Algemeen > Projecten

Alfa 159 sw Rosso Competizione Arthur z'n nieuwe familie scheurhut

(1/6) > >>

Alfafa:
Eind juni is het zover. Mijn meest begeerde variant komt voor de deur te staan.

Een 159 sw ti tbi in de kleur Rosso Competizione.

2 weken later gaan we ermee op vakantie naar Italiƫ.

Ik zit nog wel even te kijken om een paar dingen uit te voeren.

Misschien hebben jullie een paar tips.

De auto is van 6-2011 met 160k op de teller met een tbi motor.

Onderhoud lijstje.

Bak olie vervangen  voor 3 liter redline 75w90 volgens autolusso in de UK douwen ze eraltijd 3L olie in de M32 bak.
Motorolie welk type is hier het beste voor? ik heb 5w30 en 5w40 gezien in de onderhouds historie.
Turbo toevoer olie filtertje even nakijken schoonmaken.
2 nieuwe bandjes voor. (er zit nu michelin pilot sport) zelf vind ik de Potenza S001 ook erg goed is ook een stuk goedkoper.
En eventueel een nieuwe distributie riem liep tegen de 5 jaar aan meen ik.
-Zijn deze tools te leen of even zelf kopen?
-weet iemand of hier ook kunstof schoepen issues zijn. Ik dacht namelijk gewoon de gates distributie set te kopen. Hier zou de set KP15655XS KP15685XS de goede moeten zijn op mister-auto als ik hem vergelijk met carpartsdirect ze vermelden 2 verschillende type op mister-auto.

Verder zijn er nog wat andere dingen. Zoals de navigatie.

De Gps werkt wel maar de navigatie niet. Het zou opnieuw geactiveerd moeten worden.
-heeft iemand hier eventueel misschien tips over. Alfa Romeo nederland zou hier soelaas voor bieden maar of en wanneer????

Mocht dit nou lastig worden. En ik wil een android unit inbouwen kan ik dan gewoon een willekeurige 2din unit inbouwen.
En weet iemand welke android radio een beetje kwaliteit heeft op het audio signaal. Zeer belangrijk.....
Heeft iemand toevallig ook wel eens links achter een sub ingebouwd? Ik heb nog een 10 inch over van de 156.

Ik meende voor de 2 gen navigatie van alfa wat haken en ogen zijn ivm. Verbinding omdat ik toch graag het stuur werkend wil hebben.

Verder zat ik te denken aan een inductie kit of gewoon een KN vervang filter in de inlaat.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

Groeten Arthur

frankalfa:
Vlotte google actie zegt 4 jaar of 105K voor de D-riem...(!)

Mooi apparaat btw!!

Grtz,fRank

Alfafa:
Dank je Frank.

Franssie:
ALFA 159 SW 1.8 TBI 16V. 04-2009 / 10-2012 MOT.939B1 1742CC 147KW

distributie zou met bovenstaande gegevens dit set moeten zijn:
Gates Gates Distr.set+waterp.  KP15685XS

dit gereedschapset nodig : GAT5118 Gates Montagewerktuig, distributieriem

handleiding : https://www.datafilehost.com/d/7a695409

voor de radio een pioneer appradio met dab  kost wat maar is wel fijn spul

Osenga:
Pioneer heeft wel knappe Android 2 dins met 4V RCA uitgangen, of bedoel je dat niet? bijv: AVH-Z7100DAB

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie