Auteur Topic: Brandschade  (gelezen 323 keer)

Offline ScriptMania

• Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Brandschade
« Gepost op: 21 juni 2019, 19:01:59 »
Sinds een tijd loopt er bij mij in de buurt een pyromaan of zo rond, hij heeft al drie wagens in de straat in de hens gezet die totaal afgebrand zijn en bijna een 4de.
Paar dagen geleden was de laatste keer dat hij toegeslagen heeft, en mijn wagen stond er niet ver vanaf maar ik dacht dat ik de dans ontsprongen was maar toen ik een paar uur geleden naar mijn wagen toeliep vond ik mijn rechter achterlicht er vreemd uitzien, blijkt die vervormd te zijn door de hitte van de autobrand.
Dat zijn nu dus met de mijne erbij minimaal drie wagens die daardoor beschadigd zijn geraakt.

Nu heb ik eigenlijk een vraag hoe zoiets af te handelen verzekeringswijs, mij lijkt dat de wagen die in brand stond mijn schade moet vergoeden.
Heb mijn verzekering al gebeld en die zegt dat ik de schade in moet vullen met de details van de tegen party.
Tegenparty zegt nee dat moet jezelf met je eigen verzekering afhandelen, maar goed dat doe ik natuurlijk het liefst niet.
Dus wat te doen, hoe zit dat in elkaar?

En wat zou zon achterlicht kosten, elektisch werkt alles trouwens gewoon (gelukkig maar want ik heb zo rondgereden zonder dat ik het wis).

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
Re: Brandschade
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2019, 19:18:40 »
Ik heb toevallig hetzelfde gehad.

De schuldige is in dit geval de pyromaan. Als die al gevonden wordt, is het nog maar de vraag of je geld krijgt
Last hebbend van detaildiarree

Offline ScriptMania

« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2019, 19:31:48 »
Ok dan, dat is dus niet zo'n goed nieuws.
Gelukkig alleen maar het achterlicht voor zover ik het zie, maar toch mooi ......
Wat voor schade had jij destijds trouwens?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Offline brammetje

• Forumbezoeker
  • *
  • Smurfen gezocht voor goedkope arbeid!
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2019, 20:51:55 »
tijd terug is 1 van mijn auto's ook afgebrand en expert van de verzekeringsmaatschappij vond dat het kwam doordat ie aangestoken was. Dat dacht de brandweer ook al, omdat ie voor en achter brandde en niet in het midden.

Auto van de buurvrouw stond erachter en had ook schade, maar dat is netjes via mijn verzekering gegaan. mocht de pyromaan nog gevonden worden is het aan hen op het daar weer op te verhalen.

Niet jouw probleem dus.
'98 1.8 overleden. Oude dame 1.6 fase 1 okt '97 voor dagelijkse fun en 3.0 V6 '98 voor real fun!!

Offline ScriptMania

« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2019, 21:02:38 »
Dat is al een beter geluid en dacht zelf dat het zo zou gaan, ga ik het schaderapport gewoon invullen, mag de verzekering het uit zoeken.

Offline aytac

« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2019, 00:19:16 »
2e hands achterlichtje erin jassen en gaan met die banaan. Ik persoonlijjk zou er niet de tijd en energie in steken denk ik :)

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2019, 09:19:01 »
Je stelt de directe verantwoordelijke aansprakelijk. (formulier vind je onder Formulieren op onze website).
De directe verantwoordelijke is de eigenaar van de auto die de hitte veroorzaakte, niet de pyromaan!

Wanneer je zelf hiervoor bent verzekerd (WA+Beperkt Casco of Volledig Casco) kun je een reparatie laten uitvoeren en de schade door je eigen verzekeraar laten verhalen op de tegenpartij (wie dat uiteindelijk ook zal zijn).
Houdt wel rekening met een eventueel eigen risico, de meeste Casco verzekeraars werken met een eigen risico.
Er is géén terugval in schadevrije jaren.

Dus:
Een Casco dekking is noodzakelijke.
Houdt rekening met een eigen risico.
Stel de eigenaar van de brandende auto auto aansprakelijk (formaliteit).

Kennelijk schijnen de meesten hier vergeten te zijn dat de beheerder van dit forum dit werk al vanaf 1992 doet  Deuh
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline ScriptMania

« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2019, 10:09:31 »
Bedankt mannen voor het meedenken en dat wist ik wel hoor John, ik ben all risk verzekerd maar wil die niet gebruiken/aanspreken voor een kleine schade.
Wil gewoon dat de veroorzaker mijn schade vergoed, ook al zeggen die dat het via mijn verzekering moet.
Dat mogen de verzekeringsmaatschappijen dan uitzoeken onder elkaar.
Ik denk dat als het te moeilijk wordt ik er gewoon een monteer, straks eens kijken wat zo'n ding kost.
En zoals gezegd werkt alles gewoon en kan zo nog wel even rond blijven rijden dus haast heeft het ook niet.
Ik heb trouwens mazzel gehad, normaal staat mijn auto naast die afgebrand is, die nacht gelukkig niet.
Dutched the bullit zeg maar.