Auteur Topic: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject  (gelezen 15949 keer)

Offline Alfisti Adventures

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Reactie #25 Gepost op: 24 februari 2018, 19:46:40 »
Om mijn spuitbussen Alfa Rosso optimaal te gebruiken heb ik buiten de remmen ook de kleppendeksels gespoten. Eentje wil niet helemaal lukken (zie foto) zelfs na een dag drogen en weer spuiten blijven die plekjes terug komen. De lak vloeit er gewoon van weg.  :!nooooo Iemand tips?

De kleine deeltjes in azijn doen. Net nieuw na het afspoelen.  Vetvers

Offline MartinPool

« Reactie #26 Gepost op: 24 februari 2018, 20:55:38 »
In de vaatwasser, zal de wederhelft blij mee zijn  ;D

En die puntjes, denk dat de ondergrond niet goed is.

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #27 Gepost op: 24 februari 2018, 21:03:49 »
Wasmiddel van de vaatwasser bevat iets wat vecht met blank alu? Lijkt mij in ieder geval verse oxidatie/reactie op iets. Nooit gehad zelf bij alu maar ja ik heb dan ook geen vaatwasser... flippy1

Lekker bezig, het wordt een testarossa! 8)

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 24 februari 2018, 21:57:33 »
In de vaatwasser, zal de wederhelft blij mee zijn  ;D

En die puntjes, denk dat de ondergrond niet goed is.

Zelfs als je het opschuurt en overnieuw spuit krijg ik het niet weg ???

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 24 februari 2018, 22:02:43 »
Wasmiddel van de vaatwasser bevat iets wat vecht met blank alu? Lijkt mij in ieder geval verse oxidatie/reactie op iets. Nooit gehad zelf bij alu maar ja ik heb dan ook geen vaatwasser... flippy1

Lekker bezig, het wordt een testarossa! 8)

Grtz,fRank

Normaal was ik het met dreft. Dat werkt echt heel goed. Deze keer was ik er klaar mee en de vrouw was weg :angel: Je hebt gelijk doe dit nooit :!nooooo Ik moest het hele ding nog een keer stralen en handmatig wassen. Het aluminium was helemaal zwart geblakerd. Gek genoeg niets met de vaatwasser gebeurt :P Maar de primer had er geen last van ???

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #30 Gepost op: 25 februari 2018, 12:53:31 »
Dan heeft er iets van soda ofzo ingezeten denk ik, daar reageert alu mee volgens mij? Wel vreemd dat de onderlaag er geen last mee heeft? Zal dan wel mede aan de samenstelling van de lak liggen ook.

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #31 Gepost op: 25 februari 2018, 13:20:17 »
Dan heeft er iets van soda ofzo ingezeten denk ik, daar reageert alu mee volgens mij? Wel vreemd dat de onderlaag er geen last mee heeft? Zal dan wel mede aan de samenstelling van de lak liggen ook.

Grtz,fRank

Ik realiseer me nu dat het kleppendeksel waar ik problemen mee heb >:( Juist niet degene is die ik in de vaatwasser heb gedaan. Het mysterie wordt steeds complexer  Deuh Ik ga vandaag de plekken proberen aan te stippen, kijken wat er gebeurt.  :-\
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 13:20:49 door Alfisti Adventures »

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 28 februari 2018, 17:10:03 »
Na met moeite de plekjes te hebben bedekt middels het aanstippen heb ik de boosdoener in de woonkamer drie dagen laten uitharden. Nu werkt het weer, een laagje of twee "alfa rosso" er over en je ziet er niets meer van. party

Op verzoek van Erik heb ik geprobeerd wat uit te gaan leggen in mijn youtube filmpjes. Hier is het resultaat.

« Laatst bewerkt op: 28 februari 2018, 21:48:34 door Alfisti Adventures »

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 05 maart 2018, 22:10:31 »
Zo weer druk bezig geweest v6tech1 Achterremmen zitten er op. Nieuwe brembo remblokjes, staalomvlochten remleidingen en een nieuwe handremkabel. Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat :ok: Het is echter nog niet klaar. ABS sensor met de verkeerde stekkers gekregen, die komen dus binnenkort te koop te staan ;). Ook mis ik een klemmetje onder de tank om de handremkabel te begeleiden. Morgen maar ff bij de alfa dealer langs. Wat zit er trouwens veel vuil tussen het zwanenhals van de tank en het carrosserie  :P De moeite waard om dat af en toe schoon te maken voordat je een extra afwateringsgat hebt. Dan die remleidingen, waarom moeten ze zo vast zitten :!nooooo Gelukkig heb ik ze heel gehouden.

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #34 Gepost op: 06 maart 2018, 12:57:14 »
Lekker bezig! :thumbsup:

Ik zou die handremkabel juist niet geforceerd ophangen met zo'n klemmetje maar m zo 'los' mogelijk wegleggen, houdt ie t langst zn volle beweging lijkt me? Of hangt ie nu echt los onder de auto met de kans ergens achter te blijven haken?

Qua vervuiling, kijk ook eens omhoog in die schokbrekertorens, daar zat bij mijn sw ook achterhalve kuub grond in.. ;D

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 06 maart 2018, 17:53:05 »
Daar heb je gelijk in. Die toren zat vol met grond, genoeg om een klein moestuintje mee aan te leggen :D Toen ik de schokbrekers achter ging demonteren zaten die taatspotten zo verschrikkelijk vast gerot v6tech1 dat ik ze met domme kracht niet los kreeg Deuh Dus had ik een speciale trekker gemaakt om ze los te krijgen. Dit in combinatie met veel emotioneel gehamer en verschillende spreuken, toen zij hij ineens plop.

Lekker bezig! :thumbsup:

Ik zou die handremkabel juist niet geforceerd ophangen met zo'n klemmetje maar m zo 'los' mogelijk wegleggen, houdt ie t langst zn volle beweging lijkt me? Of hangt ie nu echt los onder de auto met de kans ergens achter te blijven haken?

Qua vervuiling, kijk ook eens omhoog in die schokbrekertorens, daar zat bij mijn sw ook achterhalve kuub grond in.. ;D

Grtz,fRank

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 09 maart 2018, 15:11:59 »
En weer een filmpje, Mocht je je afvragen hoe die Staal omvlochten remleidingen er uit zien op je 156 :thumbsup:

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #37 Gepost op: 15 maart 2018, 17:06:23 »
Wat een heerlijk topic weer dit, zo gedocumenteerd ook, hier gaan mensen nog lang plezier van hebben! :ok:
De putjes in je verf komen bijna op zeker van silicone, typisch verschijnsel ervoor, misschien silicone aan je handen gehad?

De YouTube filmpjes zijn helemaal geweldig! geeft de burger moed om sommige dingen ook zelf te doen, klasse!
"I lived with you for twenty years: how many deeds, events and men went by!
Today I remember them, each and everyone.
I still have, for Alfa, the tenderness of a first love.
The pure affection of a child for his mother."

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #38 Gepost op: 15 maart 2018, 21:53:25 »
Wat een heerlijk topic weer dit, zo gedocumenteerd ook, hier gaan mensen nog lang plezier van hebben! :ok:
De putjes in je verf komen bijna op zeker van silicone, typisch verschijnsel ervoor, misschien silicone aan je handen gehad?

De YouTube filmpjes zijn helemaal geweldig! geeft de burger moed om sommige dingen ook zelf te doen, klasse!

Bedankt! Dit motiveert me enorm om weer aan de slag te gaan met het volgende klusje v6tech1

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #39 Gepost op: 17 maart 2018, 22:14:27 »
ABS sensoren achter zijn vervangen en de handremkabel hangt weer zoals fiat het bedoeld had, daar kunnen jullie nog een filmpje van verwachten. Tip, er staan nog ABS sensoren te koop op het forum ;).

De voorremmen zijn nu aan de beurt  ::) Ik ga daar niet al teveel energie in stoppen. De rubbertjes worden netjes vervangen en ik zal ze ontroesten. Het is namelijk de bedoeling om de voorremmen te promoveren en er een TAROX big brake kit op te gaan monteren. Daar moet ik wel even voor sparen :-\ tot die tijd doen we het even met de originele remmen. bovendien moet er 17'' onder liggen voor zoiets gaat passen.

Op de achtergrond zie je hoe ze er uit komen na het weken in azijn, en op de voorgrond na het stralen:

Nu in de eerste laag Alfa Rosso:

Hieronder een foto van mijn bezigheidstherapie, ik ga door tot ik mezelf er in kan zien >:(

En nog een paar uur poetsen verder:

Na nog een paar uur >:(

En nog een paar uur  >:(

En nu ook het inlaatspruitstuk gestraald:

« Laatst bewerkt op: 06 april 2018, 14:47:16 door Alfisti Adventures »

Offline ScriptMania

• to be or not to be, what was the question?
« Reactie #40 Gepost op: 17 maart 2018, 22:42:37 »
Ga je hem nog verven/spuiten of last je hem dan zo?

Offline peetje155

« Reactie #41 Gepost op: 17 maart 2018, 22:47:08 »
T'is toch een vorm van verslaving hé, bling bling. Kan je wel helpen daarmee...wanneer kan ik mijn dekseltjes komen brengen? ;D
Mooooi man. :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2018, 00:49:23 door peetje155 »
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 18 maart 2018, 16:05:02 »
Ga je hem nog verven/spuiten of last je hem dan zo?

Ik zit nog te twijfelen hoe ik dit ga doen :-\

Optie 1: Alles tot een spiegelglans afwerken en dan alleen de letters alfa rosso verven, afsluiten met blanke-lak.
Optie 2: - , de letters en de bovenkant ribbels alfa rosso, -
Optie 3: - , de letters en de binnenkant ribbels alfa rosso, -
Optie 4: - , De letters en om en om de bovenkant ribbels alfa rosso, -

Offline n0sTRa

• lid nr. : #1371
« Reactie #43 Gepost op: 18 maart 2018, 16:47:02 »
Mooi project, leuke klus plek!
AR 156 3.2 Selespeed GTA - AR 916 Spider 2.0TS - AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #44 Gepost op: 10 april 2018, 11:09:58 »
Zoals jullie boven kunnen zien ben ik stiekem bezig geweest in de garage.  :P De voorremmen heb ik toch maar netjes Alfa Rosso mee gespoten. Een kleine moeite omdat de motor toch nog niet terug is van het revisie bedrijf. ::) Bovendien denk ik dat mijn ambities groter zijn dan mijn portemonnee en dat het langer gaat duren dan ik dacht voordat ik een tarrox big brake set kan aanschaffen. Op mijn ijverigst heb ik ook een revisie setje aangeschaft voor de lucas voorremmen. Kom ik weer tegen een probleem aan Deuh. De verkeerde stofhoezen, overal gezocht maar ik kon ze alleen bij de dealer krijgen. Mijn 156 komt namelijk uit 2001 en heeft blijkbaar een ander type remklauw voor dan de later geproduceerde.

Ondertussen staat de versnellingsbak weer in mijn vizier. Het enige wat ik nog moet doen is het juiste pakkingssetje vinden voor de valve body en dan is de versnellingsbak zo goed als klaar. Zelf kan ik er niet aan komen, dus nu probeer ik het maar via een revisie bedrijf. Hopelijk vragen ze niet de hoofdprijs. Een raar wereldje, ze proberen alles voor zichzelf te houden. Als hobbyist kom je er niet makkelijk tussen.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2018, 15:36:29 door Alfisti Adventures »

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #45 Gepost op: 13 april 2018, 22:12:35 »
Zo de voorremmen zijn weer helemaal nieuw ;D Nog een paar imperfecties wegwerken en dan mogen ze weer terug op de auto. v6tech1

/>
« Laatst bewerkt op: 13 april 2018, 23:11:29 door Alfisti Adventures »

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #46 Gepost op: 17 april 2018, 20:48:38 »
De remblokjes zitten er nu ook op flippy1 Klaar om onder de auto te gaan dus :ok: En dat zonder schade aan de lak door die remankerveer :yes!

« Laatst bewerkt op: 19 april 2018, 13:15:38 door Alfisti Adventures »

Offline Martijn_vK

« Reactie #47 Gepost op: 18 april 2018, 00:33:34 »
Netjes hoor!  :thumbsup: Ondanks dat het geen Tarox pizzabodems zijn ziet het er een stuk beter uit dan de standaard verweerde klauwen onder de meeste auto's (waaronder de mijne).
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #48 Gepost op: 18 april 2018, 22:56:18 »
Netjes hoor!  :thumbsup: Ondanks dat het geen Tarox pizzabodems zijn ziet het er een stuk beter uit dan de standaard verweerde klauwen onder de meeste auto's (waaronder de mijne).
En de mijne... flippy1

Ziet er perfect uit, bijna jammer om ermee te remmen...

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #49 Gepost op: 19 april 2018, 13:17:06 »
En de mijne... flippy1

Ziet er perfect uit, bijna jammer om ermee te remmen...

Grtz,fRank

Zo zagen ze er uit  :P Morgen ga ik de remmen eronder doen v6tech1

« Laatst bewerkt op: 19 april 2018, 13:17:57 door Alfisti Adventures »