Auteur Topic: Alfa GT 1.9 JTD Blackline  (gelezen 279 keer)

Offline Josgt

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Alfa GT 1.9 JTD Blackline
« Gepost op: 04 juli 2018, 23:26:34 »

Sinds een maand eindelijk eens gaan rijden waar ik toch echt van hou!
Mijn naam is Jos en ik woon in Deventer.

Nog nooit alfa gereden en altijd een auto gehad om van a naar b te komen maar mijn hart gaat harder kloppen bij de GT!
wat een mooie lijn heeft hij en als je erin zit toch echt een unieke ervaring moet ik zeggen!

ik was al een tijd op zoek naar een diesel tot ik deze Blackline 1.9 JTD uit 2007 tegenkwam.
een technische buurman meegenomen met de proefrit en volledig nagekeken en hij blijkt nog in bijzonder goede staat te zijn met 128000 km op de teller.
De auto komt uit Belgie en ik heb hem gekocht van een alfa fanaat die er heel netjes mee omgegaan is en alle historie erbij heeft inclusief de historie van de vorige eigenaar.

De GT is door Squadra getuned en ik moet zeggen, het is een beest! laatst even geprobeerd op de duitse snelweg en bij 220km had ik nog iets over  :o
Ook het optrekken is een hele ervaring! echt niet normaal hoe hij van zijn plek afkomt.
Maar tegelijkertijd ook een erg zuinige auto als ik mijn ritjes maak op 80wegen, dan haalt hij 3,8liter op 100km!
daar word ik toch echt blij van en even niet op het verbruik letten als hij even op zijn staart getrapt word  ;D
De verlichting is aangepast naar Xenon verlichting en op een avond ritje (regelmatig zonder doel haha, gewoon heerlijk om te doen) lijkt het net alsof het
weer licht is zo fel zijn die lampen!
Misschien klink ik wat verbaasd over alles maar ik had hiervoor een Polo 1.4TDI uit 2001, zonder enige opties haha,
dat is toch een heel verschil met deze verschijning!
Maar een droom waargemaakt waar ik nu ontzettend blij mee ben en je word er gewoon verliefd op!

wat de plannen zijn met de auto is vooral het exterieur, een mini deukje eruit laten halen en wat krasjes en de dorpels bij laten spuiten.
met deze kilometerstand meer dan waard om hem even helemaal strak te maken.
Ook de velgen hebben wel wat stoeprandjes gezien in de jaren en deze laat ik deze winter netjes maken.
Een winterband setje zoek ik nog, dus als mensen nog een nette set hebben liggen :) ik hoor het graag!
liefst ook 18inch met die vele spijltjes.

Enige wat ik nog mis is een navigatie systeem die er als optie in zat, maar bij deze niet, iemand nog ideeen daarvoor? ipv de standaard, die is
wat achterhaald. ik heb al een nieuwe versie gezien maar zie ook veel alternatieven zoals clarion of tablets maar geen idee of dat goed werkt.

Het klavertje 4 hoort er volgens mij niet op, maar ik ben nog niet helemaal op de hoogte of deze op dit type erop zit?
En mist het Bertone logo op de zijkant ook?
de reden dat ik het vraag is dat ik de auto zo standaard mogelijk wil houden.

Het lijkt mij erg leuk contact te hebben met alfa GT liefhebbers !

Groet,
Jos

« Laatst bewerkt op: 04 juli 2018, 23:55:35 door Josgt »

Offline peetje155

• Bekijk profiel
Re: Alfa GT 1.9 JTD Blackline
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli 2018, 00:38:33 »

Ach Jos, beter ten halve gekeerd, dan .....
Mooie sfeerpiccies van je GT,  :welcome:
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline n0sTRa

• lid nr. : #1371
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli 2018, 06:07:58 »
Veel plezier ermee, klavertje hoort niet, op de achterflank horen bertone logo

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli 2018, 07:40:38 »
Welkom
Last hebbend van detaildiarree

Offline Miagiulia

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 05 juli 2018, 08:33:53 »
Hee een stads genoot.
Welkom Jos, en dat is een fraaie GT, en de JTD is zeer zeker een fijne en zuinige motor.

De 18"velgen welke jij beschrijft zijn de Toora velgen van AR. Waren een optie voor de GT, en blijkbaar ook voor de GTA. Want FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Italy SPA monteerde deze op de demo 147GTA die ik recent heb gekocht. 

Veel plezier ermee.

« Laatst bewerkt op: 05 juli 2018, 08:41:36 door Miagiulia »
147 GTA Bianco Nuvola
Giulia Nuova Super (TS motor) :-)
GT1300 Junior '75 >> TE KOOP <<
GT1300 Junior '67

Offline Josgt

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 juli 2018, 17:52:50 »
dank je wel voor jullie reacties! kan even verder met standaard maken! en bedankt Miagiulia voor de informatie!
vind die velgen erg mooi en zal denk ik bij deze gt ook zeker niet mistaan.
waar in de buurt woon je? kunnen wel een x alfa praat doen haha :)

Offline ron66

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2018, 11:32:49 »
Welkom mooie gt hoor