Auteur Topic: Jesper even voorstellen 156 SW TI  (gelezen 88 keer)

Offline JesperJTD

• Forumbezoeker
  • *
Jesper even voorstellen 156 SW TI
« Gepost op: 12 september 2019, 12:04:31 »
Hallo!

Mijn naam is Jesper en kom uit harlingen.
Ik heb sinds kort een 156 1.9JTD 16v TI sw en hí bevalt uítstekend alleen er zijn wel wat issues  Deuh

Eerst een kort verhaaltje. In het verleden ook een 156 1.9jtd gehad (8v) getuned tot 150pk geen monster maar wel een leuke daily toen zelfs nog een interieur gekocht van maurice (geloof ik :-[) uit leeuwarden (is een moderator toch?)
Na een paar jaar verkocht en toen alleen maar volvo gereden (850) maar op den duur begon het toch weer te kriebelen en heb ik een 147 1.9 16v JTD gekocht met allerlei leuke getuned opties zoals ragazon uitlaat, jtdsport downpipe custom software (falco),schroefset en nog wat dingetjes.

Maar iemand reed mij van de weg en toen was hij totall loss  :'(

dus nu is de bedoeling dat ik al het leuke (wat past) over ga zetten op de 156 en dus ook hier een leuke daily van ga maken.
Maar dan moeten eerst alle kleinde dingetje gefixed zijn waar hij last van heeft en er zijn wel wat quirks.  :-X

Hij bonkt wat als ik over kleine heuvels rijd, zal wss stabi boel zijn?
Hij trilt ook erg bij het optrekken dus ik gok op aandrijfassen of misschien toch draagarmen? Die van mijn 147 zijn nieuw (ik heb de auto nog) kan ik dit overzetten?

Hij heeft ook soms een MAF meting van 0g/s....dan is al het vermogen weg en heb ik niks tot 2500 rpm ik heb al een andere Mafsensor geprobeerd maar het probleem is exact hetzelfde? Ieman enig idee?
Verder ben ik dolblij met de auto en is hij lekker zuinig en rijd verder prima alleen wil deze dingen nog wel verhelpen voordat ik echt los ga met meer vermogen er uit te gaan halen.
« Laatst bewerkt op: 12 september 2019, 12:21:42 door JesperJTD »

Offline sid3windr

• Geslacht: Man
  • Tom zonder H
Re: Jesper even voorstellen 156 SW TI
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2019, 16:36:43 »
Wat voor luchtmassameter (LMM) (zo heet dat in het Nederlands flippy1) heb je geprobeerd als vervanging? Allerlei rare merken proberen helpt niet, enkel origineel, en je moet zeker zijn dat je een werkende hebt dan... Je kan bij een JTD al beginnen met 'm gewoon los te trekken en te kijken of je problemen dan over zijn.

Bonken klinkt als de rubbers van de stabistang maar ook de draagarmen zijn nogal een bekende bij de 156...

:welcome:
De normaalste Belg van heel Nederland

Offline JesperJTD

• Forumbezoeker
  • *
Re: Jesper even voorstellen 156 SW TI
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2019, 17:07:09 »
Haha sorry LMM indd :P (heet maf op torque dus gebruik dat uit gewoonte :P) Het was een bosch en heb ook weer een bosch uit een werkende goedlopende alfa geprobeerd EN uit mijn sloper :P alle 3 hetzelfde verhaal.

En thanks!