Auteur Topic: Vervangen deurgreep  (gelezen 123 keer)

Offline Busso

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
Vervangen deurgreep
« Gepost op: 06 maart 2019, 20:30:20 »
Het scharniertje van mijn deurgreep was afgebroken dus heb ik een 2e hands deurgreep gekocht omdat een los scharniertje niet leverbaar is voor de pre facelift modellen. Tot mijn verbazing heeft ook mijn deurgreep een los scharniertje. Waarom dat niet los leverbaar is is mij een raadsel.

Ik had vrij vlot de binnenbekleding eraf en de deurgreep los hangen. Maar toen..... ik kreeg het niet voor elkaar de greep eruit te halen. Ik heb op internet geen info gevonden hoe hij eruit moet. Dus alleen het scharniertje vervangen.

Weet iemand hoe je de deurgreep verwijderd?

Offline brammetje

• Forumbezoeker
  • *
  • Smurfen gezocht voor goedkope arbeid!
Re: Vervangen deurgreep
« Reactie #1 Gepost op: 07 maart 2019, 10:08:30 »
Als dat net zo gaat als bij de 156 moet je de sleutel erin doen en dan wat draaien en ook met het hele mechanisme draaien. Zooi gepriegel maar t kan echt.
'98 1.8 overleden. Oude dame 1.6 fase 1 okt '97 voor dagelijkse fun en 3.0 V6 '98 voor real fun!!

Offline Busso

• Forumbezoeker
  • *
Re: Vervangen deurgreep
« Reactie #2 Gepost op: 07 maart 2019, 20:47:41 »
Als dat net zo gaat als bij de 156 moet je de sleutel erin doen en dan wat draaien en ook met het hele mechanisme draaien. Zooi gepriegel maar t kan echt.

Ahh dat had ik nog niet geprobeerd. Dank voor de tip.  Voorlopig werkt het weer maar wie weet sneuvelt de rechter ook nog een keer. Dan ga ik zeker proberen wat jij zegt.