Auteur Topic: Alfa 156 2.5 V6  (gelezen 353 keer)

Offline Joep

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
Alfa 156 2.5 V6
« Gepost op: 02 februari 2020, 09:26:39 »
Hierbij bied ik mijn Alfa Romeo 156 2.5 V6 te koop aan.

Ik heb de auto in 2013 gekocht en heb er al die tijd met veel plezier mee gereden, maar aangezien ik een andere auto gekocht heb is het nu tijd om deze weg te doen.
De auto gaat weg omdat ik een wat jongere auto wilde en waar meer kofferbakruimte beschikbaar is.

Hieronder wat specificaties van de auto:

Uitvoering           : Sedan
Kleur              : Nero 601 (Zwart)
Bouwjaar      : 2000
Kilometerstand   : 266 dkm (Ik heb de auto gekocht met +/- 180 dkm
Interieur      : Lederen bekleding (creme), middenconsole is in carbonlook (origineel) en de tellers zijn uitgevoerd in het rood.
APK              : APK geldig tot 17-04-2020

Technisch:

-De oersterke V6 heeft nog nooit een klap verkeerd gegeven en verbruikt geen druppel olie!

-De auto staat op stalen winterwielen met wieldoppen en er is een set 17"  zomerwielen aanwezig (zie foto's) maar 1 band is aan het einde van de zomer stukgereden en zal nog moeten worden vervangen.
De velgen zijn wel vrij van stoeprandschade en zijn recht. Ook heb ik nog een extra 5e reservevelg liggen die nog zo goed als nieuw is.

-Verder is de auto voorzien van de bekende madeno einddemper voor dat prachtige V6 geluid.

-De distributieriem is in oktober 2018 bij kilometerstand 244545 vervangen, toen zijn meteen de waterpomp (met stalen impeller), multiriem en rollen, bougies en de krukaspoelie vervangen en tevens zijn toen de kleppendeksels en inlaatspruitstuk voorzien van een nieuwe laag verf.

-Vorig jaar bij de APK zaten er wat rotte plekken in de bodem, deze zijn toen aangepakt en daar zal je voorlopig dus geen werk meer aan hebben schat ik zo.

-Ook is er een trekhaak gemonteerd

Optisch:

-De auto heeft rondom wel wat kleine beschadigingen maar niet erg schokkend, wel zijn zowel het embleem aan de voor als achterzijde erg verweerd.
-De auto heeft sideskirts maar deze beginnen inmiddels los te laten en moeten dus opnieuw netjes worden vastgezet. Tevens hebben deze wel wat beschadigingen dus voor het mooie zouden deze even goed aangepakt moeten worden.

Ondanks dat zijn er wat aandachtspunten:

-De uitlaat is lek en maakt daardoor meer geluid dan deze hoort te doen. Ik heb nog niet goed kunnen kijken maar het lijkt erop dat de ingaande buis van de RVS demper gescheurd is (bij serieuze interesse kan ik eventueel dit nog wel oplossen door deze te lassen)
-De knop van de handgreep van de bijrijderskant blijft tegenwoordig heel vaak hangen als deze wordt ingedrukt.
-De koppeling gaat zwaar en soms blijft het pedaal ook ingedrukt nadat je voet eraf haalt, als je deze dan met de hand of voet even terughaalt werkt alles weer zoals het hoort.
-Zoals hierboven al aangegeven hebben de sideskirts wat aandacht nodig.
-Het interieur heeft de nodige gebruikerssporen: Het stuurwiel en de pook zijn aardig versleten en de wang van de rugleuning (bestuurdersstoel) is wat versleten door het vele in en uitstappen.

Bij het kopen van de andere auto kreeg ik voor deze nagenoeg niks terug en vandaar dat ik ervoor gekozen heb om de auto zelf te verkopen.
Ik hoef er dan ook zeker niet de hoofdprijs voor te hebben en heb liever dat er een liefhebber is die nog wat met de auto kan, en zeg nou zelf: alleen het heerlijke geluid van de onverwoestbare Busso V6 is het alleen al waard!

Als hier niet genoeg animo is voor de auto zal ik deze ook nog op marktplaats zetten, maar dan ga ik de zomerwielen en de madeno einddemper (nadat ik deze gereviseerd heb) apart verkopen.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V "il violino di Arese"

Offline Joep

• Forumbezoeker
  • *
Re: Alfa 156 2.5 V6
« Reactie #1 Gepost op: 02 februari 2020, 09:27:24 »
2

Offline Joep

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2020, 09:28:07 »
3

Offline Joep

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 02 februari 2020, 09:28:43 »
4

Offline Joep

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2020, 19:19:23 »
De 156 is inmiddels van eigenaar verwisseld..