Technisch 159 > [159] Motorisch

ABS VDC ASR HIGH HILL Storing

(1/4) > >>

Ton v6:
Geacht forum ;),

Mijn 159 heeft de laatste vaak bij of zelfs voor het starten last van de volgende storingen: ABS ASR VDC HIGH HILL.
Deze komen alle 4 tegelijk tevoorschijn. Het is niet altijd dat ze tevoorschijn komen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen  ?

Gr Ton

MartinPool:
Google : 1001 berichten --> Meeste hebben het over de accu die slecht is, sommige over bekabeling.
Maar met het koude weer zou ik eerste de accu testen.

ScriptMania:
Dat kan aan meerdere dingen liggen, bv de druksensor die in je ABS module zit.
Deze is niet los te vervangen, dan moet je heel die module/pomp vervangen (P1135 of 36) zo uit mijn hoofd.
Het kan ook aan je remschakelaar liggen.
Ook oude remvloeistof kan het met kou veroorzaken (water in je vloeistof)  want deze trekt water aan daarom moet deze ook iedere twee jaar vervangen worden.

Is de fout intermitend (niet continu aanwezig) dan gaat de fout weer weg na drie keer starten.

Als tip..voordat je de wagen start een paar keer met je rem pompen.

Martijn_vK:

--- Citaat van: amazinged op 17 december 2017, 22:32:11 ---Liefst i.c.m. 3 keer met je hoofd knikken, startbooster als buffer erop en dan eerst 4 seconden op contact, er weer af en dan in één keer doorstarten  :thumbsup:

Nou ja, dat is wat er bij mij uitkwam met googlen en nadat ik het door Google-Translate gehaald had. Ik heb helaas zelf hier geen auto met een vegelijkbare storing om het uit te testen .....

--- Einde van citaat ---

Vooral het knikken zal het hem doen. Vergeet niet ook je duim en vingers tegen elkaar te houden, naar boven wijzend en licht uit de pols schuddend, terwijl je de startknop bedient.

peetje155:

Weer een heerlijke ontsporing... flippy1 flippy1

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie