Auteur Topic: Zekeringen en interface stuurbediening  (gelezen 275 keer)

Offline Busso

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
Zekeringen en interface stuurbediening
« Gepost op: 06 februari 2019, 13:24:20 »
Gisteren is mijn pioneer dubbeldin radio er plotseling mee opgehouden. Als eerste de radio zekeringen gecontroleerd. Toen de radio verwijderd en ontdekte dat de radio wel 12V permanent heeft maar geen geschakelde 12V. Nou loopt de geschakelde + via deze interface. Geen idee hoe dat werkt.

Ik heb de interface ertussen uit gehaald en dan werkt de radio wel. Dus of de interface ik kapot gegaan of er is een andere zekering kapot. Omdat ik een Bose systeem heb leek mij het goed ook die zekering te controleren. Maar ja waar zitten die zekeringen.....

Ik kan ze niet vinden op de plek die in het boekje staat  nrs  F60, F61, F62 F63 in het gestippelde kader boven de zekeringkast
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2019, 13:28:47 door Busso »

Offline Franssie

Re: Zekeringen en interface stuurbediening
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2019, 13:59:32 »
het kan heel goed dat de interface de geschakelde plus zelf maakt de interface pakt dat een signaal van de Can en zet aan de hand daarvan spanning op de geschakelde plus
meten is weten, ik kan zo op de foto de bedrading niet goed zien.
maar wanneer plus het kastje ingaat en een draad naar de positie van de geschakelde plus op de radio gaat weet je mijnziens genoeg.
succes

Offline Busso

• Forumbezoeker
  • *
Re: Zekeringen en interface stuurbediening
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2019, 08:01:40 »
het kan heel goed dat de interface de geschakelde plus zelf maakt de interface pakt dat een signaal van de Can en zet aan de hand daarvan spanning op de geschakelde plus
meten is weten, ik kan zo op de foto de bedrading niet goed zien.
maar wanneer plus het kastje ingaat en een draad naar de positie van de geschakelde plus op de radio gaat weet je mijnziens genoeg.
succes

Ik zal het spul gaan doormeten. Ook lijkt namelijk de geschakelde en permanente plus verkeerd om aangesloten.