Auteur Topic: Radio slaat instellingen niet op  (gelezen 269 keer)

Offline LW87

• Forumbezoeker
  • *
Radio slaat instellingen niet op
« Gepost op: 11 mei 2019, 17:39:20 »
Hallo ik heb sinds kort een multimedia radio in minn alfa 147 geplaatst, voor zover doet hij het prima
Alleen hij slaat de instellingen niet op wanneer je hem van het contact afhaald.. ik heb weleens gehoord dat je dan de gele en de rode draad moet omdraaien, maar die zit niet in mijn auto alleen gee/ blauw en rood/zwart 2 x heeft iemand hier een oplossing voor want het is vrij irritant.
 Bedankt.

Offline ScriptMania

• Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: Radio slaat instellingen niet op
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2019, 18:20:57 »
Aansluiten op een continu + draad, een die niet achter het contact zit.
Dan ga je meten als je contact uit staat, de plus die het dan nog doet moet je hebben.
Maar doet je radio het nog als je contact uit staat?
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2019, 18:21:55 door ScriptMania »

Offline LW87

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2019, 15:18:32 »
Is er niet gewoon een verleng/koppselstukje dat ik kan gebruiken? heb hier echt de ballen verstand van.

Offline brinkerik

• Moi
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2019, 18:08:48 »
is idd italiaans.

Maar als je de ballen verstand van hebt, dan adviseer ik normaal om iemand te vragen die er wel kennis van heeft.

Je hebt geschakelde plus, en gewoon plus.    Geschakelde plus ontbreekt, die kun je eventueel bij de Sigaratten aansteker vandaan halen.

Alfa 159  2.4 JTDm

Offline MartinPool

« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2019, 19:35:59 »
Als ik mij niet vergis heeft een 147 geen geschakelde voeding, enkel een vaste voeding.
Enkel kom in nergens een schema tegen dat overeenkomt met hoe jouw pin bezetting zit (booster in kabel).

Wat veel doen is zoals Brinkerik schreef de geschakelde voeding pakken van de aansteker.
Maar als je zelf al aangeeft heb je er de ballen verstand van, was ik er mee naar een audio zaak die hem voor je wilt inbouwen en hem dit verhaal voor legt.

Offline spider1979

• *
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2019, 08:46:23 »
De 147 maakt gebruik van CAN bus, dus wijkt eea af van de normale din-standaard. Zie onderstaande link:

http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/informatief/iso-aansluitingen-radio-navigatie-t16258.html

Offline LW87

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2019, 10:15:51 »
Bedankt voor alle reacties :)

Dus als ik het goed begrijp moet ik het middenconsole bij de sigaretaansteker los halen daar de geschakelde voeding weghalen en in mijn iso stekker plaatsen?
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2019, 10:40:07 door LW87 »

Offline LW87

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2019, 10:57:18 »
CAN BUS adapter Fiat voor Alfa Romeo
Met deze adapter kan een autoradio met ISO- aansluiting worden ingebouwd in auto's met OEM fabrieksbedrading. Werking autoradio-adapterkabel: Ontsteking uit - radio uit met vertraging! Om de accu te sparen gaat de CAN-BUS adapter na ca. 40 sec. in de slaapstand resp. schakelt zichzelf uit. Deze adapter is benodigd wanneer er een niet-OEM radio in de auto wordt ingebouwd. De spanning wordt afgetapt in de zekeringskast. Werking antenne-adapter: met deze adapter kan een autoradio van een ander merk worden aangesloten op de originele elektronische dakantenne. Er wordt geen informatie naar het BUS- systeem van de auto

Dit moet dan toch ook werken?

https://www.conrad.nl/p/iso-radioadapterkabel-actief-aiv-geschikt-voor-automerken-alfa-romeo-fiat-41c880-371726

Offline LW87

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2019, 07:46:22 »
Niemand?

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2019, 07:51:53 »
Gewoon bestellen en als het niet werkt stuur je het terug, lang leve online bestellen.
De verpakking netjes houden en niets beschadigen.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline LW87

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2019, 08:39:03 »
 :ok: Zou eerst eens kijken of er een goedkopere op de markt is, vind deze nog wel prijzig.