Auteur Topic: T hok..  (gelezen 1052 keer)

Offline Christiaan Z

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
T hok..
« Gepost op: 12 juli 2018, 21:57:44 »
Hier is ie dan  :P  Het was eigenlijk de bedoeling om mijn GT af te rijden, maar toen deze te koop kwam moest ik wel.. ook al is het een groot project om de auto weer betrouwbaar en netjes te krijgen.

De motorkabelboom is inmiddels vervangen na onderstaand akkefietje  :P

Dit was de GT die moest wijken voor de 156, uiteindelijk binnen een week kunnen verkopen (op 4 thuiskomers)

« Laatst bewerkt op: 12 juli 2018, 22:01:55 door Christiaan Z »

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
Re: T hok..
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2018, 09:04:09 »
Gaaf.

Heb je nog wat meer technische details/ geschiedenis voor de niet-lang lezers hier?
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline MartinPool

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2018, 09:11:10 »
Erg mooi exemplaar, rood met gouden velgen vind ik toch best een hele mooie combinatie. Zag er laatst eentje voorbij komen op Youtube van zo`n Engelse auto vlog [edit : Seen Trough Glass] die een 4C had met gouden velgen.

Offline Alenko1983

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2018, 23:27:12 »
Mooie auto(s)   :welcome:
Ik wou vragen wat voor motornisering die 156 had, maar na het zien van glimmende buizen i verdere toelichting niet meer nodig, geniet ervan :ok:

Offline Christiaan Z

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2018, 22:08:37 »
Gaaf.

Heb je nog wat meer technische details/ geschiedenis voor de niet-lang lezers hier?

Zeker. Dit is de auto uit het volgende, 98 pagina's lange topic: http://alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=77200.0

Inmiddels staat er zo'n 80k extra op de teller en is er minimaal een motorblok gesneuveld. Bij aankoop was er een flinke lijst van achterstallig onderhoud;

- Klepdekselpakkingen lekten
- Geen airco door lekkende leidingen
- Lekkend stuurhuis (dusdanig erg dat er niet meer mee te rijden was)
- Ontbrekende moeren voorste veerpoten
- Vreemde geluiden uit achterwiel ophanging
- Auto stinkt naar LPG
- Beginnende roest bij drainage gaten op de bodem
- Niet werkende achterruiten

Daar kwam binnen 20 km na aankoop een verrotte kabelboom bij, deze was dusdanig verhoerd dat de enige oplossing een vervangende uit een sloper halen. Het is de bedoeling dat het onder de motorkap weer volledig origineel wordt op de gasinstallatie na. De accu gaat weer terug naar zijn plek onder motorkap en het originele inlaattraject komt er weer in.

Sommige dingen hangen tijdelijk vast met tyrips en de kabelboom van de gasinstallatie zit er ook nog niet tussen, dit is een tussenstap om te controleren of voor de rest alles goed werkt (wat het nu tot nu toe redelijk doet)

Daarnaast zijn er direct wat dingen toegevoegd
- Brembo's  ;D Had ik op de GT en daarvoor de 156. De GT is uiteindelijk verkocht op originele remmerij waardoor ik een setje over had. Het zijn 166 klauwen met brackets van Toon en 330mm schijven van een Lancia Delta
- Velgen.. Ik heb de velgen teruggekocht die onder mijn vorige 156 zaten

De to do lijst is ook nog aardig groot.. Belangrijkste punt is de gasinstallatie weer werkend te krijgen en de rotzooi onder de motorkap op te ruimen. Daarna wordt de auto gepoetst, waar nodig gespoten en waarschijnlijk in een glas coating gezet. Op termijn zal het zwarte interieur vervangen worden door crème, het liefst met een leren dashboard uit een Crosswagon  :P

« Laatst bewerkt op: 19 juli 2018, 22:11:15 door Christiaan Z »

Online katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2018, 22:20:19 »
Succes man!

Vanuit dat topic had ik het idee dat er echt topwerk werd geleverd....
Last hebbend van detaildiarree

Offline Christiaan Z

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2018, 23:04:44 »
Die indruk had ik ook en misschien was het ooit netjes, op het moment in ieder geval niet.

Komt wel weer goed in ieder geval

Offline Jobo_156

• Global Moderators
  • *
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Bekijk profiel
    • Urban Impressions
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2018, 07:04:26 »
Mooi dat je 'm gaat redden Christiaan!  :)
Ideaal project voor je.
Portfolio

Huidig: Lancia Delta 1.4 tjet Platino 2011

Gehad:
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999
Lancia Y -1996
AR 75 1.8 -1986

Online katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2018, 12:14:08 »
Die indruk had ik ook en misschien was het ooit netjes, op het moment in ieder geval niet.

Komt wel weer goed in ieder geval

Sterkte/succes!
Last hebbend van detaildiarree

Offline Christiaan Z

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 07 augustus 2018, 22:28:37 »
Dat is wel nodig, maar zal wel goed komen.. Inmiddels een paar weken verder en een to-do lijst gemaakt voor mijn aankomende vakantie;

- Er zit een "kloenk" in de achterwiel ophanging, de topmount rechts zat niet vast maar dit heeft het geluid niet weggenomen
- Er schraapt wat linksvoor
- De accu staat los achterin
- De gastank ligt los..
- De airco doet het niet (yay...) kapotte leiding is vervangen, maar draad in de pomp is dol
- Auto hangt achter erg ver door, de trekhaak schraapt bij steile drempels over de grond
- Auto rijdt niet meer op gas door vervangen van kabelboom, "nieuwe" kabelboom moet aangepast worden.
- Verdamper en gas computer moeten verplaatst worden om ruimte te maken voor de originele inlaatbuis en de koelleidingen naar de verdamper moeten verlegd worden zodat de accu weer voorin geplaatst kan worden, deze komen op het moment ook tegen het schakelmechaniek aan
- De kabelboom achter het dashboard is ook verneukt waardoor de radio de accu leegtrekt
- ECU geeft soms een sleutelcode fout, een niet passende sleutel met de juiste code voor de auto is om de ring getapet maar af en toe geeft dit toch een storing. Alle sloten worden vervangen zodat er een moderne klapsleutel gebruikt kan worden (inclusief op afstand bedienbare kofferbak)

Daarnaast nog wat optische dingen;
- Voorbumper heeft schade
- Beide nummerplaten zijn krom (hoe de fuck krijg je dat voor elkaar..)
- Ruitenwisserarmen beginnen te roesten
- Antennegat op het dak is weggebeund, zitten bubbels in de lak (Blijf er verdomme gewoon van af, wat voor meerwaarde heeft dit..)
- Ori GTA xenon plaatsen, je ziet werkelijk geen fuck in het donker met de standaard troep

Er zijn ook wat positieve dingen, ding rijdt eigenlijk best redelijk en de auto heeft geen roest (toch wel de enige reden om dit hok te kopen) en van een afstandje is hij best aan te zien  ;D

Offline BellaNuvola

• Ex-Bestuur
  • *
  • Ongeacht de kleur: een 156 is altijd bruin!
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 09 augustus 2018, 16:41:58 »
Echt veel respect dat je hieraan begint.. :ok:
1987: Alfa 33 1.3 rood; 1990: Alfa 33 1.3S Verde Mirto
1991: Alfa 33 1.7 16V Verde Mirto; 1993: Alfa 155 1.7TS Verde Mirto;1996: Alfa 155 1.8TS 8V Nero; 1999: Alfa 156 1.8TS Azzurro Nuvola (nog in bezit)
2004: Alfa 156 1.9JTD 8V Nero (200.000 km in 2 jaar!)

Offline Van Binsbergen

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2018, 15:09:38 »
Hoe lang geleden heeft Mark deze auto eigenlijk weg gedaan?
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT 170 pk Distinctive (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V Distinctive (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Offline Christiaan Z

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 18 augustus 2018, 22:39:06 »
Een paar maanden geleden. Ik zal nog wat foto's plaatsen van het gebeun aan de kabelboom, het is een wonder dat t ding niet is afgefikt. En als t niet gebeurt was door kortsluiting was het wel gebeurt door de lpg installatie, een aantal van de leidingen zaten losjes op de koppelingen en lagen er zo goed als af.

Als ik dit vooraf had geweten was ik er nooit aan begonnen en hadden we t ding waarschijnlijk afgehoerd tijdens spectacolo en daarna de pers in gedrukt.

Offline Christiaan Z

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 18 augustus 2018, 22:54:23 »
Sorry dat ik niet meer zo subtiel ben, ik ben een beetje teleurgesteld. Ik had de indruk dat het een zeer zorgvuldig uitgevoerd project was.

Offline Alenko1983

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2018, 02:57:08 »
Maakt toch niet uit man, maak er gewoon wat moois van  :ok: