Auteur Topic: Welke motor  (gelezen 1572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline n0sTRa

  • ******
  • Berichten: 3776
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
    • Bekijk profiel
Re: Welke motor
« Reactie #30 Gepost op: 21 mei 2018, 06:13:16 »
Mijn eerste Alfa was een 1.8TS, en moet zeggen dat het standaard nogal tegenvoel. Onder de 3000rpm was er niets beleving en er boven was het ook nog niet om naar huis over te schrijven.

Offline Alenko1983

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
Re: Welke motor
« Reactie #31 Gepost op: 21 mei 2018, 10:06:55 »
Ik had ooit een 156 1.8ts. Vond de atmosferische 1.8 te min voor deze auto(156).
Je kwam vooruit maar verder was het allemaal net niet. Moet erbij vermelden dat bij mij de nokkenasversteller
en de luchtmassameter niet helemaal 100% waren. Vooral de nokkenasversteller ratelde met koude start, volgens kenners aan einde van zijn latijn.
Deze heeft aardig impact op vermogenskromme vanaf een bepaald toerental.

De 2.5 V6 die ik momenteel bezit is daarintegen andere koek. Voor mijn gevoel heeft deze altijd vermogen, onderin of bovenin de toeren.. het maakt niets uit. Erg soepele vermogensopbouw. Wel wat nadelen; dorstig, geen supermakkelijke motor om aan te sleutelen.. Nou jah bougies/bobines vervangen is prima te doen. Distributieriem is iets spannender.  :)


« Laatst bewerkt op: 21 mei 2018, 10:08:56 door Alenko1983 »

Offline BrianL

  • ****
  • Berichten: 167
    • Bekijk profiel
Re: Welke motor
« Reactie #32 Gepost op: 22 mei 2018, 10:51:39 »
Ik had ooit een 156 1.8ts. Vond de atmosferische 1.8 te min voor deze auto(156).
Je kwam vooruit maar verder was het allemaal net niet. Moet erbij vermelden dat bij mij de nokkenasversteller
en de luchtmassameter niet helemaal 100% waren. Vooral de nokkenasversteller ratelde met koude start, volgens kenners aan einde van zijn latijn.
Deze heeft aardig impact op vermogenskromme vanaf een bepaald toerental.

Zonder goede LMM en zonder goed werkende nokkerasversteller blijft er wienig vermogen over bij de TS. De motor krijgt dan te weinig lucht of te weinig brandstof en wat er dan de motor-cilinders ingaat zal te laat naar binnenkomen. (de lmm regelt de mix lucht-brandstof en nokasversteller stelt cilinder inlaatklep af)

Het vermogen van het TS-blok zit tussen de 3,500 - 7,200 rpm. Als je de twinspark tuned in plaats van knijpt wordt het feller en wat pittiger maar een V6 blijft inderdaad wat anders, dat blijkt wel uit de 0-100 km/h tijden.

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2498
  • Geslacht: Man
  • Moi
    • Bekijk profiel
Re: Welke motor
« Reactie #33 Gepost op: 22 mei 2018, 20:12:32 »
Ik vond het heerlijk om met 210 op de teller richting de toerenbrenzer te rijden... Met m`n 146 twinspark  :italoflag:
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline MartinPool

  • ******
  • Berichten: 1491
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Welke motor
« Reactie #34 Gepost op: 22 mei 2018, 20:34:34 »
M`n eerste, de 1.6 Boxer  jayzen1