Auteur Topic: GT 1.9JTD rood 2006  (gelezen 212 keer)

Offline triple_A

• **
GT 1.9JTD rood 2006
« Gepost op: 09 juni 2019, 21:40:10 »

Alfa GT 1.9JTD 2006 met wat werk.

Het betreft een rode GT JTD uit 2006 met ongeveer 270k km op de teller.
Zoals gezegd heeft de auto wat onderhoud nodig, namelijk;
- Waarschijnlijk zijn de injectoren vervuild. Bij een koude motor start hij vrij moeizaam en heeft echt een aantal slagen nodig. Hij start echter wel gewoon en rijdt daarna prima.
- Er is een kleine olielekkage bij de oliekoeler, lijkt bij 1 van de leidingen vandaan te komen.
- Hij staat momenteel op vier winterbanden die aan vervanging toe zijn.
- Stabilisatorstangrubbers kraken.

Ik heb hem zelf in onderhoud gehad bij Auto Zagato en daar zijn in het afgelopen jaar de volgende zaken gebeurd;
- Nieuwe koppeling + vliegwiel
- Nieuwe remmen achter (schijven + blokken)
- Nieuwe draagarmen vóór (onder + boven)
- Oliewissel + filter
- Nieuwe accu
Twee weken terug zijn er ook 2 nieuwe wiellagers achter onder gekomen.

De RDW beoordeelt  de kmstand als onlogisch, toen ik de auto kocht heb ik het overzicht/rapport van alle registraties vd auto opgevraagd en er is inderdaad een aantal jaar terug mee gesjoemeld. Echter is er wel een flinke onderhoudsgeschiedenis bekend van de jaren na die tijd.
Daarbij voelt de auto nog fris en is het interieur nog (minus een paar kleine slijtageplekjes)  heel netjes en zeker niet uitgewoond.
Wat cosmetische minpunten zijn de voorbumper (dof/barsten in de lak), en een klein roestplekje bij de deurgreep aan de passagierskant.
Afgezien daarvan ziet ie er echt nog mooi uit en zie je die 270+ ton er eigenlijk niet aan af en rijdt ie nog altijd fantastisch.
Verder is er een radio/navigatie unit met bluetooth ingebouwd, en is de APK geldig tot eind december.

Voor een redelijk bod mag ie weg, ik hoop op zn minst het geld wat de wiellagers gekost hebben terug te krijgen :)  anders schors ik hem en ga ik er aan het einde vd zomer zelf mee aan de gang.

Mvg, Andreas

Voor meer foto's
https://drive.google.com/open?id=1a3XAQhX_5k7dC_3yN2AjEmut6C7LJ9v7

« Laatst bewerkt op: 09 juni 2019, 21:42:11 door triple_A »