Auteur Topic: Raam zakt niet altijd bij openen deur  (gelezen 485 keer)

Offline PassiePassion

• Forumbezoeker
  • *
Raam zakt niet altijd bij openen deur
« Gepost op: 20 februari 2019, 12:44:42 »
Hoi allemaal,

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? bij de linker portier zakt niet altijd het raam als je het portier opent.
Hierdoor wordt hij met dichtdoen van de portier natuurlijk een verkeerd belast en schiet dan met een plop het rubber in op zijn juiste plek.
Wat ik aangeef het is niet altijd dat hij het probleem vertoond. Iemand een idee??

Offline Franssie

• Geslacht: Man
Re: Raam zakt niet altijd bij openen deur
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2019, 19:51:31 »
ik neem aan gt?
ff je ramen opnieuw inleren dmv helemaal naar benee knopje los en weer vasthouden en visa voor omhoog.
dan zou het opgelost moeten zijn zo niet kan het een defect raammechanisme zijn of het kastje wat je ramen bediend in de deur

tip l en r kan je wisselen
kastje kost ong 250euries

Offline xjimbo

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 08 juni 2019, 08:01:59 »
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn gt raam zakt niet en de lamp in de deur en binnen verlichting gaan dan ook niet aan.....ik overweeg om het elecronicakastje wat het raam aanstuurt te vervangen maar vroeg mij af of dit wel het probleem zou zijn....zou het niet kunnen zijn dat het probleem in het deursluit systeem zit (dat de systeem niet de impuls krijgt dat de deur open gaat)?

Offline Franssie

« Reactie #3 Gepost op: 08 juni 2019, 21:16:30 »
daar lijkt het meer op
binnenverlichting word aangestuurd vanuit je portierslot niet dat kastje van je raam
doet de binnenverlichting het wel bij de rechter deur?

Offline xjimbo

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 09 juni 2019, 10:27:25 »
Rechter deur geeft geen problemen....als de rechterdeur open gaat dan brand de verlichting in de linkerdeur ook maar andersom is dat niet altijd het geval.
Slotmechanisme werkt wel zoals het hoort maar de verlichting en het verlagen van het raam hapert soms.

Offline Franssie

« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2019, 15:02:17 »
controleer je portierslot maar ik weet niet of dat met uitlezen kan maar anders ff andere scoren en wisselen

Offline xjimbo

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2019, 16:08:45 »
ik had toevallig nog een rechter exemplaar liggen die defect was en heb hem open gemaakt en er zat in het mechanische deel iets wat op een sensor leek en de verbinding tussen mechanisch en electrisch was een soort van contakt wat opelkaar gedrukt is.
heb toen gister de deur bloot gemaakt en de linkersluitgedeelte gedemonteerd en uitelkaar gehaald (mechanisch van electrisch) heb de contakten gereinigd met cotaktspray en alles weer gemonteerd en vooral de cotaktpunten goed aangedrukt alles deed het weer soepel toen ik het systeem een dertigtal keer getest had.....nu monitoren of het niet meer terug komt.

ik zal als ik tijd heb wat foto's maken van het sluitmechanisme en plaatsen in dit topic.