Auteur Topic: Voorremmen demonteren 147  (gelezen 1251 keer)

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
  • Rijd niet harder dan je beschermengel kan vliegen
Voorremmen demonteren 147
« Gepost op: 02 februari 2017, 16:55:12 »
Beste,

het is enige tijd geleden dat ik onderhoud heb verricht aan m'n remmen, dus wil volgende week als de tempraturen rond de 10 graden zijn even m'n auto wat zaken van repareren;

ten eerste piepende achterremmen, deze heb ik al eens losgehaald; het clipje (ofzo ?) wat in de remklauw zit, daar blijven de remblokken op 'plakken' en komen daardoor niet goed terug. Zal eens wat nieuw vet erbij in plaatsen.

voorremmen moeten gedemonteerd en schoongemaakt worden, maar heb je hier speciaal gereedschap voor nodig? de remklauw ziet er best ingewikkeld uit...

Tevens wil ik nieuwe  remolie erin gaan doen, maar denk dat dit verstandiger is door een garage.
Enig idee wat hier de kosten van zijn ? Complete nieuwe remvloeistof.

alvast bedankt

Groet,
Hellracer

Offline Deebo

Re: Voorremmen demonteren 147
« Reactie #1 Gepost op: 02 februari 2017, 20:48:25 »
de klauwen hangen volgens mij maar met 2 bouten vast, en de blokken tik je er normaal zo uit via de pinnetjes?

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
  • Rijd niet harder dan je beschermengel kan vliegen
Re: Voorremmen demonteren 147
« Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2017, 20:53:26 »
de klauwen hangen volgens mij maar met 2 bouten vast, en de blokken tik je er normaal zo uit via de pinnetjes?
Als het hetzelfde principe is als de remklauwen achter, moet het lukken... alleen je moet de remblauwen ook weer centreren toch ? of is het 2 bouten los, remklauw eraf, en dat pinnnetje eruit... en dan remblokken eruit? en dan alles weer plug-en-play terug monteren zoals het zat

,,

dan moet het wel te doen zijn.

remmen voor zijn de afgelopen (schrik niet) 100.000km/3 jaar nooit los geweest, dus wordt wel eens tijd denk ik.
verder geen problemen of iets, maar wil graag voorkomen als genezen.

alvast bedankt