Auteur Topic: Off Topic - Schuifpui  (gelezen 206 keer)

Offline MartinPool

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Off Topic - Schuifpui
« Gepost op: 11 juli 2018, 12:41:29 »
Ik weet niet meer waar ik moet zoeken dus hier maar eens proberen.

Mijn woning heeft een schuifpui en dit is het laatste onderdeel en dan is mijn huis prima geïsoleerd en dan kunnen de berekeningen beginnen hoeveel zonnepanelen en warmtepanelen ik nodig ben om aan het milieu akkoord te voldoen.

Ik heb inmiddels al zo`n beetje alle kozijnenboeren aangeschreven in het noorden van het land en ze komen allemaal terug met het antwoord : "je moet de gehele gevel vervangen".
Dit wil ik niet omdat er net nieuw dubbel glas in zit en de huidige kozijnen zijn nog origineel, en aangezien ik al mijn hele leven hier woon / kom wil ik toch een beetje de old school look houden.

Dus iemand nog een idee of weet een bedrijf dat mij kan helpen met :

Een gat in de gevel van 165B x 250H cm af te dichten met een onderdeel dat zo veel mogelijk uit glas bestaat en voor de gevel langs kan glijden of open klappen zonder dat er teveel ruimte op het terras verloren gaat en goed afdicht.

Kernwoorden : Degelijk en duurzaam (de huidige is oersimpel maar houd al wel sinds 1971 stand).
Afketsers : Gehele pui vervangen.

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
Re: Off Topic - Schuifpui
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2018, 12:55:48 »
Foto?
Last hebbend van detaildiarree

Offline MartinPool

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2018, 14:28:16 »
Zo geen foto bij de hand, maar het huidige is heel simpel een alu frame met wieltjes die over een onder geleider loopt die aan de buitenkant van de gevel vast zit en een bovengeleider houd de bovenkant in gareel.
Dus heel simpel, een frame dat voor de gevel langs glijd.

En zo`n systeem wil ik graag wil alleen dan met de techniek en kunde van 2018 en die zal toch wel beter zijn dan die uit eind jaren 60.

Offline J-Force

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2018, 22:48:35 »
Dan zou ik toch een nieuwe pui adviseren met triple glas erin.
Anders zul je de benodigde waarde nooit gaan halen.

En is je pui van aluminium of hout?
Alu is eruitschroeven nieuwe erin klaar.
Hout, sponning dieper frezen en/of opdekglaslatten gebruiken

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • Bekijk profiel
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2018, 07:56:10 »
We zijn hier ook echt van alle markten thuis he.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline MartinPool

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2018, 10:37:17 »
Het gehele kozijn is van hout, hierin zit al HR++ (of iets in die buurt, zit geen stekker aan he) hier is een rail tegen aangebout en hierover heen loopt een alu frame die als deur dient.
Afgelopen winter even een test gedaan door even tijdelijk mijn oude matras tegen de schuifpui te monteren en het vroor stevig en de wind stond vol op de gevel en de kachel hoefde niet echt zijn best te doen en het was behagelijk warm in huis.

En nu komt het grote probleem, iedereen wil de gehele gevel vervangen en dat wil ik niet.
En een losse schuifpui die voor de gevel gemonteerd word kan ik niet vinden, wel op Alibibaba maar dan moet ik 100en m2 bestellen en ook kan ik wel losse onderdelen bestellen.

Offline KhaZ

• Turismo Internazionale
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2018, 21:00:48 »
Hey J-Force is kozijnen toevallig je werk? :D

Offline J-Force

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2018, 22:44:34 »
@ khaz, nee niet specifiek, ben maar een timmerman/aannemer dus als we op de bouwkundige toer gaan weet ik meestal wel het een en ander v6tech1

@ martin, het is lastig om zo de situatie te beoordelen / een goed advies te geven. Vroeger werden er wel voorzetramen e.d. toegepast, maar dit was vaak bij enkelglas en dan heb je nog last van een dampspanning in de constructie.

Succes  met het vinden, maar ik weet zo snel ook niets te bedenken om jou vooruit te helpen