Auteur Topic: Iemand rijdt rond met mijn kenteken!  (gelezen 220 keer)

Offline tundra

• "Ik ben de Alfa... en de Omega, heb ik weggedaan"
Iemand rijdt rond met mijn kenteken!
« Gepost op: 30 september 2019, 09:01:29 »
Klaarblijkelijk ook een Alfa 156 eigenaar, want ik kreeg een bekeuring voor zonder parkeerbewijs parkeren in een gemeente waar ik nooit kom. Hebben mensen hier ervaring mee? Wat te doen, behalve bezwaar aantekenen?

Offline MRL

• Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Iemand rijdt rond met mijn kenteken!
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2019, 09:49:18 »
Bezwaar aantekenenen met nader info over jou kleur auto, type, etc.
Mogelijk is een lees/schrijffout bij het overnemen v.d. kenteken (bij BOA of bij CJIB).
Kentekens worden vaak in serie afgegeven aan de autoimporteur.
bv .een bestelling van meerdere 1.8 TSsen krijgen de ketekens 12-xx-bb, 12.xx-bc, 12.xx-bd, 12.xx-bf, 12.xx-bg
een lees/schrijffout is dan snel gemaakt bij bijv. de combinaties met bb en bd of bg
« Laatst bewerkt op: 30 september 2019, 09:50:17 door MRL »
Voorheen: 75 1.6ie, 75 2.0TS, 156 1.9JTD, Giulietta 1.6JTDm full options, 146 1.4TS G3, 156 1.8TS G3
huidig: 156 1.8TS Ti G3, GT Imola 1,9JTDm

Offline tundra

• "Ik ben de Alfa... en de Omega, heb ik weggedaan"
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2019, 13:25:30 »
Ik heb de foto opgevraagd, want hij schijnt door een camera auto te zijn gemaakt.

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2019, 17:38:46 »
Ik heb de foto opgevraagd, want hij schijnt door een camera auto te zijn gemaakt.

Hoef je niet op te vragen, die staan gewoon online.
Je gaat naar www.cjib.nl en logt in met je DigiD.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2019, 22:18:28 »
Zo'n geintje heeft mn vader ook eens aan de hand gehad, jaren geleden. Zou verkeerd hebben voorgesorteerd in A'dam, terwijl het masjien in kwestie braafjes naast de caravan stond ergens in Zld ten tijde van het 'delict'. Was geen foto van, was een visuele waarneming van een diender geweest. (lees: bromsnor een letter of cijfer verkeerd genoteerd dus... Deuh)

Bij een wetswinkel geweest voor info en daar werd verteld dat ie zowiezo eerst diende te betalen vóór bezwaar maken uberhaupt kon. Maar ook dat het een kwestie van lange adem kon gaan worden met weinig kans op succes uiteindelijk (geen foto you know)
Dus maar knarsetandend betaald..

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline MRL

• Dit forum is het helemaal !
« Reactie #5 Gepost op: 01 oktober 2019, 10:41:18 »
Zo'n geintje heeft mn vader ook eens aan de hand gehad, jaren geleden. Zou verkeerd hebben voorgesorteerd in A'dam, terwijl het masjien in kwestie braafjes naast de caravan stond ergens in Zld ten tijde van het 'delict'. Was geen foto van, was een visuele waarneming van een diender geweest. (lees: bromsnor een letter of cijfer verkeerd genoteerd dus... Deuh)

Een soortgelijke situatie heb ik lange tijd geleden gehad. Ook geen foto (wet mulder)...
In mijn bezwaar heb ik nadrukkelijk aangegeven wat de kleur van mijn auto was en dat men hopelijk in de aantekeningen van de BOA kon opmaken om welke kleur auto beboet werd.
Dit gaf uitsluitsel voor mij en werd mijn bezwaar gehonoreerd.
Zo niet kun je het altijd nog laten voorkomen, moet je alleen de tijd nemen om voor de rechter te verschijnen (in de regio waar de overtreding werd begaan...)
Met een beetje overtuigingskracht (en geluk) zou je een rechter als mens kunnen overtuigen van je gelijk.
Voorheen: 75 1.6ie, 75 2.0TS, 156 1.9JTD, Giulietta 1.6JTDm full options, 146 1.4TS G3, 156 1.8TS G3
huidig: 156 1.8TS Ti G3, GT Imola 1,9JTDm

Offline leonm

« Reactie #6 Gepost op: 02 oktober 2019, 16:12:43 »
M'n broer heeft dit ook gehad. Zogezegd door rood gereden en opgeschreven door een agent. Uiteindelijk laten voorkomen.  Aan de hand van RDW gegevens kunnen aantonen dat er een hele reeks van dat type auto dezelfde kentekenreeks had en het feit dat hij die dag op z'n werk was op een heel andere plaats was voor de rechter genoeg reden om de zaak te seponeren.