Auteur Topic: Wouter stelt zich voor  (gelezen 1480 keer)

Offline wasoethoudt

• *
Wouter stelt zich voor
« Gepost op: 30 mei 2017, 13:16:09 »
Hoi ,

ik ben Wouter en rij al sinds 2010 een rode 1.8 156 berlina uit 1999. Ik heb vorig jaar een grijze GTA SW gekocht voor erbij. Ik heb er nog niet erg veel mee gereden aangezien ik hem voor de winter had geschorst en er vorig jaar na aanschaf nog wat achterstallige dingentjes aan zaten.

Dit is hem:

De oplettende forum bezoeker zal hem wellicht herkennen. Ondertussen hobbel ik er lekker mee naar mijn werk en terug. Hij maakt niet veel km's en in oktober zal hij weer de stalling in moeten, en komt de rode er weer uit. Overigens liggen er al een 4 tal originele teledials klaar. Moeten nog bandjes op en dan gaan ze eronder.

Ik ben dus al sinds 2010 lid van dit forum maar heb alleen een paar keer iets van het markt gedeelte gekocht voor die rode. En af en toe een probleem oplossing gelezen.

Een tijdje geleden zocht iemand een kriksteun kapje van de GTA skirt linksvoor. Zoals te zien is op de foto heb ik die nog wel op mijn auto zitten. Wat ik ook kan is iets laten 3d printen. Dus ik heb in mijn CAD programma dit onderdeel nagetekend en die is voor die persoon geprint. Hier wat fototjes van het resultaat:

Hij is gespoten en past goed. Het is een kleine moeite om er nog meer te printen, dus als je er ook 1 zoekt kan dat voor je geprint worden.
Groeten Wouter.

edit: ff de hyperlinks en foto's aan de praat krijgen...
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2017, 15:45:39 door wasoethoudt »

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Geslacht: Man
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
Re: Wouter stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2017, 17:40:15 »
Hey Wouter,

Welkom en dat is inderdaad een bekende.
Fraai hoor, ga je veel plezier aan beleven.

Leuk, dat 3D printen. Misschien een idee om de Giulia eens te printen? 1:1
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline jarchey

« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2017, 12:12:57 »
Welkom

Ziet er netjes uit en idd bekend

Gr John

Offline brinkerik

• Forumbezoeker
  • *
  • Moi
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2017, 18:46:41 »
Hey Wouter,

Welkom en dat is inderdaad een bekende.
Fraai hoor, ga je veel plezier aan beleven.

Leuk, dat 3D printen. Misschien een idee om de Giulia eens te printen? 1:1

Misschien eerst beginnen met een 1:2     Zette we dat over het frame van een Uno en gaan daar de blitsss mee maken   :P
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline wasoethoudt

• *
« Reactie #4 Gepost op: 01 juni 2017, 12:56:15 »
Hey, dank voor het ontvangst. Een Guilia printen is gaaf, maar dat wordt maximaal 1:18 gok ik  :'(.

Ik was vooral gezwicht voor de zeer mooie kleur combinatie Grigio Sterling met het volledig zwarte leer. Misschien op papier saai, maar in het echt fraai & tijdloos.

Van dichtbij is er nog genoeg te doen en aan te pakken  flippy1, maar komt tijd komt raad.
Gr.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2017, 13:31:08 door wasoethoudt »

Offline Tim Auto Zagato

• Auto Zagato
« Reactie #5 Gepost op: 02 juni 2017, 21:56:34 »
Mooi ding! Wat kost zo een kapje?
AR156C#2088 - mijn PP
gereden;  33 1,5 QV,  145 1,8 16V,  145 1,8 16V Turbo, 156 VMR25,156 1.8 SW, Grande Punto, 156 Gta Selespeed.

Offline wasoethoudt

• *
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2017, 13:57:53 »
Heb nu een modelletje van de voor en achter krisksteun kapjes, alle 4 dus. Voor en achter bleken niet spiegel symmetrisch te zijn, maar anders gekromd, dus dat was nog een keer modelleren. En het zwarte roostertje in de skirt met de 2 lamellen, daar had ik al eerder een modelletje van gemaakt. Die roostertjes in de achterbumper heb ik nog niet, kan ik ook nog wel maken als er vraag naar zou zijn.

Ter info, reken op een tientje of 5 p/s. 3D Printen duurt lang, kost materiaal en de printer is niet gratis. Modelleren van een goed kloppend, en goed te printen modelletje kost ook tijd natuurlijk. Maar is eenmalig. Wellicht dat het in de toekomst goedkoper wordt, zal wel, of met grotere aantallen...maar dan is spuitgieten eigenlijk goedkoper.

De vorige printjes waren zwart, maar allerhande kleuren kunnen. Misschien leuk voor custom kleur roostertjes. Het materiaal is een sterkere ABS die beter warmte en weersbestendig is. Maar dit materiaal print zeer lastig, en zorgt voor uitval en mislukte producten. Nu is het nog niet echt plug and play, de 3d print techniek.

Gr.

Offline alfa1gta

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2019, 19:17:47 »
hallo Wouter kun je nog aan deze 156  kapjes komen ?
ik zou ze graag van je overnemen
laat maar even wat weten alvast bedankt

Offline alfa1960

• *
« Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2019, 19:48:34 »
altijd interresant heb een gta als ik ooit eens zo een kapje verliest hou ik me aanbevolen.

Offline MartinPool

« Reactie #9 Gepost op: 25 juli 2019, 06:12:09 »
Volgens mij een goed idee voor een zaak, onderdelen fabriceren die niet meer gemaakt worden.
Goede 3D printer en een goede scanner waarmee je een origineel onderdeel kunt inscannen, op veel fora zie je zoektochten langskomen naar onderdelen. Youtube kanaal erbij starten (zie kanalen als MyMechanic, Scott Turner of Restore it) voor reclame en wat extra inkomsten.

Offline brinkerik

• Forumbezoeker
  • *
  • Moi
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2019, 18:45:17 »
Ik heb op de zaak budget gekregen om een 3d printer aan te schaffen. 

Wij hebben ter lering en vermaak ook al een Drone, en vorig jaar allemaal een Google Home gekregen ( grapje, beviel eerst goed maar `t ding luistert steeds slechter ... )

Dus, TS of andere leden;  tips; wat is een goede printer binnen een budget van zeg 900 tot 1000 euro?

Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Alenko1983

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 28 juli 2019, 23:05:54 »
kun je met die printer ook een koppakking van een twinspark namaken maar dan 1 mm dikker?  ;)