Auteur Topic: Opkalefateren van de 2.4 20v sw  (gelezen 25475 keer)

Offline frankalfa

• Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #175 Gepost op: 03 april 2018, 23:58:59 »
Dank Rick!

@martijn, 20v meeting? Ik stel voor 25/26 augustus Zandvoort... flippy1 (scarb clubweekend)

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #176 Gepost op: 08 april 2018, 22:21:56 »
Zo langzamerhand begint t weer een beetje op een auto te lijken. Inmiddels de hemel en alle bijhorende plastic delen schadevrij kunnen demonteren uit de sloper en overgezet. Vandaag de kofferbak nog verder aangekleed,achterbank moet nog.

Nog 1000 puntjes op de I uiteraard, zo wil ik in de instappen nog met antikrasfolie beplakken en gaan we de buitenzijde binnenkort nog een keer helemaal dof schuren en oppolijsten.
Dr zit toch net wat te veel stof in en wat sinaasappelhuid waar we nog wat aan willen doen.

Komt t moment dat de tijdelijke station er binnenkort uit mag, wie kan ik daar een plezier mee doen?

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #177 Gepost op: 16 april 2018, 22:32:59 »
Erg weinig vooruitgang tot op heden. De antikrasfolie wel geplakt op de instappen vóór, op de achterbumper (hond moet nog wel eens achterin springen remember) is t mislukt, te veel rondingen om de folie fatsoenlijk te kunnen plakken (althans door mij dan toch  v6tech1)

Wielbouten van gewenste lengte inmiddels binnen en gemonteerd.

Apparaat vanmiddag nog even in t zonnetje gereden voor een frische lente aanblick..

Wat naast een beurt met distri enz nog rest is het aankleden van de achterklep, dit na vastlijmen van het contact op het achterraam met zilverlijm (thanks martijn!  :ok:)

Buitenzijde aftoppen en polijsten wordt ergens half mei waarschijnlijk.

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #178 Gepost op: 17 april 2018, 11:23:05 »
Knap smoeltje met die zwarte grill, zit er ook aan te denken, vraag mij alleen af of het wel effect heeft bij mijn zwarte bella, maar missie geslaagd hoor!!! :ok:
"I lived with you for twenty years: how many deeds, events and men went by!
Today I remember them, each and everyone.
I still have, for Alfa, the tenderness of a first love.
The pure affection of a child for his mother."

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #179 Gepost op: 17 april 2018, 17:25:04 »
Thanks vind t zelf ook niet onaardig. Denk dat je bij een zwarte auto met bv antraciet of titaniumgrijs wel een mooie grilletje kan maken?
Grille verwijderen is bumper demonteren trouwens.... Deuh

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline sanscorp

• Crew
  • *
  • 5 euro?
« Reactie #180 Gepost op: 17 april 2018, 18:28:29 »
Thanks guys!

Inmiddels zijn we weer een klein beetje verder; vandaag het linkerachterportier weer aangekleed. Das best nog een werkje met een bepaalde volgorde zo ontdekte ik.. Deuh ;D Ook om het staafje -waarmee de buitenklink van het achterportier met het slot is verbonden- weer in te haken en te borgen is een aardig gevecht... v6tech1

Ik had van de carbonlookstickerplakmeneer de rol met de misprint erbij gekregen. Heb t hele ding bekeken maar zag er eerlijk gezegd niks aan zo 1.2.3.. ???
Maar goed wel gratis plenty van dat spul om mee te rommelen. Besloten om de deurstijlen hier ook mee te doen, staat wel aardig vind ik.

Verder alvast een paar andere rubbers om de madeno wielen laten draaien, wielen monteren doe ik later als de wielkasten enz ook hun bekleding terug krijgen en de voorbumper erop gaat. (waarvoor eerst de xenon units gepolijst moten worden eer die er op kan)

We ploeteren door!  flippy1

Grtz,fRank

Toch even benieuwd, wat heb je precies gedaan om de folie er een beetje netjes op te krijgen?
Oude stickers verwijderd, rubber weg, ontvetten en plakken ofzo?

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #181 Gepost op: 17 april 2018, 18:58:36 »
Ja en tussen de bewerkingen door nog een nwe laklaag erop..  flippy1
Klopt; rubbers verwijderd, die stickermeuk dr afgehaald en alle plakresten verwijderd met thinner. Na spuiten van de koets en uitharden weer ontvet (niet met thinner) en een ruime strook van dat spul gesneden.
Vervolgens gewoon van boven naar benee geplakt, stukje bij beetje en met een doek stevig aanwrijvend. Juiste lengte bepalen en voorzichtig afsnijden en aan beide sponningen de folie de bocht om strijken. Ook daar weer overtollig spul wegsnijden en klaar.

Is simpel ik kan t zelfs... Moet wel zeggen dat dit profi 3M spul wel 100x makkelijker werkt dan bv de antikrasfolie die al 5 jaar ergens in een doosje in de loods lag...stukje kwaliteitsverschil zeg maar... :yes!

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #182 Gepost op: 22 april 2018, 23:39:37 »
Inmiddels klaar met afbouwen in grove lijnen. Dingen als een logootje achter en een vers mattensetje moeten nog, zo ook een aftermarket middenarmsteun die pas gemaakt moet worden.
Kwam uit een fiat 500 maar is veel hoog met diens montagevoet eraan, moeten we zelf iets voor pielen, komt op de middentunnel te staan.

Plaatje van dit weekend, ongewassen en inmiddels aardig stoffig. Deuh

2e week mei wordt de complete distributie, waterpomp en multiriem met spanners looprollen enz vervangen en wordt de buitenkant nog afgetopt en gepolijst. Apk moet ook nog binnenkort, daarna moet ie weer aan de bak. 8)

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline Alfisti Adventures

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #183 Gepost op: 23 april 2018, 07:44:17 »
Echt heel netjes gedaan  Applaus

Offline katuut

• Global Moderators
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #184 Gepost op: 23 april 2018, 19:29:37 »
Netties!
Last hebbend van detaildiarree

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #185 Gepost op: 08 mei 2018, 12:57:27 »
Gisteren voor het eerst weer een paar (clandestiene) meters gemaakt met t apparaat  :italoflag:! Wát een verschil met de 1.9 8v... :rofl:

Auto staat nu bij mn maat om een nieuwe distributie-set, waterpomp en multiriem-set te monteren.
Dr zat trouwens wel een naar zagend geluid in de motor alsof een lager op zn eind liep, fingers crossed dat t een lager was van een van de looprollen oid.. :-\

Rest nu nog de uitverkoop van 'de tijdelijke' en een hoop losse delen van de sloop 115 pk 1.9, iemand nog iets nodig?  flippy1

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline Martijn_vK

« Reactie #186 Gepost op: 08 mei 2018, 16:18:02 »
Top!!

Dat geluid is jammer, maar dat komt misschien omdat ie ff niet gebruikt is. Misschien valt het wel mee en anders heb je nog wel een reserveblokkie staan ;)
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #187 Gepost op: 13 mei 2018, 08:53:30 »
Auto is inmiddels weer thuis, voorzien van verse distributie etc.Zónder naar bijgeluid; het lager van de multiriemspanner was gaar...! :thumbsup:

As week nog een beurtje met olie en filters + het aftoppen en polijsten van de lak, de week erop apken! :italoflag:

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline n0sTRa

• lid nr. : #1371
« Reactie #188 Gepost op: 13 mei 2018, 11:22:16 »
Ziet er strak uit Frank! Top job!
AR 156 3.2 Selespeed GTA - AR 916 Spider 2.0TS - AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

Offline Martijn_vK

« Reactie #189 Gepost op: 13 mei 2018, 15:24:36 »
Mooi zo!  :thumbsup:
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline Alfafa

« Reactie #190 Gepost op: 14 mei 2018, 08:53:46 »
Ziet er echt super uit. Die carbon sticker bij de deuren.... geweldig.

Turbo lag is just fore play !

Everybody loves Alfa, You gotta Love Alfa......it's the LAW ...

ex Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V Nero Mettalico
Alfa 159 SW Ti TBI Rosso Competizione
------

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #191 Gepost op: 20 mei 2018, 22:27:19 »
Nah ehm klaar...!Sort off...
Afgelopen dagen zijn dr nog stofjes dr uut gepoetst en wat gepolijst, beurjt gedaan met filters en olie. Op de valreep nog tegen een knappe set originele speedline gta's aangelopen, in zwart. Daar weer een paar rubbers omheen getrokken en gemonteerd, en hoewel fan van de Ats 'madeno's' vind ik de gta's knapper staan..!

As week nog apk en dan de switch maken.

Overigens, de verkoper van de gta wielen had nog een rvs raggazon midden- en einddemper voor een v6 en een berlina TI stoelen set uit een UK auto.
Deurpanelen, stoelen en bank (bank zonder de losse zijstukjes helaas) Weet geen prijs maar als je serieus interesse hebt maak ik wel even contact voor je met de eigenaar. Spul ligt in Goes btw.

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline w!ms

• 156 V6, 147 GTA, 75 TS
« Reactie #192 Gepost op: 20 mei 2018, 22:54:22 »
Goedgekeurd! Staat fraai hoor. Zou eens onder de V6 moeten kruipen om de staat van de dempers vast te stellen. Klinkt wel tempting die Ragazzon-spullen...

groetz, w!ms

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #193 Gepost op: 27 mei 2018, 22:01:12 »
En dan breng je t ding weg ter apk. Eind van de middag bellen: NIET goedgekeurd... :!nooooo Viel ff tegen, meende dat ik t wel aardig voor mekaar had..
Gaatje in het subframe en vocht in de koplamp + geen werkend dimlicht (xenon) aan die unit.. Deuh

Nah weer opgehaald en tuus op de brug. Inderdaad dr zaten enkele speldenkopjes doorheen (lijkt erop dat ie met een puntig hamertje oid heelt lopen tikken ter controle, maar goed dat mag, hij had duidelijk gelijk)
Stukje uitgesneden en een ander blikkie pasgemaakt, dat komt wel goed.

Dan de lamp unit; ik baalde ervan want om t ding te kunnen inspecteren /ballast verwijderen afijn zowat álles aan een koplamp moet ie eruit, maw bumper los/eraf..en t zat allemaal netjes en schadevrij en naar mn zin en en.. :-[

Nah niet ouwehoeren, losmaken, dus zogezegd zo gedaan.
Koplamp eruit gehaald en op de werkbank ermee. Dr zwommen nog net geen goudvissen in  :rofl: was de boodschap van apk mans en ook daar had ie gelijk in. Kitnaad helemaal nagelopen met perslucht maar zag nergens een spoortje beweging in het condens aan de binnenkant.
Ding drooggefohnt en daarna onder de kraan gehouden of ik dán water ergens binnen zag komen maar helaas, nada..  ???

Ballast had ik al verwijderd, die stekker had zowiezo al vocht in de verbinding, da hoor nie jonguh.. Nono
Schoon en droog gemaakt, contactcleaner in de stekker, lamp gewisseld met een andere goeie, alle truukjes geprobeerd, geen licht. Op de stekker gemeten aan de unit; prik tot waar ie naar binnen gaat, nulpuntstelling werkt ook, maar op t lampje zelf durf ik niet te meten meten hobbymetertje.

Morgen kan ik bij een medealfist een ballast ophalen om te proberen dus das al een stap vooruit. :ok: Van Martijn heb ik inmiddels een link naar vriend ali voor een imitatie dinges maar daar zit weer min. 2 weken levertijd op..

Echter, ik had inmiddels ook ontdekt dat er een los dingetje in de lampunit rondzwierf én dat de hoogtesteller (met een staalkabeltje bij xenon units) geen verbinding meer had met de reflector... Hmmm.. Grondig bestudeerd en niet anders kunnen concluderen als dat dat rare stukje plastic wat ik er inmiddels uit gejonast had de afgebroken verbinding vormde met de reflector...Kut. >:(

Ja dan moet ie uit mekaar, openbakken dus...
Hele forum doorgespit en uiteindelijk met wat flarden info aan de slag gegaan, in de combimagnetron.. flippy1 Viel me nog enigszins mee, op 100gr hetelucht, een minuut of 5.
Toen kon ik met gepast geweld een beginnetje maken met het scheiden van de unit en de kap. Had vooraf al zoveel mogelijk met een scherp mes de kit doorgesneden.
Wel was dit het punt waarop de unit zelf enigszins flexibel begon te worden (itt de kit) dus de rand waar ik begonnen was heb ik terug in model moeten wurmen toen ie nog warm was..
Maar goed na wat pielemuizen ligt het hele ding er dan zo bij:

Morgen lijm halen, en kit, en dan weer maar opbouwen.

Grtz,fRank

AR156C#2187 - mijn PP

Offline alfachirurg

• alfachirurg
« Reactie #194 Gepost op: 28 mei 2018, 03:10:48 »
Jammer dat tie afgekeurd is franK....dat je het geduld op kan brengen met die koplamp man....de gedachte er aan maakt mij al zenuwachtig....maar ach jij bent er weer ff mee van de straat in ieder geval.... :yes!

Succes TON
WWW.ALFACHIRURG.EU

Nu: Alfetta GTV6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Ducati 888 strada, 33Qv 1e serie'86,
156 sportwagon 1.9JTDm facelift '03

Offline Alfisti Adventures

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #195 Gepost op: 28 mei 2018, 06:56:53 »
Lijkt me echt super raar om te horen als je er zo veel aan hebt gedaan Deuh Je moet maar zo denken, het is je hobby en ze wordt er alleen maar beter van :yes!

Offline katuut

• Global Moderators
  • *
  • GEEF me een hamer!
« Reactie #196 Gepost op: 28 mei 2018, 07:38:28 »
ALS hij straks klaar is, is het ook voor 1000%!

Offline brinkerik

• Moi
« Reactie #197 Gepost op: 28 mei 2018, 17:20:05 »
Precies,  nog even laatste zaken ook netjes, en je hebt een bijna Nieuwe 156  in zijn meest pure diesel vorm  :ok:   Zeer goed bezig
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #198 Gepost op: 28 mei 2018, 22:58:33 »
Dank voor de reacties heren!  8)

Vandaag weer wat gedaan: een andere ballast opgehaald bij een medealfist in de buurt. Deze gemonteerd en jawel, LICHT! :thumbsup:

Daarna de 2 stukkies plastic weer aan mekaar ge2secondenlijmt. Bleef nog vast zitten ook dus t hele spul weer voorzichtig gemonteerd in de unit.

Nog een laatste check of alles nog steeds werkte voor ik de kap er weer op zou kitten resulteerde in een losgebroken lijmverbinding... :!nooooo
Opnieuw gelijmd en direct met een soldeerbout het losse deel aan de reflector gesmolten, better safe than sorry.. ;D

Kitresten waren al verwijderd dus na ontvetten (thinner doet iets met je transparante kap zag ik!) t spul weer in elkaar gekit.Ligt nu te drogen met een paar stroken plakband eroverheen.

Morgen ff peilen wanneer t apparaat op herkansing mag.

Grtz,fRank

AR156C#2187 - mijn PP

Offline katuut

• Global Moderators
  • *
  • GEEF me een hamer!
« Reactie #199 Gepost op: 29 mei 2018, 09:17:04 »
Zeg,

Had je auto toch rood gespoten

Hahaha Hahaha