Auteur Topic: LED of xenon erin?  (gelezen 754 keer)

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
LED of xenon erin?
« Gepost op: 09 november 2018, 09:56:17 »
de standaard verlichting van de 159 is naar mijn idee niet geweldig en ik wil er iets aan doen. andere halogeen lampen brengen doorgaans wel verbetering maar ik wil er LED of xenon inzetten. het moet dan uiteraard wel een setje worden dat geschikt is voor het canbus-systeem. Ik zag dat het dimlicht voorzien is van een lens en het grootlicht van een reflector. iemand ervaring hiermee of een goeie tip?

Offline tom53

• Geslacht: Man
Re: LED of xenon erin?
« Reactie #1 Gepost op: 09 november 2018, 19:47:33 »
Als je een lens hebt voor je dimlicht dan kan er gewoon xenon in.
Ikzelf heb er 55 watt xenon inzitten, dat geeft ongeveer drie keer zoveel licht als  H4.
In een reflectorhuis moet je dat niet doen, dan verbind je de tegenliggers omdat het strooilicht dan te fel is.
 Zelf heb je daar ook last van s'nachts, bij mist, bij harde regen en bij sneeuw...
Op Aliexpress zijn goede complete sets te koop voor weinig, ik rijdt er al 4 jaar mee rond en ze doen het nog perfect.
AR156C#2344 - mijn PP Je bent maar ?©?©n keer oud, geniet er van.

Offline Alfred

• Forumbezoeker
  • *
  • AR 159 1.9JTS SW
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2018, 20:49:38 »
Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor Xenon verlichting.
Tot nu toe ben ik van deze set erg gecharmeerd.

Offline carlosjose

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2018, 21:10:05 »
Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor Xenon verlichting.
Tot nu toe ben ik van deze set erg gecharmeerd.
Voor dat geld koop je bij ali 4 sets, ook met lenzen.

Zit er hier ook al een aantal jaar in, geen problemen mee, ook niet met de apk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Alfred

• Forumbezoeker
  • *
  • AR 159 1.9JTS SW
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2018, 14:26:39 »
Heb je misschien een linkje welke jij hebt? (ik zie door de bomen het bos niet meer in aliexpress land  ;) )

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #5 Gepost op: 14 november 2018, 09:45:16 »
ik heb het gisteren in de garage nog even nagevraagd en mits het lichtbeeld niet verandert door de andere lichtbron (LED of xenon) wordt er eigenlijk niet op afgekeurd. Ik denk dat ik dit setje https://www.cargoods.nl/shop/led-autoverlichting/led-dimlichten/h7-led-verlichting-s-serie-mini.html  als dimlicht er in ga zetten. ik denk dat dit een mooi setje is met mooi helder licht en niet absurd veel Lumen zoals je hier in de regio veel ziet bij de "doorgezakte seat ibiza's met petje en veel te veel blauw licht".

voor grootlicht zet ik er dan misschien nog wel een keer dit setje https://www.cargoods.nl/shop/led-autoverlichting/led-dimlichten/h7-led-verlichting-s-serie.html  er in.

in beide gevallen blijven de lenzen c.q. reflectoren gewoon zitten en hoef je zo te zien alleen de lichtbron uit te wisselen.

Offline Alfred

• Forumbezoeker
  • *
  • AR 159 1.9JTS SW
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2018, 19:23:23 »
Ben erg benieuwd wat je ervaring m.b.t. het dimlicht zal zijn. V.w.b. het grootlicht zou ik het niet doen, gebruik het zeer zelden.

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #7 Gepost op: 16 november 2018, 11:21:02 »
setje is besteld, levertijd zal denk ik 2-3 weken zijn. met het grootlicht wacht ik idd nog even, eerst maar eens kijken wat deze set doet.
als ik het niet vergeet zal ik foto's van het lichtbeeld vóór en na de montage maken.

Offline peetje155

« Reactie #8 Gepost op: 16 november 2018, 11:39:00 »

Dus hoef je met deze set de lampunit niet open te bakken? Hoe krijg je die lens op zijn plekkie?
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline ScriptMania

• to be or not to be, what was the question?
« Reactie #9 Gepost op: 16 november 2018, 13:27:58 »
Ik zou ook LED gekozen hebben, lijkt mij een stuk makkelijker dan Xenon inbouwen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #10 Gepost op: 16 november 2018, 15:59:01 »
zoals ik het vanaf de foto's van de LED-lampen en mijn eigen auto begrijp, is het een kwestie van de zwarte ronde afdichtkap aan de achterzijde losdraaien, oude H7 eruit en LED er in. de warning canceller (om je canbus-systeem niet op hol te laten slaan) ziet er uit als een heel klein kastje ter grootte van een luciferdoosje en ik verwacht dat dat in de koplamp zelf past zodat er na het terugplaatsen van de afdichtkap niets te zien is vanaf de buitenkant.
de lens komt niet van zijn plek af, die blijft gewoon zitten waar ie zit.

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #11 Gepost op: 16 november 2018, 16:02:24 »
in het kader van betere verlichting heb ik nog ff snel een koplampglas opgepoetst  :o , de rechtse dus...
dit scheelt ook weer een stukje  :)
binnen 5 minuten had ik alle zes de koplampglazen gedaan, ziet er inmiddels meteen weer een stukje frisser uit

Offline peetje155

« Reactie #12 Gepost op: 16 november 2018, 18:47:15 »

Ok, de 159 heeft al een lens in het dimlicht, dat zal dan bij de 156 zonder lens niet gaan lukken op deze manier helaas.
Ik blijf het topic nog wel volgen anyway.

Offline ScriptMania

• to be or not to be, what was the question?
« Reactie #13 Gepost op: 16 november 2018, 18:56:41 »
Ok, de 159 heeft al een lens in het dimlicht, dat zal dan bij de 156 zonder lens niet gaan lukken op deze manier helaas.
Ik blijf het topic nog wel volgen anyway.
159 rules (just kidding) [emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #14 Gepost op: 16 november 2018, 19:25:33 »
@peetje155: ze hebben deze set voor koplampen met reflector (dus de koplampsoort die jij ws hebt) https://www.cargoods.nl/shop/led-autoverlichting/led-dimlichten/h7-led-verlichting-s-serie.htm
ook bij deze set is het simpelweg de oude H7 er uit, LED er in (heb overigens geen banden met dit bedrijf)

Offline peetje155

« Reactie #15 Gepost op: 16 november 2018, 20:09:14 »
@peetje155: ze hebben deze set voor koplampen met reflector (dus de koplampsoort die jij ws hebt) https://www.cargoods.nl/shop/led-autoverlichting/led-dimlichten/h7-led-verlichting-s-serie.htm
ook bij deze set is het simpelweg de oude H7 er uit, LED er in (heb overigens geen banden met dit bedrijf)

Ik heb er een tijdje xenon in gehad, veel strooilicht en flitsende voertuigen. Dus het spul eruit gegooid en weer terug naar gewoon H7. Dan heb ik met deze led set toch eigenlijk exakt hetzelfde probleem als met xenon??
En is de lichtopbrengst zóveel beter als H7?

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #16 Gepost op: 17 november 2018, 08:57:02 »
bij een reflector is het van het grootste belang dat de lichtbron (dus het punt van waar het licht in je H7, xenon of led wordt uitgestraald) op exact de juiste plaats in de lamp zit. als dit afwijkt wordt het licht niet volgens het door de fabrikant uitgekiende lichtbeeld weergegeven en zal dat strooilicht en verblinding veroorzaken. wellicht dat dat bij jouw xenon het geval was?
een normale H7 levert zo'n beetje tussen de 1000 en 1300 Lumen per lamp. er zijn tegenwoordig setjes xenon en led te koop die 6.000 tot 10.000 Lumen per lamp leveren (wordt opgegeven... ???), maar dit is bizar veel meer dan origineel en zal ongetwijfeld ook wat meer strooilicht geven. ik verwacht zelf dat dit soort lampen in je auto plaatsen simpelweg vragen om problemen is.
ik meen me te herinneren dat er op autobild wel eens testen met lichtbronnen hebben gestaan; misschien dat daar nog wat meer info te vinden is.
of bel even met een lampenboer, die zal er ongetwijfeld veel meer van weten dan ik  ;D

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #17 Gepost op: 17 november 2018, 12:05:25 »
Ik heb in de 156 jaren rondgereden met speciaal voor 'ons' gemaakt H7 Xenon pitjes.
Die hadden een 'anti-flare' coating en een aangepast brandpunt wat overeenkwam met H7 halogeen.
Kwam er weliswaar niet mee door de APK maar had nooit last van knipperende tegenliggers of andere, op bepaalde manieren, groetende vrienden.

Lenzen zijn inderdaad de beste optie en eigenlijk niet heel moeilijk zelf te maken.
Houdt er wel rekening mee dat je meestal aangepast lampjes krijgt en bestel er daarom direct een extra setje van. Het is knullig om bij een kapot lampje twee weken te moeten wachten op een Chinees.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline peetje155

« Reactie #18 Gepost op: 17 november 2018, 13:33:14 »

Ik had er een standaard setje xenon in, met de korte lampjes ivm het "hoedje" in de dimlichtunit. Lampjes zaten goed.
Geen idee of dit led setje ook zo'n anti-flare coating heeft, het setje wat Romeer aangeeft is iig geschikt voor lampunits met alleen een reflector.
Heb al een mail naar Cargoods gestuurd met wat vragen hierover. :ok:

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #19 Gepost op: 18 november 2018, 13:15:42 »
speakin' of the devil  ;D  https://www.auto-motor-und-sport.de/test/h7-gluehlampen/

Offline Alfred

• Forumbezoeker
  • *
  • AR 159 1.9JTS SW
« Reactie #20 Gepost op: 26 december 2018, 12:41:31 »
setje is besteld, levertijd zal denk ik 2-3 weken zijn. met het grootlicht wacht ik idd nog even, eerst maar eens kijken wat deze set doet.
als ik het niet vergeet zal ik foto's van het lichtbeeld vóór en na de montage maken.

En?
« Laatst bewerkt op: 26 december 2018, 12:41:49 door Alfred »