Auteur Topic: Alfa Romeo: The Simple But Tragic Reason Why They Will NEVER Succeed  (gelezen 361 keer)

Offline brinkerik

• Geslacht: Man
  • Moi
Alfa Romeo: The Simple But Tragic Reason Why They Will NEVER Succeed
« Gepost op: 24 februari 2019, 17:24:36 »

/>

Uniek, dit verhaal matcht erg met hoe ik ons geliefde merk beleef
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Bart 147

• Mijn Bella's
Re: Alfa Romeo: The Simple But Tragic Reason Why They Will NEVER Succeed
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2019, 23:12:47 »
Daar heeft hij een punt. Ik zoek nog steeds een goede betrouwbare alfa dealer. Die zijn er heus wel. Maar heb hen nog niet gevonden.

Offline MartinPool

« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2019, 07:09:32 »
De woorden betrouwbaar en dealer kom je bijna nooit samen tegen, de beste garages zijn meestal de merkloze maar wel met een passie voor een bepaald merk.

Offline scudetto

• **
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2019, 08:43:52 »
Maar de importeur wordt afgeknepen door de fabriek, dus die knijpt de dealer weer af. Was al zo in mijn Fiat-tijd (1987) Dus wie wil er nog Fiat/Alfa-dealer zijn? Honds-trouwe
Alfa dealers werden destijds gewoon rücksichtslos afgedankt omdat er -volgens Alfa- te weinig werd verkocht.  Hadden ze een betere modellen-strategie moeten voeren!
(zitten/zaten financieel krap: misschien het gevolg van de tegenvallende verkopen van de toch wat ongelukkig getimede Alfa 159? Aan de andere kant hebben ze een enorme smak geld gekregen uit de scheiding met GM, dus ..... ?)
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2019, 08:48:41 door scudetto »

Offline tom53

« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2019, 19:53:53 »
De beste oplossing, alles zelf doen!
Onderhoud, reparatie...... en nooit, maar dan ook nooit meer naar een dealer, ze belazeren je waar je bij staat, allemaal!
Spullen die je nodig hebt, koop je op internet of bij brezan o.i.d.
Ik doe het al 40 jaar zo, zolang als ik auto rijd, waarvan de laatste 7 jaar Alfa 156, nu mijn tweede.
Die overigens net zo betrouwbaar zijn als alle andere merken die ik gereden heb. Citroen (4), BMW (2), Peugeot (1), Toyota (1),Fiat (1)
Betrouwbaarheid heb je grotendeels zelf in de hand, rijd, met aandacht voor de techniek, in je auto en wees een pietje-precies als het op onderhoud aankomt.
AR156C#2344 - mijn PP Je bent maar ?©?©n keer oud, geniet er van.

Offline Van Binsbergen

« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2019, 10:18:29 »
De beste oplossing, alles zelf doen!
Onderhoud, reparatie...... en nooit, maar dan ook nooit meer naar een dealer, ze belazeren je waar je bij staat, allemaal!

Pfff doe even normaal zeg. Ja, er bestaan ongetwijfeld dealers die je beter kunt mijden. Maar dat ze je allemaal belazeren is natuurlijk flauwekul.
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)