Auteur Topic: Hoedenplank verwijderen  (gelezen 2858 keer)

Offline C.A.R.S. = Ton

• Geslacht: Man
    • De Alfa Romeo 166 Site!
Hoedenplank verwijderen
« Gepost op: 24 juli 2003, 11:44:25 »
Iemand die me kan vertellen hoe dit het snelste gedaan kan worden? Moet eruit omdat de folie op de achterruit niet bij het 3e remlicht is geplakt en dit moet nu nog een keer opnieuw. Maar dat 3e remlicht zit zo strak tegen de achterruit aan dat er geen bijkomen aan is, dus dan maar de hoedenplank eruit. Hoe dit het meest eenvoudig te doen Alfisti????
Ciao.

http://www.alfaromeo166club.nl
postmaster@alfaromeo166club.nl
siteadmin@alfaromeo166club.nl

Offline Alfa maniac

• Ultra per siempre!
Re:Hoedenplank verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2003, 22:15:03 »
Is het niet makkelijker om de folie op maat te snijden?
Je zou eerst een stuk landbouwplastic op je achterruit kunnen passen en dat als zeg maar een mal gebruiken.

Ciao

Offline alfredp

• **
  • AR156 Club
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2003, 22:18:21 »
beetje werk,achterbank eruit,zijpanelen naast je achterraam loshalen,en dan je hoedenplank eruit trekken

Offline C.A.R.S. = Ton

« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2003, 08:18:05 »
beetje werk,achterbank eruit,zijpanelen naast je achterraam loshalen,en dan je hoedenplank eruit trekken

Daarom de vraag dus voor een short-cut.
Wat een baan man!
En er is een mal gemaakt van de buitenzijde van de ruit maar je komt met geen mogelijkheid tussen 3e remlicht en ruit, tenzij de boel volledig wordt geforceerd! En das zonde! :o

Iemand een simpelle oplossing hiervoor?
Tks.

jay

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2003, 16:50:52 »
het ton hou je wel ff rekening met de keuring  ;D mijn achterste ruiten zijn ook met folie gedaan al 2 jaar maar het derde remlicht mag hier niet in belgië beplakt zijn anders boete en zeker afgekeurd op de technische keuring , dus bij mij is de folie er mooi rond afgesneden en reeds naar de keuring geweest en was in orde ;D

Offline C.A.R.S. = Ton

« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2003, 13:48:43 »
Bedankt voor de waarschuwing Jay maar mijn derde remlicht is toch losgekoppeld omdat ik in de achterspoiler mijn derde remlicht heb zitten. Afplakken moet dus geen probleem zijn alleen als de spoiler er af gaat en zo hard haalt hij niet ;D
Ciao en salut?©!

Offline C.A.R.S. = Ton

« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2003, 11:35:45 »
Leuning, no problemo, zitting ook niet, maar is er iemand die enig idee heeft hoe ik de bekleding van de achterste stylen los maak? Kan de onderkant wel heen en weer halen maar bovenaan zit er nog iets wat de boel tegen houdt. Kan geen schroefjes of zo zien zitten. Klopt ook niet met de cd.  Hier zeggen ze dat de bekleding los gehaald moet worden door deurrubbers los te halen maar de bekleding zit achter de rugleuning met 1 schroefje vast. Iemand enig idee hoe de bovenkant vast zit?
Fred, nog bedankt trouwens voor de cd! Komen van de week nog ff langs als het wat koeler is!
Ciao Alfisti en alvast bedankt!

Offline alfredp

• **
  • AR156 Club
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2003, 23:00:04 »
Deze paneeltjes zitten inderdaad met 1 schroef vast en verder deurrubber loshalen en dan voorzichtig losttrekken ze zitten met 2 plastik pennen in het metaal geklikt,zitten behoorlijk vast gewoon rustig aan trekken en hopen dat ze niet afbreken

Offline C.A.R.S. = Ton

« Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2003, 11:21:04 »
Nou Alfredp, ik ben er achter hoor! Breekt dus af bij het ernaar kijken amper! Nou niet een constructie waar ik warm voor loop maar ik heb al een nieuw palletje voor in de carrosserie besteld bij de dealer. De voorste brak dus af, achterste ging toen wel een stuk makkelijker! ;D
En denk nou maar niet dat als je een kant los hebt, de hoedenplank er makkelijk afkomt! Mooi niet, beide kanten moeten los hoor, of je loopt het risico dat je je hoedenplank knakt! Maar niet uitgeprobeerd!
In ieder geval bedankt voor je tip. Op de werkplaats cd staat het heel anders voor zover ik heb kunnen terug vinden.
Ciao en salut?©.

Offline alfredp

• **
  • AR156 Club
« Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2003, 21:58:00 »
Het is in ieder geval gelukt  :) stevig is anders inderdaad
Succes met de folie
gr Alfred

Offline C.A.R.S. = Ton

« Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2003, 15:10:18 »
Buiten om de bekleding van de C-stijl die rottig los komt (breekt af e.d.) moet je eens proberen om de veiligheidsgordel doorvoeringen in de hoedenplank los te maken. Blijft geen sodemieter van over! Voorzichtig geprobeerd de boel van elkaar te krijgen (zit een deel in het zicht en een deel achter de rand van de hoedenplank). Beide delen zitten in elkaar geklikt met kleine hele dunne plastic pennetjes. Geprobeerd de riem er tussendoor te mieren maar mooi niet dus. Dus moet je de hoedenplank verwijderen zorg dan dat je voldoende reserve materiaal hebt om de boel weer in elkaar te steken!
Ciao en salut?©!
Oh ja, de folie zit nu een stukkie strakker als eerst!