Auteur Topic: DIESELGATE draait door  (gelezen 9678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ScriptMania

  • ******
  • Berichten: 13214
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #90 Gepost op: 26 juni 2018, 13:21:43 »
Celletje volpompen met diesel uitlaatgassen.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 896
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #91 Gepost op: 06 juli 2018, 12:11:26 »
PROTEST VOLKSWAGEN BLIJKT ZINLOOS
JUSTITIE MAG RAPPORT SJOEMELDIESELS GEBRUIKEN



ANP AUTONIEUWS
6 JULI 2018 11:48

Justitie in Duitsland mag een in beslag genomen rapport over het dieselschandaal bij Volkswagen gebruiken voor de vervolging van de het merk. Dat heeft een hoge Duitse rechtbank geoordeeld, nadat het autoconcern protest had aangetekend.

Duitse autoriteiten legden bij een inval op het Audi-kantoor in München vorig jaar de hand op een rapport van een Amerikaans advocatenkantoor over de oorzaken van het sjoemelschandaal. Volgens Volkswagen was dat tegen de wet, omdat het document zou vallen onder de beschermde relatie tussen advocaat en cliënt. Het grondwettelijke hof van Karlsruhe oordeelt echter dat die vertrouwelijke status niet geldt voor het rapport, omdat het om een intern onderzoek gaat.

Het document gaat over het onafhankelijk onderzoek van advocatenkantoor Jones Day, waartoe Volkswagen kort na het uitbreken van het schandaal in 2015 opdracht had gegeven. De bevindingen vormden de basis voor een grote schikking tussen Volkswagen en het Amerikaanse ministerie van Justitie vorig jaar.



Familieruzie in de Volkswagen Groep: Audi en Porsche rollebollend over straat

bron: https://www.ad.nl/auto/familieruzie-in-de-volkswagen-groep-audi-en-porsche-rollebollend-over-straat~ae86ceee/



Het schandaal rond de sjoemelsoftware heeft geleid tot hoogoplopende ruzie tussen twee Duitse topmerken: Audi en Porsche. Ze behoren allebei tot de Volkswagen Groep.

Niek Schenk 06-07-18, 11:55
Porsche-topman Oliver Blume heeft zijn collega Audi-topman  Rupert Stadler een rekening gestuurd vanwege gemanipuleerde dieselmotoren die Audi aan Porsche heeft geleverd. Stadler heeft die rekening echter nooit betaald, onthult de krant Süddeutsche Zeitung.

De Duitse verkeersautoriteit Kraftfahrt-Bundesamt heeft vorig jaar juli een terugroepactie voor 22.000 Porsches Cayenne geëist. Deze auto's waren voorzien van Audi-dieselmotoren waarin met de software was gesjoemeld, met als doel betere resultaten tijdens uitlaatgast-tests. Porsche-topman Blume was boos en stuurde zijn collega van Audi prompt een rekening van meer dan 200 miljoen euro, vanwege de geleden schade. Bovendien kondigde hij daarbij aan dat het bedrag misschien nog wel veel hoger zou worden.

Audi-topman Stadler weigerde te betalen en daarop besloot Porsche maandenlang de rekeningen van Audi voor andere motoren en onderdelen niet meer te betalen. Uiteindelijk heeft de directie van de Volkswagen Groep ingegrepen en partij voor Audi gekozen: Porsche moest de achterstallige rekeningen alsnog betalen. Vervolgens besloot Porsche alle diesel-modellen van de markt te halen.

Audi-topman Stadler zit inmiddels al enkele weken in voorarrest. De Duitse justitie verdenkt hem ervan ook na het bekend worden van het dieselschandaal nog gewoon door te zijn gegaan met het verkopen van gemanipuleerde auto's. In een afgeluisterd telefoongesprek zou Stadler bovendien overwegen hebben een medewerker met verlof te sturen die van de sjoemelsoftware op de hoogte was.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2018, 12:55:14 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 896
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #92 Gepost op: 13 juli 2018, 12:55:43 »
'GEEN HELDERE GARANTIES'
BRUSSEL TELEURGESTELD OVER VW IN SJOEMELZAAK




ANP AUTONIEUWS
17 JULI 2018 12:36

De Europese Commissie is teleurgesteld dat Volkswagen geen heldere garanties kan geven in geval van problemen met dieselauto's die zijn teruggehaald en gerepareerd.

Het Duitse bedrijf heeft inmiddels 80 procent van de met sjoemelsoftware uitgeruste diesels in de EU hersteld en zegt de rest voor 2020 te zullen aanpassen. "Maar daar blijft het bij'', aldus EU-commissaris Vera Jourová (consumentenrechten).

Volgens Jourová is er wel een duidelijk verbetering in de manier waarop het bedrijf zijn klanten nu informeert. "En VW maakt het in 2016 gevraagde actieplan om alle auto's gratis te repareren waar. Volkswagen geeft echter geen garantie dat de update van de teruggehaalde dieselauto's geen invloed op de prestaties van de wagens heeft'', aldus de Tsjechische in de laatste rapportage over 'de dialoog met Volkswagen'.

Ook wijst ze erop dat, anders dan in de Verenigde Staten, gedupeerde autobezitters in de EU geen compensatie in geld van de autofabrikant krijgen. "Daaruit blijkt opnieuw dat we sterkere regels nodig hebben, zodat consumenten hun schade kunnen verhalen, ook via collectieve vorderingen bij de rechter.''

Volkswagen gaf in september 2015 toe met behulp van software vals te hebben gespeeld bij emissietesten. Daardoor leken diesels schoner dan ze in werkelijkheid waren. Er moesten 8,5 miljoen dieselauto's in de EU worden teruggeroepen. In Nederland is 75 procent van de sjoemeldiesels inmiddels gerepareerd.


CIVIC IS 'LAATSTE STUIPTREKKING'
'HONDA STOPT MET DIESEL'




JAN LEMKES AUTONIEUWS
13 JULI 2018 11:25

Recent maakten we nog kennis met de nieuwe dieselversie van de Honda Civic, maar dat lijkt nu de laatste Honda met zelfontbrander te zijn. Ook de CR-V zal dus altijd op benzine rijden.

Door een geheel herziene en bijzonder prettige 1.6-diesel in de Civic te introduceren wekte Honda een paar maanden geleden nog de indruk dat het voorlopig nog een rol ziet voor dieselmotoren in Europa, maar dat blijkt niet het geval. Tijdens de introductie van de CR-V laat een vertegenwoordiger van het merk tegenover AutoWeek weten dat de diesel-Civic een 'laatste stuiptrekking' is van de combinatie Honda en diesel en dat we in de nabije toekomst geen andere diesels van Honda hoeven te verwachten. Die 1.6 zou met z'n 120 pk wellicht net mans genoeg zijn voor de CR-V, maar die combinatie gaan we dus nooit uitproberen. "Nadat besloten werd dat de Civic er in Europa als diesel moest komen, is men tot het besluit gekomen om met diesels te stoppen. Soms kruisen die processen elkaar", legt Honda uit.

Net als veel andere merken richt Honda zich liever op elektrificatie dan op diesels. Zo komt er voor het eerst een hybrideversie van de CR-V, staat er in de VS een nieuwe Insight klaar en maken we volgend jaar kennis met de productieversie van de Urban EV Concept, het schattige retro-hatchbackje met een volledig elektrische aandrijflijn.



OPPASSEN VANAF DE JAARWISSELING
STUTTGART WEERT EURO 4 EN OUDER

JAN LEMKES AUTONIEUWS
13 JULI 2018 10:45
Wie volgend jaar met z'n wat oudere diesel Duitsland ingaat, kan weer een no-go-zone aan z'n lijstje toevoegen: in Stuttgart zijn diesels alleen welkom als ze minimaal aan Euro 5 voldoen.

Daarmee gunt Stuttgart z'n inwoners en bezoekers iets meer tijd om aan de situatie te wennen dan Hamburg, dat zodra de overheid dat toestond een inrijverbod instelde voor iedere diesel die niet aan de Euro 6-norm voldoet. Wel geldt de maatregel daar alleen in bepaalde straten, terwijl Stuttgart meteen de hele milieuzone tot verboden gebied voor de betrokken auto's verklaart.

De Euro 5 norm, die in Stuttgart zoals gezegd vooralsnog de grens wordt, deed in 2009 z'n intrede. De Stuttgarter Nachrichten meldt wel dat een verbod op Euro 5-auto's vanaf januari 2020 waarschijnlijk is, tenzij de auto's van tussen 2009 en 2019 in de tussentijd worden aangepast om hun NoX-uitstoot naar beneden te krijgen. De maatregel in de thuisstad van Porsche en Mercedes-Benz kent een aantal uitzonderingen voor groepen vaste bezoekers die beschermd moeten worden, zoals leveranciers en ploegenarbeiders. Ook inwoners mogen nog tot 1 april de stad in met hun oudere diesel, zodat ze langer de tijd hebben om een andere auto aan te schaffen. Benzinerijders blijven vooralsnog buiten schot.
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2018, 13:58:23 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 896
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #93 Gepost op: 20 juli 2018, 00:51:15 »
Ontluisterend is in het Duits

Es ist schockierend

der Abgas-Wahnsinn = de waanzin van uitlaatgassen (waanzinnige uitlaatgassen)





Dreckschleuder praktijken op de autobahn!

Om duizenden tot miljoenen euros per jaar op AdBlue te besparen worden door vaak Oost-Europese transportbedrijven

alle emissie reductie systemen uitgeschakeld.

Ook bestel en personendiesels worden veelvuldig aangepast en de EGR softwarematig en of mechanisch geblokkeerd.

Hier komen de hoge NOx waarden in onze lucht vandaan.

De uitzending van de Bayerischer Rundfunk is naar mijn mening ontluisterend.


« Laatst bewerkt op: 20 juli 2018, 00:58:09 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline katuut

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4182
  • Geslacht: Man
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #94 Gepost op: 20 juli 2018, 12:15:59 »
1 artikel per post svp
Last hebbend van detaildiarree

Offline Van Binsbergen

  • ****
  • Berichten: 476
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #95 Gepost op: 20 juli 2018, 19:51:46 »
Waar komt je kennelijke dieselhaat eigenlijk vandaan? Een milieugekkie kun je niet zijn, anders zou je niet in een bijna 300 gram CO2 per km. uitstotende V6 rijden. ::)
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT 170 pk Distinctive (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V Distinctive (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Offline Tjerry_V6

  • ******
  • Berichten: 1831
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds geen Radio
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #96 Gepost op: 20 juli 2018, 21:22:04 »
We moeten toch ook van ons afgewerkte frituurvet af komen. Daar is diesel perfect voor.
Aan de pomp betaal je veel geld voor dat afval.

Tjerry
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV