Auteur Topic: nieuwe sleutels gefixt  (gelezen 188 keer)

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
nieuwe sleutels gefixt
« Gepost op: 05 december 2018, 18:58:16 »
de sleutels die ik bij mijn auto kreeg waren beide zwaar gehavend en bij eentje was er zelfs een stuk uitgebroken. via ebay heb ik voor zo'n € 45,- twee nieuwe sleutels besteld. deze werden geleverd inclusief een batterij en een nieuw alfa-logootje dat op de buitenkant geplakt kan worden. vervolgens heb ik het binnenwerk van de oude sleutels overgezet en de nieuwe sleutelbaarden a € 17,50 in de juiste vorm laten slijpen/frezen bij de plaatselijke sleutelboer. het resultaat mag er zijn!
let wel op dat de plaatselijke sleutelboer de nummercode die op de originele sleutelbaard staat niet in de nieuwe sleutelbaard kan zetten!
how to:
*de sleutelbaard eruit halen
*het bruine batterijhoudertje kun je met de punt van een schroevendraaier uit de sleutel schuiven.
*het rubber deel met het geprinte slotje en de afbeelding van de auto kun je er gemakkelijk uit peuteren (met je nagel of een klein schroevendraaiertje)
*het kleine schroefje losdraaien
*de boven- en onderzijde loshalen. dit is lastig en kan je je nagels kosten. ik heb de sleutelhelften met een klein plamuurmesje voorzichtig rondom losgewrikt
*volgens de richting van de pijl op de foto de sleutelhelften loshalen
*het printplaatje ligt los en kan direct overgezet worden naar de nieuwe sleutel
*het stalen stroomgeleidertje met een schroevendraaier voorzichtig loswrikken; let op dat ie op het kleine zwarte blokje in het midden vastgeklemd zit. vervolgens kun je 'm overzetten naar de nieuwe sleutel. let op dat de lange uiteinden in de daarvoor bedoelde uitsparingen vallen
*zet de sleutelhelften op elkaar waarbij je er op moet letten dat het lipje van de ene helft onder het lipje van de ander helft wordt geschoven; zie de foto
*klik de sleutelhelften goed in elkaar
*draai het schroefje weer vast en plaats het rubber deel in de uitsparing
*wrik het stroomgeleidertje van de batterijhouder voorzichtig bij de lipjes vanaf de onderkant los en zet het over naar de nieuwe batterijhouder
*batterij er in, sleutelbaard er in, alfa-logootje plakken
*koffie verdiend

Offline ScriptMania

• Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: nieuwe sleutels gefixt
« Reactie #1 Gepost op: 05 december 2018, 20:50:45 »
Mooi resultaat, ik had dit al een tijd geleden op een engels forum gezien en toen kon je ze ook bestellen daarzo.
Die bestelde er dan 10 en kon je meedoen, maar als het misgaat dan ben je wel de sjaak.
Daar zaten er wel een paar tussen die de startonderbrekerchip gesloopt hadden, of de aftandsbediening.
Maar goed het is blijkbaar niet voor iedereen, maar wel een mooi resultaat.

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #2 Gepost op: 06 december 2018, 09:26:56 »
het was echt niet moeilijk mits je een klein beetje gevoel hebt voor wat je aan het doen bent. hoe ze die chip gesloopt hebben is mij dan ook een raadsel.
bij de levering zaten ook 3 nieuwe drukknopjes die (indien nodig) in plaats van de oude drukknopjes in de printplaat gezet kunnen worden; dit is echter niet nodig. mss dat het daar bij hen is misgegaan.

Offline peetje155

« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2018, 00:12:03 »

Dat kan best zo zijn, maar het is toch wel een miereneukbezigheid flippy1
Compliments. Applaus
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline brinkerik

• Moi
« Reactie #4 Gepost op: 07 december 2018, 20:46:09 »
Goed bezig. Bedankt voor de nette beschrijving.  Misschien ook een linkje naar Ebay, waar we de sleutels kunnen kopen?
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 19:54:24 »
hierbij de link:

https://www.ebay.nl/itm/NEW-ALFA-ROMEO-159-BRERA-SPIDER-3-BUTTON-SMART-REMOTE-KEY-FOB-CASE-SHELL-LOGO/123030670972?hash=item1ca5330e7c:g:D4kAAOSwB5lb8V1L:rk:8:pf:0

levertijd was ca. 10 dagen