Auteur Topic: GTA versies en de occasion prijzen  (gelezen 2687 keer)

Offline Martijn_vK

• Geslacht: Man
Re: GTA versies en de occasion prijzen
« Reactie #25 Gepost op: 19 maart 2018, 12:27:43 »
De kofferklep had ik nog niet gezien. Is het dan een Pre-facelift met een andere voorkant of een facelift waar men een oude kofferklep op gelepend heeft? Ben benieuwd wat er met de auto gebeurt is en waar de auto voor verkocht is.

Hij is van 2004 dus dat zou een FL moeten zijn. Misschien vonden ze de pre-FL klep mooier. De achterlichten zitten daar ondersteboven in. Kijkt ie wat agressiever van.

Ik denk niet dat ie verkocht is trouwens.
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline BrianL

« Reactie #26 Gepost op: 19 maart 2018, 15:51:02 »
Ik ben lang op zoek geweest naar een FL 2.5 V6, maar ze zijn nauwelijks te vinden.

Als je goed zoekt vind je ze wel te koop. Er staat er nu eentje voor 3,250 Euro op de Alfa Romeo FB Marktplaats; Facelift 2.5 V6 automaatbak met 152K km.

Offline Martijn_vK

« Reactie #27 Gepost op: 19 maart 2018, 16:46:37 »
Als je goed zoekt vind je ze wel te koop. Er staat er nu eentje voor 3,250 Euro op de Alfa Romeo FB Marktplaats; Facelift 2.5 V6 automaatbak met 152K km.

Automaatjes ben ik wel vaker tegengekomen inderdaad. Maar ik wil met zo'n auto absoluut geen automaat en al helemaal niet de q-system.

Ik ben er in een halfjaar tijd 3 tegengekomen in heel Europa op verkoopsites en die waren allemaal niet in de uitvoering/kleur zoals ik hem wilde.
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline BrianL

« Reactie #28 Gepost op: 21 maart 2018, 17:11:06 »
Automaatjes ben ik wel vaker tegengekomen inderdaad. Maar ik wil met zo'n auto absoluut geen automaat en al helemaal niet de q-system.

Ik ben er in een halfjaar tijd 3 tegengekomen in heel Europa op verkoopsites en die waren allemaal niet in de uitvoering/kleur zoals ik hem wilde.

Ik zou ook niet zo snel een automaat kiezen. Met het q-systeem heb ik nog nooit gereden, dus geen idee wat daar de voor -en nadelen van zijn in rij-eigenschappen.

Offline Ronald1955

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 23 oktober 2018, 09:37:44 »
De rosso siena V6 waar jullie het over hebben is in mijn bezit gekomen. Heb hem vrijwel direct na import uit Oostenrijk gekocht. Heeft nog een paar maanden in de showroom gestaan tot ik een stalling had geregeld en om distributie en waterpomp preventief te laten vervangen. Heb er in de zomer een paar maanden mee gereden en heb de kofferklep laten vervangen. De eerste eigenaar uit Oostenrijk wilde per se een spoiler ( die beter past op een eerste type achteklep, want recht)  en de agressiever ogende achterlichten. De klep is inmiddels vervangen door een origineel exemplaar.

Voor deze V6 heb ik de hoofdprijs betaald. Heb in ruim 40 jaar ervaring met Alfa's geleerd dat je het beste van het beste moet kopen in het "dal" van een typecyclus. Inmiddels staat de V6 weer gestald in afwachting van zonniger tijden. Tot die tijd rij ik rond in een Mito 155pk en is ie in de competitie met een 4e serie spider met 33K kilometer op de teller.

Offline ArjanB

• 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
« Reactie #30 Gepost op: 23 oktober 2018, 22:05:14 »
Leuk wagenpark!
Altijd leuk als je het beste van heet beste kunt kopen (en vinden), zeker als je 'in het dal' koopt. Of het daadwerkelijk het dal was, zal de tijd leren ;-)
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline Ronald1955

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #31 Gepost op: 24 oktober 2018, 06:53:59 »
Dank je wel Arjan. Auto van het jaar 1997, ruim 600.000 verkocht, zelf 10 jaar met veel plezier een 2-liter gereden. Er is dus een grote groep die de 156 een fijne auto vond. Net als met de Bertone gaan die berijders terugverlangen en willen er eentje. Dat duurt nog een jaar of 10.
Dus nog tijd genoeg om te verbeteren en te verfraaien en in de tussentijd veel rijplezier te hebben.

Ben zelf inmiddels 63, heb mijn bertone voor het drievoudige verkocht en kan me zo het beste van  jongere type veroorloven. Trading up!