Auteur Topic: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject  (gelezen 13429 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #100 Gepost op: 04 november 2018, 15:06:03 »

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #101 Gepost op: 05 november 2018, 16:41:20 »

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 940
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #102 Gepost op: 05 november 2018, 23:54:26 »
Mooi werk weer  :thumbsup:
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #103 Gepost op: 07 november 2018, 18:21:31 »
Het resultaat. Niet perfect maar het is voor de achterkant. Nu heb ik kunnen oefenen, dus de voorkant wordt beter.



Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1419
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #104 Gepost op: 07 november 2018, 22:38:13 »
Takkewerkje, het 4in2in1spruitstukmetvoorpijp van de giulia was ook zo'n feest destijds.. Maar ziet er netjes uit hoor! :ok:

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline ScriptMania

  • ******
  • Berichten: 13290
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #105 Gepost op: 07 november 2018, 23:42:08 »
Het resultaat. Niet perfect maar het is voor de achterkant. Nu heb ik kunnen oefenen, dus de voorkant wordt beter.


Ziet er toch goed uit zo, ik vind het netjes hoor.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk


Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #106 Gepost op: 10 november 2018, 19:46:17 »
Weer een paar uurtjes bezig geweest in de garage v6tech1 Het spruitstuk met winterjas er op geschroefd, wat kleine delen en het sierkapje. De letters worden nog Alfa Rosso :ok:









« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 19:46:56 door Alfisti Adventures »

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #107 Gepost op: 08 december 2018, 19:50:34 »
Beste pk gewichtsverhouding ooit  kusjes








Offline shoppy

  • Beheerder
  • *
  • Berichten: 7026
  • Geslacht: Man
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #108 Gepost op: 09 december 2018, 12:02:56 »
Beste pk gewichtsverhouding ooit  kusjes

En gelijk patent aanvragen en in productie brengen!!  :rofl:
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #109 Gepost op: 02 januari 2019, 15:25:46 »

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1419
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #110 Gepost op: 02 januari 2019, 15:31:24 »
Sow jij kunt vlug werken zeg... flippy1

Niet ff een strook tape over de monden van de inlaatbuizen als je er aan werkt trouwens? Dr zal wat in vallen zonder dat je t weet... :-[

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #111 Gepost op: 02 januari 2019, 15:33:30 »
Sow jij kunt vlug werken zeg... flippy1

Niet ff een strook tape over de monden van de inlaatbuizen als je er aan werkt trouwens? Dr zal wat in vallen zonder dat je t weet... :-[

Grtz,fRank

Je hebt gelijk Frank Deuh


Offline Franssie

  • *****
  • Berichten: 776
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #112 Gepost op: 06 januari 2019, 17:13:23 »
tip volgende x koperen moeren voor de uitlaat ;D

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #113 Gepost op: 06 januari 2019, 20:31:34 »
tip volgende x koperen moeren voor de uitlaat ;D

Het viel me inderdaad op dat bij mijn andere twee Busso's koperen moeren zitten. best een goed idee, die gaan niet roesten. Dat ga ik nog wel even doen, bedankt voor de tip.

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #114 Gepost op: 13 januari 2019, 19:56:22 »
Zo, ik ben de laatste weken bezig geweest met hout. even wat anders dan aluminium en staal. Ik heb namelijke een motor karretje gemaakt, helemaal op maat voor de Busso. de as heb ik zo gepositioneerd dat het motorblok wel één kant kiest maar gemakkelijk te kantelen is zodat je hem kunt verrijden. Heel handig om, bijvoorbeeld, de motor op te laten zakken als ze er weer een keer uit moet. Maar waar het eigenlijk voor is is het monteren van de versnellingsbak. Nu kan ik de versnellingsbak in de motorkraan hangen en de Busso er naartoe rijden. Bovendien heb ik het geschilderd zodat het hout langer mee gaat.... tegen de olie.






Mijn bestelling bij Roose Motorsport is binnen gekomen Applaus Ik moet nog even langs de Alfa dealer om het een en ander aan rubbers te halen voor het inlaatspruitstuk.










« Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 20:14:39 door Alfisti Adventures »

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 940
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #115 Gepost op: 14 januari 2019, 01:12:39 »
Zo dan! Dat ziet er ontzettend lekker uit, die siliconenslangen. Ik zie inlaatslang, maar ook waterslangen en carterventilatie?

Dat karretje is geniaal, btw...
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #116 Gepost op: 26 januari 2019, 17:58:19 »
Ondertussen weer wat vooruitgang geboekt! flippy1







« Laatst bewerkt op: 02 februari 2019, 18:25:35 door Alfisti Adventures »

Offline peetje155

  • *****
  • Berichten: 765
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #117 Gepost op: 26 januari 2019, 18:49:36 »

Cosi bella!  : ach, kom maar...
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1419
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #118 Gepost op: 27 januari 2019, 11:49:50 »
Ik zeg: doorzichtige motorkap!  fruyt1

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline Busso

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #119 Gepost op: 28 januari 2019, 22:07:36 »
Bellisimo  Applaus

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #120 Gepost op: 27 april 2019, 10:39:00 »
Graag jullie advies. Ik heb moeite om de onderstaande kering in het gat geperst te krijgen. ik heb er al 3 stuk gemaakt. Is er een stukje speciaal gereedschap voor? Of moet ik iets speciaals doen... Ik weet het ff niet meer.






Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1419
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #121 Gepost op: 27 april 2019, 12:27:43 »
Ja er is speciaal gereedschap voor (mn baas heeft hiervoor een set van SKF met verwisselbare stempels bv, variërend in diameter) De truuk is uiteraard om de druk te verdelen aan de omtrek en m recht erin te drijven..dus goed recht beginnen en met een tool die de juiste diameter heeft (stuk pijp, een dop oid)

Eigenlijk mag het niet  Nono maar ik doe vaak even iets van smeermiddel aan de buitenzijde van de keerring, werkt net wat makkelijker. Wel vlugger kans dat ie loskomt omdat door t smeerfilmpje de klemming een stuk minder is..Bij krukas keerringen van een Nord blokkie bv wordt ie door de carterdruk nog wel eens los geblazen.

Anyway, suc6!  Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #122 Gepost op: 01 mei 2019, 15:25:22 »

Bedankt Frank! Ik heb een raamwerkpers gekocht waar de bak tussen past :ok: Ik ga het proberen. Voor nu, een nieuw filmpje:


Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #123 Gepost op: 05 mei 2019, 15:59:25 »
Omdat die kering echt het laatste is wat er gedaan moet worden aan de versnellingsbak heb ik besloten goed gereedschap aan te schaffen. Jawel, na een nokkenas timing set, bdp klokje, afgedraaide doppen, straalcabine, compressor nu ook een pers. "Amazing".....

Alles staat gecentreerd klaar, ik moet alleen nog een opzet stuk vinden die netjes om/op de kering past. Ik heb nog drie goede keringen over. Dit is het moment, hier draait het om. Als de kering er in zit breek ik een six pack leffe tripple open ongeacht of het een werkdag is.



Offline Alfisti Adventures

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #124 Gepost op: 11 mei 2019, 23:33:01 »
De kering zit er in  Applaus Nu heb ik de aandrijfas er ingestopt en.... hij wil niet dieper dan op de foto. Ik kan me niet meer herinneren dat hij zo ondiep ging  Deuh . Hij komt er niet meer uit, dus de borgveer zit op zijn plek. Heeft iemand een idee of hij diep genoeg zit?





Verder heb ik aan de voorkant het schroefdraad gerepareerd met een heli-coil. Daardoor kon ik het uitlaatspruitstuk netjes monteren. Het ziet er best af uit zo al zeg ik het zelf. De motorkraan staat er al boven, de versnellingsbak ligt op de grond. Nu komt het moment dat ze bij elkaar gaan komen en dat ik mijn motor-karretje kan gaan gebruiken.