Technisch 156 > [156] Motorisch

Startmotor

(1/2) > >>

Alfafa:
Heeft iemand wellicht eens de startmotor overhaald?

Ik wil hem er over een paar weken onderuit halen en even schoonmaken  eventueel opfrissen met een reparatie set.

Ik heb wat filmpjes gezien op YouTube.  En volgens mij is die van mij behoorlijk vervuild van binnen.

Soms als ie koud is start ie moeilijk maar als ie eenmaal gelopen heeft is die weer als een veertje. Dus waarschijnlijk moet het alleen schoongemaakt worden.

Of eventueel een reparatie set erin als dat er zo is.

sanscorp:
Heb er al jaren 1 reserve liggen voor mijn jtd, maar nooit open gehad.

Als ik het internet mag geloven is het niet zo ingewikkeld, behalve de spoel dan.

Pjotr 156:
bij de oud startmotor van mijn jtd zaten door vuil 3 van de 4 koolborstels vast
en daardoor was starten soms (vooral met kou) zwaar 
heb een nieuwe geplaatst en de oude op reserve liggen
dus denk dat schoonmaken en dan vooral de koolborstels in jou geval zeker zin heeft

brinkerik:
Wel ervaring mee, maar niet bij een auto, maar van een voertuig waar je er wel makkelijk bij kan ;)

Idd,  eraf halen,  loshalen, en schoonmaken( Remmenreiniger )

https://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Startmotor/startmotor.htm

Optioneel,  laten nazien / reviseren.

Zoals eerder omschreven, loopt de interne weerstand op door vervuiling, en door slecht contact van de kool borstels.  Als dit wat opgefrist is dan loopt de startmotor veel makkelijker.  Bij een auto zou ik het zelf minder snel doen, daar het voor mij al een heel werk zou zijn om de starter eraf te krijgen.

tundra:
Ik heb zo nu en dan wel eens dat ie moeilijk start, eerst na een paar keer 'kkggggg' van onder de motorkap te hebben gehoord. Dat is meestal als de auto al eerder heeft gelopen en is afgezet, waarna opnieuw gestart... Startmotor?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie