beenruimte achterin Alfa 166

Auteur Topic: beenruimte achterin Alfa 166  (gelezen 474 keer)

Offline leonm

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
beenruimte achterin Alfa 166
« Gepost op: 25 maart 2018, 23:51:04 »
Ik weet dat de 166 officieel niet thuis hoort op dit forum, maar toch maar hier ook ff vragen:

Hoe is de beenruimte achterin een Alfa 166?
Omdat iedereen dit anders interpreteert, even de situatie schetsen.

Zit met 2 opgeschoten pubers thuis, dus heb veel ruimte achterin nodig. In de 156 konden ze niet fatsoenlijk achterin zitten.
Momenteel hebben wij even een oude Mazda 6 (eerste model) en daarin kan zoonlief van 1,85m ruimschoots achter mij (1,83 - lange benen, dus stoel staat ver naar achteren) zitten. Auto toen echt speciaal gekocht hiervoor.
De Mazda is echt een super auto, enorm betrouwbaar (bijna 16 jaar oud, maar naast gewoon onderhoud nog geen euro kosten aan gehad in 2 jaar), goeie wegligging, maar de 1.8 benzine motor is nogal tam. Dus toch maar weer eens naar een Alfa aan het kijken, maar dan wel eentje met dezelfde ruimte als de Mazda.

Kan iemand zeggen of je achterin een 166 ruim zit, dus iemand van 1,85 achter iemand van 1,83 en dan liefst dat je nog een hand tussen de rugleuning en knieën van de achterpassagier kan steken?

Alle ervaringen welkom!!

Offline aytac

• Bekijk profiel
Re: beenruimte achterin Alfa 166
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2018, 11:07:38 »
Zo lang ben ik helaas niet. 1.78-1.80 max. Ligt ook een beetje aan je zithouding natuurlijk maar als ik achter mij ga zitten kun je nog eentje van mij zijwaarts er tussen steken, laat staan een hand :)

Mazda 6 ruimte weet ik niet kan dus niet vergelijken maar een 166 is behoorlijk ruim achterin. Naar mijn mening wellicht ruimer dan een 5 serie (2003-2009) en de e klasse (w huppelepup, zo rond bj 2006 ook). Heel misschien dat je hoofdruimte niet heel erg overhoud maar 1.85 is ook weer niet superlang dus zou gokken dat het wel goed zit.

Vraag aan de eerste beste 166 eigenaar die je tegenkomt of je er even in mag zitten zou ik zeggen. Mag je vast en je weet het zo...

Offline leonm

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2018, 16:22:58 »
Nou, hier maar eens even bij een 166 in de buurt gaan kijken. Conclusie: een Alfa 166 is niet zo ruim achterin als een Mazda 6.
Stoel goed gezet voorin voor mezelf. Daarna achterin gaan zitten. Ik had net genoeg ruimte, maar vind de bank erg vreemd zitten. Nogal hoog, waardoor ik al bijna met m'n hoofd tegen het dak zat. Voor mij ging het net, maar daardoor weet ik dat het voor m'n pubers krap wordt  :(

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2018, 18:32:35 »
166 en andere Alfa vragen zijn gewoon welkom hoor,  we hebben hier misschien minder kennis van maar vragen staat vrij!

Een 166 is een dijk van een auto, maar is ook al weer van 1998.

Kijk eens naar een mooie 159sw,  bij voorkeur een 1750, of als je low budget wilt; haal een 1.9 16v Diesel uit Duitsland,  vervang de inlaat voor een swirlklep loze,  ververs de olie van het stuurhuis en je hebt een dijk van een auto.
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline leonm

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2018, 19:46:35 »
 159 is helaas geen optie. Is ook veel te krap achterin. Anders had er hier allang een tbi gestaan ter vervanging van m'n 156 v6   v6tech1

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2018, 19:55:24 »
Als een 159 en een 166 te klein zijn, waarom koop je dan geen Transplofter of zo.  : ach, kom maar...

Wij hadden thuis een Swift 3d en een 33.   Half europa mee door geweest, en ja, het was af en toe wat krapper  ;)

Kijk dan naar een mini bus, een HRV of een mooie Fiat Multipla.
« Laatst bewerkt op: 26 april 2018, 19:59:29 door brinkerik »
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2018, 22:13:27 »
Ik snap wat je bedoelt hoor, mijn 156 is voor de kids een heel stuk krapper dan de Micra (!!!) van mijn vrouw. Het gaat de komende jaren nog prima en als ze wat ouder zijn moeten ze de beentjes maar een beetje schuin zetten ;-)

Maar hoeveel krapper is een 166 dan een Mazda 6? En hoe vaak zitten die pubers achterin? En wat vinden ze er zelf van? Is ook belangrijk natuurlijk ;-) mijn zoon is helemaal weg van Alfa dus ik kan het niet maken om wat anders te gaan rijden.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline leonm

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2018, 19:44:06 »
Als een 159 en een 166 te klein zijn, waarom koop je dan geen Transplofter of zo.  : ach, kom maar...

Wij hadden thuis een Swift 3d en een 33.   Half europa mee door geweest, en ja, het was af en toe wat krapper  ;)

Kijk dan naar een mini bus, een HRV of een mooie Fiat Multipla.

Vroeguh was alles beter/anders  v6tech1
Toen droegen we ook geen gordels achterin, fietsten we zonder helm etc etc   ;D

Ik zoek gewoon een ruime auto en hebt het liefst dat dat weer een Alfa is. Vandaar dat ik de mogelijkheden van een 166 onderzoek, al is dat zeker niet mijn favoriete model. Blijkbaar zijn we momenteel enorm verwend met de ruimte van de Mazda 6 die ik eigenlijk maar tijdelijk ging houden na verkoop van m'n slagschip (Lancia Thema 2013). Is toch niet zo vreemd dat ik dan nu geen auto koop, die minder is dan degene die ik nu heb.

Ik snap wat je bedoelt hoor, mijn 156 is voor de kids een heel stuk krapper dan de Micra (!!!) van mijn vrouw. Het gaat de komende jaren nog prima en als ze wat ouder zijn moeten ze de beentjes maar een beetje schuin zetten ;-)

Maar hoeveel krapper is een 166 dan een Mazda 6? En hoe vaak zitten die pubers achterin? En wat vinden ze er zelf van? Is ook belangrijk natuurlijk ;-) mijn zoon is helemaal weg van Alfa dus ik kan het niet maken om wat anders te gaan rijden.

Moest ik alleen hier in de buurt rijden zou ik er niet zo'n probleem van maken en had er allang een 159 sw op de stoep gestaan.
Feit is dat ik 20 jaar geleden naar België ben verhuisd en mijn ouders en andere familie/vrienden nog in Nederland wonen. Wij zitten dus vrij regelmatig 2 uren en meer in de auto en dan is een beetje comfortabel zitten wel zo aangenaam  :)

En ja, ik kijk er ook van op dat een Mazda 6 zoveel ruimer is achterin. Het gaat trouwens ook niet alleen om de beschikbare ruimte, ook hoe je zit is belangrijk. Leuning die erg recht staat zit bijvoorbeeld erg vervelend, als je lange benen hebt en de zitting is te laag worden de bovenbenen niet ondersteund, is bij heel veel auto's zo.

« Laatst bewerkt op: 27 april 2018, 19:45:12 door leonm »

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • Bekijk profiel
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2018, 14:00:27 »
Ik ga voor een Citroentje XM. Waanzinnig veel ruimte achterin, zoeft over de weg en de 2.1 TD is nog lekker vlot ook voor zo'n grote bak.
We hebben er 2 gehad en gingen voor ons plezier naar Spanje voor een weekeindje. Ooit eens vanaf Hoogeveen naar Barcelona onder de 12 uur met zo'n ding.

Dus? Op naar de Citroen dealert.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super