Auteur Topic: Technische stoornissen GT JTD  (gelezen 3271 keer)

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Technische stoornissen GT JTD
« Reactie #45 Gepost op: 03 maart 2018, 11:53:03 »
... Toen ik mijn verlichting aandeed, hoorde ik een enorm gezoem bij mijn linkerkoplamp.

Is inderdaad ventilatortje. Zijn alleen geen xenon lampen, maar leds... irritante is dat die niet vastgeklikt kunnen worden door die ventilatortjes en volgens mij is de ring eruit gehaald. Ze hangen er dus eigenlijk los in. De kap van de rechter koplamp kan niet goed dicht geklikt worden omdat er geen ruimte is voor de ventilator van de lamp.

Wat ik dacht dat de originele stekkers waren kunnen ook niet (meer) op een originele H7 lamp geklikt worden. Dit is dus best irritant want losse ledlampen vind ik niet optimaal, maar ik kan blijkbaar ook niet zomaar terug naar origineel >:(
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2018, 15:49:37 door Robot »

Offline Gais

• ongenuanceerdedieselhater
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 03 maart 2018, 20:14:40 »
Origineel Xenon kan niet open, moet je uitbouwen om stadslichten te vervangen.

Sent from my Moto G (5) Plus using Tapatalk

Klaar met frituren, koken doe je op gas.

Offline aytac

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 04 maart 2018, 00:30:31 »
Jaaaoooh zeetie... Heel koplamp (en dus bumper) uitbouwen voor stadslicht?! Op zich al reden genoeg om een auto gewoon niet te kopen...

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 04 maart 2018, 07:56:54 »
Jaaaoooh zeetie... Heel koplamp (en dus bumper) uitbouwen voor stadslicht?! Op zich al reden genoeg om een auto gewoon niet te kopen...
Ik ben een beetje kwijt welke richting we hiermee opgaan. In elk geval was voor mij niet de vraag of ik voor stadslicht vervangen bumper eraf moest halen. Dat was - met veel gepriegel - namelijk al gelukt, waarbij helaas de linker blijkbaar alweer kapot is.
Een vraag was of ik - om de gehele koplampunit te verwijderen - de bumper moet verwijderen. Dat is volgens mij het geval. Mogelijk moet ik die namelijk een keer vervangen.
In de tussentijd heb ik vastgesteld dat er helemaal geen (aftermarket) xenon in zit, maar dat mijn voorganger er leds heeft ingepropt. Dat past dus helemaal niet in een voor halogeen gemaakte koplampunit. Die H7 LED-lampen hangen dus al de hele tijd gewoon in het gat waar H7 halogeen lampen in vastgeklemd horen te zitten. Ik kan me niet voorstellen dat mijn tegenliggers blij met me zijn als ze mij in het donker tegenkomen. Of straks de apk.

Aanpassingen vind ik prima, maar dan moet het wel werken want anders hou ik het liever origineel of herstel ik het liever naar origineel. Vandaag probeer ik denk ik nog eens of ik er toch weer gewoon halogeen in kan zetten in plaats van die ledlampen.

Enfin. Vroeger was een lampje vervangen nog geen minuut werk omdat je er makkelijk bij kon. Dat is het tegenwoordig allang niet meer.

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 04 maart 2018, 10:34:15 »
Gelukt! Led eruit, gewoon halogeen erin. Contactjes van linkerkoplamp zijn niet helemaal lekker.

Iemand nog in de markt voor ledverlichting?

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 04 maart 2018, 10:39:40 »
Kan iemand me ook op weg helpen hoe ik de zekeringenkast netjes los kan halen zodat ik verder kan zoeken naar het relais van de brandstofklep? Ik weet bijvoorbeeld al niet hoe ik die stekkers los moet halen. Dat paarse lipje schuiven?

Gemarkeerd als beste antwoord door: Robot Gepost op 04 maart 2018, 15:56:12

Offline Gais

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 04 maart 2018, 14:09:24 »
Kan iemand me ook op weg helpen hoe ik de zekeringenkast netjes los kan halen zodat ik verder kan zoeken naar het relais van de brandstofklep? Ik weet bijvoorbeeld al niet hoe ik die stekkers los moet halen. Dat paarse lipje schuiven?

Dat deel moet je met rust laten, kan ook niet verder los. Relais voor de klep en kofferbak zitten op een separaat deel achter deze zekeringenkast. Zaklamp erbij en op je kop onder het stuur gaan zoeken. Zitten ergens ter hoogte van het rempedaal, onder het dashboard.

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 04 maart 2018, 15:56:00 »
Dat deel moet je met rust laten, kan ook niet verder los. Relais voor de klep en kofferbak zitten op een separaat deel achter deze zekeringenkast. Zaklamp erbij en op je kop onder het stuur gaan zoeken. Zitten ergens ter hoogte van het rempedaal, onder het dashboard.

Top tip!

Gevonden. Zit een bruin en een zwart relais, het is de bruine...
Kunt er bij komen door afdekplaat los te halen. Zit maar met één bout aan de onderkant van de klep van de zekeringkast vast.

De vraag is nu: waar kan ik zo’n relais bestellen en hoe weet ik dat de juiste heb? Serienummer of zo?

Offline Gais

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 04 maart 2018, 16:43:37 »
Top tip!

Gevonden. Zit een bruin en een zwart relais, het is de bruine...
Kunt er bij komen door afdekplaat los te halen. Zit maar met één bout aan de onderkant van de klep van de zekeringkast vast.

De vraag is nu: waar kan ik zo’n relais bestellen en hoe weet ik dat de juiste heb? Serienummer of zo?
Tuynder of dealer, nummer is 46453554.

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 07 maart 2018, 19:43:09 »
Vandaag nog eens gekeken of het normaal is dat de lampenkap aan de linkerkant zo los zit. Het blijkt dat het witte blokje waar het witte staafje (linkage) van het motortje in/ aan zit eraf is... kon niet zo vinden of het ergens los lag, maar er zit nogal een spleet tussen de kap en het glas dus misschien is het er wel uit gevallen?

Enfin. Is zo’n wit dingetje los te bestellen en te repareren?

Foto van AlfaOwner.com

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 11 maart 2018, 11:22:45 »
Tankklep gefikst! Ander relais erin en hij doet het weer  party

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 11 maart 2018, 11:25:17 »
... Enfin. Is zo’n wit dingetje los te bestellen en te repareren? ...
Zo’n dingetje is in elk geval niet los te bestellen want zit aan de lampspiegel vast. Zal dus toch een compleet nieuwe koplamp worden ben ik bang...

Offline MRL

• Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 30 maart 2018, 15:27:27 »
Ik had een soortgelijk probleem met de parkeersensoren.
Meestal is het echter een langgerekte pieptoon en vervolgens niets.
Het vreemde is dat ze heel af af en toe normaal functioneren.  ???
Voorheen: 75 1.6ie, 75 2.0TS, 156 1.9JTD, Giulietta 1.6JTDm full options, 146 1.4TS G3, 156 1.8TS G3
huidig: 156 1.8TS Ti G3 en sinds jan.2018 een GT Imola 1,9JTDm

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 04 april 2018, 10:55:28 »
Een tijdje afwezig geweest, maar in de tussentijd wel wat dingetjes gedaan. Koplamp vervangen:

De bumper losmaken is inderdaad weinig werk.
Van zowel mijn oude als mijn ‘nieuwe’ koplamp werkten de motortjes niet goed. Van de ene zat het staafje vast in de langste stand en van de andere in de kortste stand. Beide motortjes open gemaakt en helaas eentje moeten opofferen...

De staafjes moeten om een pinnetje vallen dat heen en weer schuift. Van een van de motortjes is het pinnetje afgebroken. Alles bij elkaar ongeveer anderhalf uur aan bezig geweest, inclusief pielen met de motortjes.

En verder eindelijk mijn thermostaat vervangen. Was ook niet veel werk. Meeste tijd zat zo ingeveer in de originele slangenklemmen loshalen. Ook dit was ongeveer anderhalf uur werk, inclusief geklooi met de slangenklemmen.

Volgende is olie en remvloeistof verversen.

Offline Robot

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 04 april 2018, 11:01:41 »
Ik had een soortgelijk probleem met de parkeersensoren.
Weet iemand of het specifieke Alfa parkeersensoren moeten zijn? Of kan het ook een losse, evt van zo’n set zijn die je in de winkel koopt? => Eentje via Aliexpress besteld voor 6 euro. Hoop dat ik het nog voor de herfst ontvang en dan zie ik wel of het werkt.
« Laatst bewerkt op: 04 april 2018, 12:14:11 door Robot »