Auteur Topic: Uitlaat en venturi jtd 1.9 8v OF stalling gezocht  (gelezen 89 keer)

Offline sanscorp

• Crew
  • *
  • Geslacht: Man
  • 5 euro?
Uitlaat en venturi jtd 1.9 8v OF stalling gezocht
« Gepost op: 13 oktober 2019, 13:37:54 »
Omdat ik na 10 jaar eigenlijk slecht afscheid kan nemen van mijn trouwe 156 was het idee om hem te demonteren bij eigen handen. Maar ik heb geen ruimte om de auto van de openbare weg te halen. Is er misschien iemand met een plekje in de buurt van Almere? Ik wil evt. de opbrengst delen maar verwacht daar geen vetpot van.

Enkele zaken wil ik houden, zoals wellicht het stuur voor aan de muur ofzo.

Idee is exporteren en chassis als oud ijzer wegbrengen.

Makkelijker is in 1 geheel weg maar er zitten nu wel wat rammeltjes, kraakjes en een slippende koppeling in. Dat naast 421.000 km maakt de auto niet verkoopbaar.
Heeft er iemand toevallig iets liggen wat voor weinig weg mag?

Geen moetje, maar auto terug naar standaard aan het brengen en dan mag de rvs er onder vandaan.

Gaat om het stuk met flexibel deel naar katalysator en van kat t/m einddemper.

Ik heb nog een katvervanger liggen, bij interesse wil ik ook wel ruilen, gehele uitlaat vanaf downpipe naar achteren (dus met kat) tegen katvervanger.

Hoeft niet perfect te zijn, maar als het naar de oud ijzer  boer gaat kan het net zo goed nog even onder mijn auto :)

Idem met 1 venturi, ik heb ooit de twee bewegende delen er uit gehaald en daar een olie temperatuurmeter geplaatst. Heb het 9 jaar lang bewaard maar kan het niet terugvinden..

De behuizing incl. chromen rand zitten er nog in.

Ik heb evt. tegen bijbetaling van 50 euro ook nog wel een goed aftermarket scherm liggen welke geen last heeft van fading bij warmte. 1:1 omruilen.
Zelf vlak voordat ze stopten gingen bij automove gekocht voor 100 euro.

Moet wel wat in de plaats komen dus een niet goed werkend ori scherm is prima.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2019, 14:01:44 door sanscorp »

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.