Auteur Topic: 156 V6  (gelezen 3140 keer)

Offline Martijn_vK

• Geslacht: Man
Re: T hok..
« Reactie #25 Gepost op: 28 augustus 2018, 12:23:17 »
Zag ik deze 156 zondag niet op Spettacolo Sportivo staan? Rode berlina met gouden GT 3.2 velgen. Zag er van buiten iig netjes uit!
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline Christiaan Z

« Reactie #26 Gepost op: 28 augustus 2018, 17:49:45 »
Dat was hem ja, we mochten de auto's daar vrijdagavond neerzetten op voorwaarde dat we ze zaterdagochtend op het terrein aan de andere kant van de tunnel zouden neerzetten (nooit gedaan natuurlijk  ;D)

Offline Christiaan Z

« Reactie #27 Gepost op: 23 oktober 2018, 22:40:41 »
Het heeft even geduurd, maar t ding doet het weer op LPG  ;D De oude draadboom was "bijzonder" met veel alleen in elkaar gedraaide draadjes en is plugbaar gemaakt zodat ik niet in de kabelboom van de auto hoefde te knippen. Hoofdreden om het weer klaar te maken was de APK, die ik heb gecombineerd met een distributiewissel waardoor het best een lange (en prijzige) lijst werd  :-X

- Distributie + waterpomp + zooi die erbij hoort
- 1 Uitlaatnokkenas
- Wiellager rechtsvoor
- Multiriem (miste een hap uit..)
- Olie lekkage > oliefilter zat los
- CO te hoog > Kapotte lambdasensor
- Heel veel dolgedraaide boutjes zijn vervangen
- Plaatsing 3.0 buizen + voetstukken (er zaten al een getunede ECU en gascomputer in, maar geen grote buizen  ??? Ding loopt direct veel beter)

Ook heeft er weer eens iemand tegen het ding aangezeten, op exact dezelfde parkeerplek waar mijn vorige 2 auto's schade hebben opgelopen tijdens het parkeren.. Het is een normale weg in een woonwijk waar iedereen de auto's aan deze kant van de straat parkeert.. mooi kut dus.

Bij het plaatsen van een GTA hemel vond ik nog een roestplek aan het dak waar ooit de antenne heeft gezeten, de roest is ook onder de lak op het dak te zien.

En dan denk je af en toe; had ik dat hok maar nooit gekocht, maar dan rijdt je er weer een stukje mee en dan is het eigenlijk ook wel weer goed :P

To do lijst:
- In het voorjaar beide bumpers spuiten ivm schades, de stoot strips laat ik mee spuiten.
- Ori xenon plaatsen
- Auto laten polijsten en in coating laten zetten
- Velgen opnieuw laten coaten, waarschijnlijk in dezelfde kleur, al twijfel ik nog een beetje over zilver.
- Kofferbak netjes maken
- Opruimen van kabels onder de motorkap en een aantal dingen opnieuw rood spuiten.
- Ander stuur plaatsen, deze is versleten. Ik heb nog een donker houten FL stuur liggen uit een Crosswagon.
- Discussie aangaan met RDW over het voertuiggewicht, ding is veel te zwaar op kenteken waardoor hij in de belasting net zo duur is als mijn GT JTD was..

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #28 Gepost op: 23 oktober 2018, 23:21:35 »
Respect man!
Last hebbend van detaildiarree

Offline ArjanB

• 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
« Reactie #29 Gepost op: 23 oktober 2018, 23:38:07 »
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline Martijn_vK

« Reactie #30 Gepost op: 24 oktober 2018, 10:42:37 »
Ja, dat gewicht klopt natuurlijk niks van. 1473 kg slaat nergens op. Is hij gewogen toen hij is geïmporteerd? Want dit lijkt me niet zomaar een typfout. Het hoort 1295 kg te zijn. Dat zijn 2 tredes minder.
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline Arcblizz

• Nil volentibus arduum
« Reactie #31 Gepost op: 24 oktober 2018, 16:16:35 »
2x gewicht van lpg tank erbij geteld?
AR156C#1830 - mijn PP
www.freddycane.com
Ex GT 3.2v6 met Madeno onderstel en Madeno getuned, CsC duplex.
Huidig Jeep Compass 4x4

Offline Christiaan Z

« Reactie #32 Gepost op: 24 oktober 2018, 23:07:33 »
Ding is gewogen bij de RDW keuring, waarom snap ik alleen niet, mijn vorige V6 (20-DL-KD)heb ik ook laten keuren bij de RDW maar die is niet gewogen, daar werd er een standaard gewicht bij op geteld om tot het nieuwe voertuig gewicht te komen.

Respect man!

Achteraf is het vooral dom  v6tech1

Offline Christiaan Z

« Reactie #33 Gepost op: 27 oktober 2018, 00:17:42 »
.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2018, 14:42:13 door Christiaan Z »

Offline Van Binsbergen

« Reactie #34 Gepost op: 02 november 2018, 16:00:26 »
Heel veel respect! :thumbsup:
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Offline Christiaan Z

« Reactie #35 Gepost op: 17 maart 2019, 15:51:25 »
Best weer wat ellende gehad met het hok (Idioot hoe slecht dit hok in elkaar is geflanst..) Maar het meeste werkt nu redelijk en de koplampen zitten erin, bizar hoeveel verschil dit maakt voor het uiterlijk

Offline Don F.

• http://www.powergymdeplank.be/
« Reactie #36 Gepost op: 18 maart 2019, 08:08:35 »
Het eerste idee van Kid om toentertijd een echte "GTA" van dat ding te maken sprak me nog altijd het meeste aan.

Jammer dat dat project nooit is afgeraakt en daarna volledig de andere kant is opgegaan....

En knap (dom  :P) dat je dit hebt aangedurfd  ;)

Als ik al zie waar ik me aan erger bij mijn GTA dan zou ik helemaal gek worden als ik dit zie v6tech1 v6tech1

Veel succes kerel en houdt de moed erin!  :italoflag:
http://www.powergymdeplank.be/

La mia nuova bellezza!

Offline ArjanB

• 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
« Reactie #37 Gepost op: 18 maart 2019, 09:45:54 »
eens met Don!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline Christiaan Z

« Reactie #38 Gepost op: 18 maart 2019, 12:14:17 »
Dat het een v6 is geworden vind ik prima, hebt ging mij er vooral om dat de carrosserie niet rot was en de auto nog egaal rood. Dat is ook het enige positieve  ;D. In december was ik er wel helemaal klaar mee, toen Sprong de onderste radiator slang los, deze was in elkaar gebeund met kit (die we al terugvonden in het hele koelsysteem). Op zich geen probleem als je het op tijd door hebt, maar dat was niet het geval.. Het waarschuwingslampje voor de temperatuur zit er niet in.. Top.. Motorblok is gelukkig in orde, maar voor hetzelfde geld was het ding aan stront gelopen.

Offline brinkerik

• Moi
« Reactie #39 Gepost op: 18 maart 2019, 17:35:47 »
Ik kan er niet bij, dat de maker van deze emicon;    flippy1    die ik aardig hoog had in skills,  hier zo heeft zitten prutsen.
Al kan ik dat ook natuurlijk niet met zekerheid beweren, daar hij ook de auto door verkocht heeft, en ik niet weet in welke staat van herbouw.

Ik raad ook niemand een project aan,  en heb mij bij   flippy1   ook afgevraagd, waarom zoveel moeite voor deze koets, maar dat vraag ik mij eigenlijk standaard af bij de meeste projecten

Uiteindelijk is ook deze niet zo opgebouwd, zoals jij of ik dit zou doen, of dromen te doen.

Dus eind conclusie;   het is makkelijk om te schreeuwen, maar het uiteindelijk ook zo doen, dat valt in de praktijk  GRUWELIJK tegen.

Respect aan sommige rijdende pareltjes bij onze club, ik koop geen sleutel hok, geef mij maar een wat jongere auto, waar wat minder mensen met sleutels omheen zijn geweest, want die persoon die de sleutel vasthoud; kan er veel verprutsen.

Vrijdag de 3.0 van Brammetje weer mogen aanschouwen,  die is ook met een klein traantje op dit moment, maar die zal binnenkort weer gaan shinen ( wat ook zal tegen vallen, maar dat moet ;)  )
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Christiaan Z

« Reactie #40 Gepost op: 18 maart 2019, 18:18:44 »
Ik kan er niet bij, dat de maker van deze emicon;    flippy1    die ik aardig hoog had in skills,  hier zo heeft zitten prutsen.
Al kan ik dat ook natuurlijk niet met zekerheid beweren, daar hij ook de auto door verkocht heeft, en ik niet weet in welke staat van herbouw.

Ik raad ook niemand een project aan,  en heb mij bij   flippy1   ook afgevraagd, waarom zoveel moeite voor deze koets, maar dat vraag ik mij eigenlijk standaard af bij de meeste projecten

Ik wilde graag nog een keer een 156 en een GTA vind ik eigenlijk minder mooi dan een gewone 156 (en ik rijd als een oude lul, dus voor het vermogen hoef ik het ook niet te doen). Vrijwel alles wat ik heb gezien aan 156s is verrot, ook de exemplaren waarvan de eigenaren beweren dat ze dat niet zijn of ze zijn heel beroerd gelast (auto's die zijn bijgewerkt door de alfachirurg komen zelden tot nooit te koop). Ik geef liever geld uit aan techniek dan aan laswerk en bijkomend spuitwerk, daarom heb ik voor deze auto gekozen.
Ik wist dat er wat dingen mis waren door gebrekkig onderhoud, maar ik (en de verkoper) gingen er wel vanuit dat de rest van de auto redelijk tot goed in elkaar zat, net als eigenlijk iedereen, want het leek goed aangepakt. Dat bijvoorbeeld de claxon is aangesloten met amp stekkers had al een eerste waarschuwing moeten zijn en de ellende achter het dashboard en onder de stoelen zouden eigenlijk aanzet tot een kampvuur moeten zijn..

Er zat 1 eigenaar tussen, die heeft er een half jaar in gereden

Citaat

Uiteindelijk is ook deze niet zo opgebouwd, zoals jij of ik dit zou doen, of dromen te doen.

Dus eind conclusie;   het is makkelijk om te schreeuwen, maar het uiteindelijk ook zo doen, dat valt in de praktijk  GRUWELIJK tegen.

Respect aan sommige rijdende pareltjes bij onze club, ik koop geen sleutel hok, geef mij maar een wat jongere auto, waar wat minder mensen met sleutels omheen zijn geweest, want die persoon die de sleutel vasthoud; kan er veel verprutsen.

Ik doe dit ook nooit weer, ik acht de kans zelfs vrij groot dat ik de auto dit jaar nog op een Giulietta of iets dergelijks inruil, achteraf had ik direct een jongere auto moeten kopen, maar dat is altijd achteraf..

Citaat

Vrijdag de 3.0 van Brammetje weer mogen aanschouwen,  die is ook met een klein traantje op dit moment, maar die zal binnenkort weer gaan shinen ( wat ook zal tegen vallen, maar dat moet ;)  )

Kunnen we hem weer verwachten op de aankomende autobahnmeeting?

De nep koolstofvezel middenconsole is ook nog vervangen voor een nep houten variant, dit past wat beter bij het stuur en de pook.. Staat wel zo netjes bij de taxatie volgende maand

« Laatst bewerkt op: 18 maart 2019, 18:25:06 door Christiaan Z »

Offline brinkerik

• Moi
« Reactie #41 Gepost op: 18 maart 2019, 18:26:07 »

Kunnen we hem weer verwachten op de aankomende autobahnmeeting?

eh,   dat kan, ik zal een verzoek indienen bij Menno.  Als het moet help ik hem nog mee.   Moet inmiddels een nieuwe distri set op, en een goed interieur in, paar nieuwe ruiten en het dak moet nog even netjes in de lak.  Laswerk is iig klaar.
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline brinkerik

• Moi
« Reactie #42 Gepost op: 18 maart 2019, 21:35:32 »
Ik dacht dat ik nog een foto had, maar is een Filmpje.

/>
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Franssie

« Reactie #43 Gepost op: 19 maart 2019, 22:23:03 »
mooie koplampjes ;)

Offline Christiaan Z

« Reactie #44 Gepost op: 19 maart 2019, 22:58:49 »
mooie koplampjes ;)

Vooral de kabelboom was top  :ok:

Offline Franssie

« Reactie #45 Gepost op: 20 maart 2019, 17:56:28 »
het was toen wat werk maar o  wat was het een goede oplossing
geniet ervan ;D

Offline Christiaan Z

« Reactie #46 Gepost op: 24 maart 2019, 22:48:09 »
Dat lukt wel, ik zie eindelijk weer wat in het donker

En ik heb ook weer wat gekocht. Voor €75,- kon ik dit niet laten liggen, er zit zelfs geen noemenswaardige instapschade op de bestuurdersstoel.

Offline Christiaan Z

« Reactie #47 Gepost op: 24 maart 2019, 22:49:19 »
Dat lukt wel, ik zie eindelijk weer wat in het donker

En ik heb ook weer wat gekocht. Voor €75,- kon ik dit niet laten liggen, er zit zelfs geen noemenswaardige instapschade op de bestuurdersstoel.

Kan ik direct de hoedenplank en C-stijlen zwart maken (de plastic variant die bij een GTA interieur zit past niet op het oude type hoedenplank)

Offline brinkerik

• Moi
« Reactie #48 Gepost op: 25 maart 2019, 06:42:39 »
Haha.   Goed bezig!

Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Christiaan Z

Re: 156 V6
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2019, 23:33:41 »
Hij doet het nog  ;D

Vandaag weer een rit van de Scarb gereden, op de foto's glimt hij zowaar  ;D

Er zijn wel weer wat puntjes naar boven gekomen, zo lekt het nieuwe stuurhuis op aan beide kanten, stopte de koppelingscilinder op de bak ermee en wordt een aanhanger trekken lastig omdat de kabel voor de stekker 5cm achter de stekker is afgeknipt  Applaus