Storing mistlampen voorzijde.

Auteur Topic: Storing mistlampen voorzijde.  (gelezen 320 keer)

Offline Harry T

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Storing mistlampen voorzijde.
« Gepost op: 21 januari 2018, 18:34:06 »
Ik heb een nieuw setje mistlampen aan de voorzijde gemonteerd. Meteen ook nieuw H1 lampjes erin gedaan. Echter ze doen het geen van beide meer. Set van iemand overgenomen, nieuw. Is geen origineel Carello. Ik heb het zogenaamde wisselmodel uit 2003. Handleiding betreffende de plaats van de zekeringen klopt zowiezo niet met boekje, maar goed. Ik heb een handleiding van het oude type gedownload voor de juiste plaats.

-Alle zekeringen nagekeken, alles heel.
-Relais gewisseld, maakte niets uit wat betreft de werking.
-Stekkerverbindingen op de lampen zijn in orde.

Wat doet het systeem niet;

-Zodra ik de knop indruk voor de mistlampen voor hoor ik enkel het relais klikken, maar de indicatielampjes bij de knop en het tellerhuis gaan niet aan. En uiteraard de lampen ook niet.
-Geprobeerd met stadslicht aan, dimlicht aan i.c.m. mistachterlichten, niets werkt.

Wordt er dus een beetje radeloos van. Ik dacht dat nieuwe lampen plaatsen een kwestie van plug and play zou zijn, maar helaas.
In bezit; Alfa 156 1.8 16v uit 2003, Alfa 166 2.4 JTD 20v uit 2003.

Offline sanscorp

• Moderator
  • *
  • 5 euro?
    • Bekijk profiel
Re: Storing mistlampen voorzijde.
« Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2018, 09:56:32 »
Zoeken met de multimeter, anders direct vanaf de accu laten schakelen (relais klikt wel, dus dan pak je de voedingsdraad die geschakeld wordt vanaf accu naar relais naar mistlampen. Wel ff afzekeren met 15A op de accu natuurlijk (110W / 10v = 11A)

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline BrianL

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2018, 12:45:20 »
Ik heb een nieuw setje mistlampen aan de voorzijde gemonteerd. Meteen ook nieuw H1 lampjes erin gedaan. Echter ze doen het geen van beide meer. Set van iemand overgenomen, nieuw. Is geen origineel Carello. Ik heb het zogenaamde wisselmodel uit 2003. Handleiding betreffende de plaats van de zekeringen klopt zowiezo niet met boekje, maar goed. Ik heb een handleiding van het oude type gedownload voor de juiste plaats.

-Alle zekeringen nagekeken, alles heel.
-Relais gewisseld, maakte niets uit wat betreft de werking.
-Stekkerverbindingen op de lampen zijn in orde.

Wat doet het systeem niet;

-Zodra ik de knop indruk voor de mistlampen voor hoor ik enkel het relais klikken, maar de indicatielampjes bij de knop en het tellerhuis gaan niet aan. En uiteraard de lampen ook niet.
-Geprobeerd met stadslicht aan, dimlicht aan i.c.m. mistachterlichten, niets werkt.

Wordt er dus een beetje radeloos van. Ik dacht dat nieuwe lampen plaatsen een kwestie van plug and play zou zijn, maar helaas.

Bij mijn 156 werken de mistlampen alleen bij stadslicht/dimlicht aan. De stekkers van niet origineel (of carello) zijn net even anders. In mijn geval moet ik bij de niet originele de stekker aandrukken, zodra je de stekker weer loslaat gaat t licht uit. Ik had namelijk wel spanning op de stekker gemeten. De moeite waard dus om de stekkerverbindingen met licht aan aan te  drukken en te zien wat er gebeurt.

Offline Harry T

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 februari 2018, 17:25:23 »
Bedankt voor de tips mannen. Die stekkerverbindingen zijn het inderdaad net niet. Maken inderdaad niet echt lekker contact. Ik ga van de week maar eens even meten etc. Hopelijk laat het weer het toe.
In bezit; Alfa 156 1.8 16v uit 2003, Alfa 166 2.4 JTD 20v uit 2003.