Auteur Topic: Achterruit verwarming & bericht defect lampje.  (gelezen 987 keer)

Offline Anothergenius

• Forumbezoeker
  • *
Achterruit verwarming & bericht defect lampje.
« Gepost op: 17 maart 2018, 19:40:40 »
Hallo Alfisten,

Ik heb 2 problemen met mijn 156, probleem nummer 1.

Achterruit verwarming deze doet helemaal niks meer, wat ik tot nu toe heb geprobeerd.

- Zekering gecontroleerd, voor de zekerheid vervangen.
- Relais vervangen, relais hoor ik ook klikken.
- Hele unit vervangen ( de 3 knoppen).
- Lampje van achterruit verwarming gaat ook aan.
- De spiralen op achterruit gemeten met spanningszoeker, geen succes.

Het rare is als ik de achterruit verwarming aanzet en ik FM luister ik storing krijg, zag in een ander topic de oplossing.
Er word dus wel degelijk contact gemaakt lijkt mij dan, maar niet voldoende dus.

Probleem nummer 2.

Deze is uit het niets gekomen, krijg op het dashboard te zien dat een lampje defect is.
Dit is als ik het knipperlicht gebruik maar daarna ook meteen weer weg, ook wel eens met remmen.
Ook al mee gemaakt met een drempel pakken. Alle lampen zijn nog heel.
Ik heb wel led stadslichten en raw aan de zijkant erin, maar dan zou ik eigenlijk al meteen die foutmelding moeten krijgen. Heb de ledjes al zeker maandje of 10 erin. Sinds begin deze week is dit probleem.

Wie-o-wie kan mij helpen hiermee!

Bij voorbaat dank,
Alfa Romeo 146 2.0 TI
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6

Offline Anothergenius

• Forumbezoeker
  • *
Re: Achterruit verwarming & bericht defect lampje.
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2018, 16:22:29 »
Toevallig ook een sloop 156 en daarin werkt de achterruit verwarming wel, zul je net hebben hoeft het niet te werken werkt het wel en moet het werken werkt het niet.

Niemand voor mij de oplossing?
Alfa Romeo 146 2.0 TI
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6

Offline Martijn_vK

• Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2018, 16:52:09 »
Trek de plastic kappen aan de binnenkant van je achterklep maar eens los. Links en rechts op het raam, op het van buiten donkere deel, zitten contactjes gesoldeerd. Ongetwijfeld eentje los.

Had ik ook en heb hem vastgelijmd met geleidende zilverlijm.
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2018, 17:33:14 »
Wat martijn zegt + een mogelijk probleem met je stroomvoorziening (accuklemmen allebei fris en netjes vast/voldoende contact met de polen? Spontaan oplichtende lampjes zonder reden komen nog wel eens voor vanwege een slechte massa bv..
Dynamo nog in orde? Doormeten met draaiende motor met alle dikke verbruikers aan; alle verlichting + grootlicht, achterruitverwarming en kachelaanjager op standje tegenwind.
Moet ie op de polen gemeten zeker zo'n 13.8/14Volt geven, gas geven mag niet heel veel uitmaken in waarde laadspanning, liever niks.

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline jarchey

« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2018, 20:00:20 »
Kentekenverlichting ook nog heel?

Offline Anothergenius

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2018, 20:29:06 »
Trek de plastic kappen aan de binnenkant van je achterklep maar eens los. Links en rechts op het raam, op het van buiten donkere deel, zitten contactjes gesoldeerd. Ongetwijfeld eentje los.

Had ik ook en heb hem vastgelijmd met geleidende zilverlijm.

Heb ik toevallig los gehad aan beide kanten, zitten ook allebei nog vast.

Wat martijn zegt + een mogelijk probleem met je stroomvoorziening (accuklemmen allebei fris en netjes vast/voldoende contact met de polen? Spontaan oplichtende lampjes zonder reden komen nog wel eens voor vanwege een slechte massa bv..
Dynamo nog in orde? Doormeten met draaiende motor met alle dikke verbruikers aan; alle verlichting + grootlicht, achterruitverwarming en kachelaanjager op standje tegenwind.
Moet ie op de polen gemeten zeker zo'n 13.8/14Volt geven, gas geven mag niet heel veel uitmaken in waarde laadspanning, liever niks.

Grtz,fRank

Accu is nog niet heel oud, en laadspanning is ook gewoon zoals het moet zijn wat je aangeeft.
Ik rijd ook veel lange stukken snelweg (100km p.d) dus accu laad ook zat bij.

Kentekenverlichting ook nog heel?

Die zijn nog heel, toevallig allebei de kapjes moeten vernieuwen omdat de haakjes afgebroken waren.
Alfa Romeo 146 2.0 TI
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6