Auteur Topic: Stuk gereden met een handgeschakelde Golf 5 gti uit 2006... :(  (gelezen 293 keer)

Offline Alenko1983

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
Stuk gereden met een handgeschakelde Golf 5 gti uit 2006... :(
« Gepost op: 04 juli 2018, 20:59:09 »
Hallo :)

Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen, maar wilde dit verhaal graag met jullie delen.

Heb afgelopen zaterdag met een maat van mij in buurt van Almelo een proefritje gemaakt in een Golf 5.
Dit betrof een Gti uitvoering met een handgeschakelde bak. Bouwjaar 2006, km-stand 160k ongeveer.
Wij zagen er een staan bij een handelaar, en toch maar naartoe gegaan.
Is een auto waar heel veel mensen altijd lyrisch over waren, met name de bouwkwaliteit en motorisch waren meesten altijd over te spreken. Werd ooit neergezet als terugkomst van de echte golf gti. Golf 3 en Golf 4 waren geen echte Gti's maar de Mk5 heeft verloren jaren ingehaald.  Ik zelf als voormalig VAG-rijder vond deze wagen het neusje van alle hatchbackzalmen, en aangezien ik zelf ooit gestopt was bij een Golf mk4 1.8t (gti) moest en zou ooit een Golf 5 gti komen.

Wat ben ik daar van teruggekomen zeg.

Wat een afschuwelijk overgewaardeerde auto zeg.  :'(
Vaag gevoel in het stuur, motor klonk als diesel, alleen maar koppel onderin, overhellen in de bochten, geen enkele communicatie met de weg, onderstuur en nog eens onderstuur.

We werden onderweg ook constant vergezeld door een hoorbare wiellager ergens links/rechtsachter. Kregen ook waarschuwing paar keer in klokpaneelscherm... iets met gordel om doen, terwijl we die om hadden. Gelukkig was de geimporteerd Gti wel betaalbaar, namelijk 8000euro.

Ik ben regelrecht een ervaring rijker en illusie armer geworden.
Heb nu definitief afscheid genomen van de vag.  :'(
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2018, 21:01:35 door Alenko1983 »

Offline Martijn_vK

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Stuk gereden met een handgeschakelde Golf 5 gti uit 2006... :(
« Reactie #1 Gepost op: 04 juli 2018, 21:58:55 »
Tja, de Golf 5 was niet echt het toonbeeld van degelijkheid. Dat hadden ze dan bij de 4 een stuk beter voor elkaar.

Een vriend van me heeft een tijdlang een 6 GTI gehad. Dat was wel een machtige kar hoor. Mijn JTD was nipt sneller, maar de Golf is verder foolproof. Wel minder beleving dan in de Alfa. Motor liep in de soep door falende kettingspanner. Nieuw blok erin, geen olieverbruik meer. Goede auto verder. Maar mij te clean  ;)
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline Christiaan Z

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 juli 2018, 22:08:06 »
Het klinkt eerder alsof je in een flink afgehoerd hok hebt gereden dan in een strak exemplaar waarover de journalisten zo lyrisch waren, probeer eens een fris exemplaar met minder kilometers, misschien stelt dat je mening bij.

De Golf 5 hoeft niet onbetrouwbaar te zijn, je moet alleen wel weten welke je moet hebben. Als opvolger van de 4 (1.4 met 290k km) van mijn ouders heb ik ze een 5 1.6 aangesmeerd (zonder ketting) en het ding heeft sinds aanschaf nog nooit wat bijzonders gehad. Het rijdt erg saai, en het interieur zit niks spannends aan, maar alles zit op een logische plek en ook na veel kilometers ziet het er nog goed uit. Dat het saai is boeit ook geen drol, voor de lol hebben ze een Giulia uit 72 :P

Offline Alenko1983

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2018, 23:51:04 »
@Martijn VK.. Klopt, mk4 was in mijn ogen de meest degelijke golf, maar mijn referentie beperkt zich tot mk2/3. Golf 6 zal wel uiteraard van andere 'kaliber' zijn. Mijn maat rijdt voor werk A3 g-tron, type uit 2013, in feite Golf 7. Is wel een goede auto maar erg klinisch. Geen beleving, vage besturing ook. Materiaalgebruik wel top, kleine details in afwerking zijn erg goed gelukt. Vind het ook best kleine/lage auto.  :(

@Christiaan Z   
Nee je zal mij niet horen dat het een slechte auto is. Integendeel, het is goede en veilige auto. En zo rijdt ie ook, erg veilig en voorspelbaar. Het gaat mij alleen om dat ik er iets teveel misschien van verwacht had. Misschien komt het door de gti plaatje achterop.   ::)

Offline BrianL

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2018, 11:38:07 »
@Martijn VK.. Klopt, mk4 was in mijn ogen de meest degelijke golf, maar mijn referentie beperkt zich tot mk2/3. Golf 6 zal wel uiteraard van andere 'kaliber' zijn. Mijn maat rijdt voor werk A3 g-tron, type uit 2013, in feite Golf 7. Is wel een goede auto maar erg klinisch. Geen beleving, vage besturing ook. Materiaalgebruik wel top, kleine details in afwerking zijn erg goed gelukt. Vind het ook best kleine/lage auto.  :(

@Christiaan Z   
Nee je zal mij niet horen dat het een slechte auto is. Integendeel, het is goede en veilige auto. En zo rijdt ie ook, erg veilig en voorspelbaar. Het gaat mij alleen om dat ik er iets teveel misschien van verwacht had. Misschien komt het door de gti plaatje achterop.   ::)

Tip, de Golf GTI en de Alfa Guillietta QV vergeleken:
/>
Op 9:04 stapt hij van de Golf GTI over in de Alfa Guillietta QV en op 10:24 zit de man met een grote glimlach op zijn gezicht.

Offline Rainier155

• Bekijk profiel
    • Alfa onderdelen te koop
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2018, 12:32:34 »
Ik heb zelf een Giulietta 1.4 Multiair 170pk met sportpakket, en heb 1 jaar geleden een weekje met een Golf 7 GTI DSG met 220pk gestuurd in Oostenrijk
De Golf GTI is toch echt de betere auto. Zitpositie is beter, navigatie/multimedia systeem is beter, kwalitatief voelt het beter (maar ok het was dan ook een gloednieuwe GTI, terwijl mijn Giulietta alweer 5 jaar oud is) en de auto geeft heel veel vertrouwen qua grip en wegligging.
De Giulietta is mooier, maar als ik morgen de keuze krijg om die te wisselen voor een Golf7 GTI dan ruil ik hem gelijk in... :)

« Laatst bewerkt op: 21 juli 2018, 12:34:49 door Rainier155 »

Offline Henkio

• Ex-Bestuur
  • *
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2018, 23:32:59 »
Maar 't design is zoooowww  ZZZ ZZZ ZZZ

Overigens vind ik persoonlijk de giulietta ook niks. Ik hoop over een paar jaar fijn over te stappen naar een giulia.

Offline Alenko1983

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 13:00:09 »
Ze hadden Guilietta Qv fabrieksaf moeten leveren met 2liter turboblok en achterwielaandrijving.
En standaard 250pk oid.
Maar jah ik ben een dagdromer. :)