag en donker
156 FL SW 1.9 Jtd, ruim, zuinig en soepel

Offline Ronker

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 35
  • Geslacht: Man
  • Best besmettelijk, dat Alfa virus.........
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #5 Gepost op: 04 november 2017, 18:37:11 »
Als je gepost hebt dan kun je je post bijwerken,  als je dat doet dan komen de smileys tevoorschijn en kun je ze posten.
geprobeerd maar geen resultaat
156 2.5 V6 24v 6 bak, hard, laag en donker
156 FL SW 1.9 Jtd, ruim, zuinig en soepel

Offline ScriptMania

  • ******
  • Berichten: 13309
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #6 Gepost op: 04 november 2017, 18:45:21 »
Je hebt gelijk, net even geprobeerd.
Dan zal dat niet zolang geleden wel veranderd zijn.

Even wat testen   ;) :-) (6)  (H) :) Smiley codes.

Mmm die werken hier ook niet, maar de eerste en de laatste wel via tapatalk.
« Laatst bewerkt op: 04 november 2017, 19:04:51 door ScriptMania »

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #7 Gepost op: 05 november 2017, 11:54:41 »
Tja FrANK en dan ben ik altijd weer benieuwd hoe het gedane laswerk er uit ziet.... een 156 aan de buitenkant kennen we wel :P

Mvrgr.,

             tOn
Laten we het op 'apkwaardig' houden... Geen schoonheidsprijs maar afdoende stevig. ;-)

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1781
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #8 Gepost op: 06 november 2017, 20:10:13 »
Flink project - goed dat je de 20v rijdend houdt.
Maar die tijdelijke daily driver, stukken inlassen betekent ook halve interieur eruit, pfoe is wel veel werk, zou zeggen dat je hier toch ook wel wat goedkoop rijdend zou moeten kunnen krijgen?

Blu vela is mooie kleur, wit staat een 156 ook geweldig!
Succes !
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #9 Gepost op: 06 november 2017, 21:52:33 »
Flink project - goed dat je de 20v rijdend houdt.
Maar die tijdelijke daily driver, stukken inlassen betekent ook halve interieur eruit, pfoe is wel veel werk, zou zeggen dat je hier toch ook wel wat goedkoop rijdend zou moeten kunnen krijgen?

Blu vela is mooie kleur, wit staat een 156 ook geweldig!
Succes !
Ja ik ben zo'n sukkel die gewoon nog ff x aantal munten achter een hok van bijna 14 jaar met 300k km aan gaat gooien...;-)

Klopt bij de tussenpaus moest hele interieur eruit, valt op zich wel mee hoor, banken en stoelen heb je op een half uurtje wel naast de auto staan, matten opbinden met touwtjes vanuit de achterste hoeken richting middenconsole.
En dan eentje lassen langs onder en eentje binnen brandwacht houden he...:-)
Tuurlijk is een rijdende/gekeurde kopen in NL een idee, maar van deze auto kende ik de technische staat, het onderhoud en de eigenaar, Voor een vergelijkbaar bedrag als de eerste de beste jtd frikandel van MP heb ik nu een auto waar ik met een gerust hart mee rond kan rijden, en wellicht na einde gebruik nog iemand blij mee kan maken voor een paar centen...

Lekker bezig geweest vandaag trouwens. Gisteren al het rechter achterportier (is t enige losse plaatwerkdeel van de hele auto wat ik opnieuw ga monteren na spuiten, de rest komt van de TI) verwijderd en geschuurd, vandaag binnenzijde ervan gelakt. Andere achterportier was er ook al uit.

Vervolgens de voorbumper verwijderd (viel ff tegen, bij de TI was dat appeltje/eitje bij de 2.4 zat t nog allemaal zoals t  30 december 2003 gemonteerd werd volgens opschrift ad binnenzijde van de bumper).Paar boutjes moeten uitboren en koppies afslijpen, ook bij het verwijderen van het linker voorscherm wat later.
Veel, heel veel modder en zand achter de wielkuipen trouwens, die dingen kun je volgens mij net zo goed weglaten..:-)



Ook blij dat ik alvast nwe bumperhoekjes had besteld, die dingen hingen werkelijk met t plastic van de wielkuipen en de bumper nog bij mekaar aan de onderkant, schroeven en boutjes eruit draaien lukte al niet eens meer, pleurde gewoon in 'paprikachips'shape (en dan t onderste uit de zak zeg maar).:-)



Tevens de motorkap op de TI aan de buitenzijde geschuurd geplamuurd en repeat (klein deukje maar veel betere overall staat dan de 2.4 kap)



Grtz,fRank



« Laatst bewerkt op: 06 november 2017, 22:00:05 door frankalfa »
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline w!ms

  • ***
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • 156 V6, 147 GTA, 75 TS
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #10 Gepost op: 07 november 2017, 11:20:36 »
Hier nog zo'n sukkel die een paar keer de waarde van het hok onlangs erin stak. Dankzij de chirurg, Frank en de spuiter hoop ik ook weer een jaar of 10 door te kunnen. Die bodem bij Frank is goed doorbakken hoor Ton, heb het zelf gezien.
Je hebt het tempo er weer aardig in zitten Frank, respect hoor!

groetz, w!ms

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #11 Gepost op: 07 november 2017, 21:41:47 »
Best kans dat jou nobele reddingsoperatie voor de v6 mijn ogen geopend heeft Willem (èèèn bedankt...!:-) )

Vanmiddag nog wat geklooid aan t apparaat. Rechter voorscherm eraf gehaald, ding op zn wielen gezet en de voorwielophanging met de hogedruk helemaal ontdaan van 14 jaar polder en straatvuil, kun je lekker tussen nu, zo zonder voorschermen...8)



Motorkap van de TI gehaald en de binnenzijde schoongemaakt, geschuurd en in de primer gezet.

Daarnet de beide voorportieren nog uit de 2.4 gehaald, instappen uitgekleed, kunststof afdekstrips 'verwijderd' (en direct gesloopt wát een kansloze constructie is dat toch!!) en alles apart in dozen weggezet. Kwestie van later weer wat terug te kunnen vinden..

Grtz,fRank



AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2780
  • Geslacht: Man
  • Moi
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #12 Gepost op: 07 november 2017, 22:37:02 »
Goed bezig   
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline peetje155

  • *****
  • Berichten: 780
  • Geslacht: Man
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #13 Gepost op: 07 november 2017, 23:26:13 »

+1.
Klasse Frank.
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline Jon

  • ******
  • Berichten: 1769
  • Geslacht: Man
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #14 Gepost op: 09 november 2017, 08:53:20 »
Mooi Frank  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 08:53:27 door Jon »

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #15 Gepost op: 09 november 2017, 22:15:45 »
Vanmiddag nog wat uurtjes besteed aan de tuut; de motorkap binnenkant staat in de lak en vernis.

Verder de instappen allemaal schoongemaakt en de dorpelkoppen ontroest (tip: de dubbele plaat die gevormd wordt door dorpel buitenkant en schermrand onderzijde verzameld narigheid, de zinklaag is er aan beide zijden serieus afgerot na 14 jaar!)
Spul vervolgens in de fertan gesmeerd.

Nog wat kit van de afdichting vh voorscherm afgestoken en afgeslepen boutjes uitgeboord, kortom niks gedaan wat meters maakt maar wel noodzakelijk is...:-)

Inmiddels ook een lijstje aan het maken van dingen 'die eigenlijk nog wel vervangen zouden mogen worden nu we er toch wel aardig bij kunnen momenteel..'

Later meer.

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #16 Gepost op: 11 november 2017, 18:26:55 »
Vanmiddag weer wat gedaan aan t ding. Na verwijderen kofferklep gisteren heb ik daarnet het interieur uitgebouwd, ook de vloermat links en rechts eens gelicht om (toch wat nerveusjes, je weet tenslotte nooit wat je aantreft) te zien hoe de vlag erbij hing qua roest...

Nou blij mens hier! Bodem is werkelijk heel gaaf!! Op enkele plekken (voor, achter links rechts) de bitumenplaat weggehaald met hamer en beitel en daar kwam gewoon 2004 blu vela lak vanonder ohne narigheid!!!8)
1 plekje rondom zo'n afwateringslipje wat wat aangevreten is, maar hoeft niet eens hersteld te worden.




Plan om de bitumen er allemaal uit te halen, te behandelen met Amercoat en dan nwe antidreun matjes te plakken.

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1781
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #17 Gepost op: 12 november 2017, 00:52:36 »
Ziet er goed uit - uniek!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #18 Gepost op: 12 november 2017, 21:55:54 »
Vandaag t masjien nog wat verder uitgekleed, achterbumper en 'antistuifwatervloerbedekking' uit de wielkasten, dakrails en antenne eraf.

Toen ie zonder wielen op de brug hing heb ik de achterste wielkuipen uitgespoten met de hoge druk, een natte kledderbende in de loods maar wel eer van je werk...!


Helaas ook direct zicht op de mindere toestand van de achterste veerkokers: Doordat die altijd weggemoffeld zitten achter dat achterlijke stuk vloerbedekking (wat VOCHT vasthoudt!) keek ik nu pas voor het eerst omhoog daaro, daar wordt je niet blij van...Aardig wat roest, rechts een stuk minder dan links.
Volgens mij is het boven de vloerbedekking ALTIJD nat bij zo'n ding...
Hier een plaatje als indruk, hoger zit nog meer van zulke narigheid..
* dat bruine is dus GEEN modder helaas...*

Nou zat ik even te denken maar heeft een sedan ook van die antiwateropstuifmatten in de achterkuipen? Kan ik me niet meer herinneren, erg he? Anyway de schokkers moeten er toch onderuit dus kunnen we dat direct mooi aanpakken allemaal.

Verder vanavond de omlijsting van de kofferbak grondig schoongemaakt, ontvet en geschuurd, rechter achterflank idem en nog wat kleine deukjes geplamuurd/geschuurd.

Ook nog even de kleur vergeleken met de giulia, vond mn spuitwerk er wat gelig uitzien maar in vergelijking met de juul is het zelfs witter, nah oke dus!;-)


Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline alfachirurg

  • ****
  • Berichten: 285
  • Geslacht: Man
    • alfachirurg
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #19 Gepost op: 13 november 2017, 08:25:19 »
Wat een werk allemaal franK....wel lekker bezig zo en leuk het te volgen  :thumbsup:
WWW.ALFACHIRURG.EU

Nu: Alfetta GTV6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Ducati 888 strada, 33Qv 1e serie'86,
156 sportwagon 1.9JTDm facelift '03

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #20 Gepost op: 13 november 2017, 09:24:18 »
Ja ach toN,ik kan nu eenmaal slecht iets 'half' doen... Als je gv bedenkt dat ik in principe alleen een paar andere stoelen in dit ding wilde zetten en verder niks...:-(

;-)

We ploeteren verder, grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline BellaNuvola

  • Ex-Bestuur
  • *
  • Berichten: 2019
  • Geslacht: Man
  • Ongeacht de kleur: een 156 is altijd bruin!
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #21 Gepost op: 14 november 2017, 09:39:48 »
Mooi project!
En ja, ook de sedan heeft dat textiel achterin de wielkuipen....
1987: Alfa 33 1.3 rood; 1990: Alfa 33 1.3S Verde Mirto
1991: Alfa 33 1.7 16V Verde Mirto; 1993: Alfa 155 1.7TS Verde Mirto;1996: Alfa 155 1.8TS 8V Nero; 1999: Alfa 156 1.8TS Azzurro Nuvola (nog in bezit)
2004: Alfa 156 1.9JTD 8V Nero (200.000 km in 2 jaar!)

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #22 Gepost op: 14 november 2017, 12:01:27 »
Mooi project!
En ja, ook de sedan heeft dat textiel achterin de wielkuipen....
Oke dat had ik ff niet meer helder.
Nah in dat geval; 156 eigenaren be very scared...:-)

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline alfachirurg

  • ****
  • Berichten: 285
  • Geslacht: Man
    • alfachirurg
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #23 Gepost op: 14 november 2017, 14:53:48 »
Oke dat had ik ff niet meer helder.
Nah in dat geval; 156 eigenaren be very scared...:-)

Grtz,fRank

I’m not scared frankiE
WWW.ALFACHIRURG.EU

Nu: Alfetta GTV6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Ducati 888 strada, 33Qv 1e serie'86,
156 sportwagon 1.9JTDm facelift '03

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1440
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #24 Gepost op: 15 november 2017, 00:16:44 »
Nee toN, jij kunt t herstel zelf uitvoeren duh....;-)

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'