Auteur Topic: Alfa Romeo 156 2,5V6 24V met rijdbare schade en zonder apk, evt donorauto?  (gelezen 598 keer)

Offline Ronker

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
  • Best besmettelijk, dat Alfa virus.........
    • Bekijk profiel
Liefhebbers,

Ik zoek een nieuw baasje voor een van onze 156's, de V6. Hoofdreden voor de verkoop is een toegenomen aantal woon-werk kilometers, ruim 50km/d. Dat wordt me langzamerhand wat te gortig met de dorstige Busso. Ik heb nog nooit een auto gehad die zoveel van de beschikbare brandstof direct omzet in geluid, een prachtig geluid, dat dan weer wel, maarja, dat nodigt dan weer uit tot meer, en zo rij ik dus nooit zuinig, de lokroep van de Busso blijft me verleiden  :angel:  flippy1

Bella is een echte Italiaanse dame, niet echt gek op nattigheid (stationair is minder mooi bij vochtige lucht) en kou (tikkend klepstotertje bij echt koude motor en bij echte vorst, <-5 kraakt de stuurbekrachtiging een beetje. Beide alleen net na het starten)

De zijskirts moeten een keer netjes bevestigd worden, gezien haar leeftijd kan je her en der wel wat krasjes verwachten, de 18" multispaak OZ wielen zijn recht maar hebben wel de nodige plekjes. Zitten verschillende merken banden op met veel profiel, anders had ik ze al gewisseld voor 4 dezelfde. Grip is eigenlijk wel goed, ook bij nattigheid.

Zwart leer is echt erg netjes, sportpakket uitgevoerd, ik heb een 147 Ti stuur gemonteerd, is net ff wat dikker en stuurt daardoor wat beter (vind ik tenminste) en ze staat op een goed onderstel, Billstein (ik denk B6) veerpoten rondom met verlagingsveren. Rijd super, strakke wegligging zonder oncomfortabel te zijn, en kan erg hard de bocht om.

De Busso heeft aardig wat ervaring maar is nog gezond, verbruikt nagenoeg geen olie, nog geen liter op ruim 15000. Als het regent tsjilpt er ergens een lagertje, ik ben er alleen nog niet achter welke, want als het droog is is het geluid ook weer weg.

ACC doet wat ie moet doen, airco wordt goed koud. 6 bak schakelt strak en direct en de koppeling bijt goed en pakt op de juiste hoogte aan. Wel zakt het pedaal wat weg bij lang stilstaan. Geen getril in de 6e versnelling.

Oh, en ze is lid van de 70 graden club, heb ik me bij neergelegd na twee keer de thermostaat en een thermosensor vervangen te hebben.

Ze heeft maar een sleutel, die ook nog eens in erbarmelijke toestand is. Ik heb daardoor ook geen idee of de AB vd CV het doet, de CC werkt natuurlijk wel gewoon.

Richtprijs €1500, maar sta open voor een goed bod.

Plaatjes bij het praatje;

« Laatst bewerkt op: 04 juli 2018, 18:11:22 door Ronker »
156 2.5 V6 24v 6 bak, hard, laag en donker
156 FL SW 1.9 Jtd, ruim, zuinig en soepel

Offline Ronker

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Alfa Romeo 156 2,5V6 24V sportpakket met 18"velgen, Bilstein enz. €1500
« Reactie #1 Gepost op: 04 juli 2018, 18:10:09 »
Even een update,

Helaas heeft Bella een gehavend neusje nadat een bromfietser zonder te kijken de weg overstak. Geen persoonlijk letsel gelukkig, ik heb met een noodstop en scherpe uitwijkmanoeuvre de bestuurder kunnen ontwijken maar wel de achterkant van de brommer meegepakt, zo'n beetje alles onder de rechterkoplamp is kapot.

APK is inmiddels verlopen. Ik denk dat ik nog wat onderdelen eraf/ uit haal en de rest op laat halen door een sloperij.

Als iemand interesse heeft in motor/ interieur of andere makkelijk te demonteren onderdelen roep maar wat. De hele auto is op te halen voor € 400, is gewoon goed rijdbaar, maar heeft dus geen APK meer. Maar wel een goedlopende Busso met redelijk verse distributie (vervangen 2016, zo'n 20000 km oud) echt een erg netjes zwart leren interieur en een goed sportonderstel, misschien een goede donorauto?

Ik sta open voor voorstellen  alfanerd1  mag via PM, via hier of via nul zes 3836zes269

« Laatst bewerkt op: 04 juli 2018, 18:17:18 door Ronker »

Offline Ronker

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Alfa Romeo 156 2,5V6 24V met rijdbare schade en zonder apk, evt donorauto?
« Reactie #2 Gepost op: 08 juli 2018, 13:38:23 »
En gereserveerd!

Offline Ronker

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Alfa Romeo 156 2,5V6 24V met rijdbare schade en zonder apk, evt donorauto?
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2018, 10:53:00 »
en het logische vervolg op de vorige post........VERKOCHT!  :ok:

En het ziet er naar uit dat Bella nog een tweede kans krijgt, waarschijnlijk wordt ze opgeknapt  :thumbsup: Applaus