Auteur Topic: camberbouten  (gelezen 282 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Denzel

  • ****
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • kan niet...? tuurlijk wel!
camberbouten
« Gepost op: 06 januari 2020, 23:05:39 »
https://www.biesheuvel.nl/producten/automotive/powerflex/camber-bouten

Ik kwam deze zomaar eens tegen.

Voor onze technische leden:
Zou er een variant bij zitten die we kunnen gebruiken voor onze bella's? Voor de achterkant natuurlijk.

groetjes Dennis

Offline Fur

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 201
Re: camberbouten
« Reactie #1 Gepost op: 07 januari 2020, 09:29:06 »
Ben ook wel benieuwd, heb gisteren toevallig zitten lezen over camber problemen mn aan de voorzijde bij de 156's. En toevallig vond ik ook op youtube een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=h6fAPjSFZBk

Deze vent fixt zijn camber gewoon met een paar ringetjes en krijgt meetbaar resultaten. Volgens mij blijkt ook uit het filmpje dat die camber bouten eigenlijk niet passen op de 156 omdat de constructie net ff anders is dan 'normale' vering.


Offline Arcblizz

  • *****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Man
  • Nil volentibus arduum
Re: camberbouten
« Reactie #2 Gepost op: 07 januari 2020, 13:43:01 »
er is hier iemand op het forum die bussen draait met boutgat uit het midden voor de bovenste draagarmen
AR156C#1830 - mijn PP
www.freddycane.com
Ex GT 3.2v6 met Madeno onderstel en Madeno getuned, CsC duplex.
Huidig Jeep Compass 4x4

Offline Denzel

  • ****
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • kan niet...? tuurlijk wel!
Re: camberbouten
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2020, 17:54:06 »
Ben ook wel benieuwd, heb gisteren toevallig zitten lezen over camber problemen mn aan de voorzijde bij de 156's. En toevallig vond ik ook op youtube een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=h6fAPjSFZBk

Deze vent fixt zijn camber gewoon met een paar ringetjes en krijgt meetbaar resultaten. Volgens mij blijkt ook uit het filmpje dat die camber bouten eigenlijk niet passen op de 156 omdat de constructie net ff anders is dan 'normale' vering.

Dat is wel een heel makkelijke hobby-bob oplossing  :o  voor de voorzijde.
Die camber bouten zou misschien alleen voor de achterzijde kunnen werken.

er is hier iemand op het forum die bussen draait met boutgat uit het midden voor de bovenste draagarmen

Die bussen heb ik idd, de professionele manier ipv die ringen ertussen.
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2020, 17:55:12 door Denzel »

Offline BellaNuvola

  • Ex-Bestuur
  • *
  • Berichten: 2091
  • Geslacht: Man
  • Ongeacht de kleur:een 156 is altijd bruin! (roest)
Re: camberbouten
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2020, 22:50:20 »
er is hier iemand op het forum die bussen draait met boutgat uit het midden voor de bovenste draagarmen

Bullettooth....ofwel Toon uit Ospel
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2020, 22:51:12 door BellaNuvola »
Alfa-rijder vanaf 1987.
Nu nog een 156 1.8 TS in Azzurro Nuvola met beige leder op 17 inch Selespeed wielen. Afgeleverd op 11 januari 1999 door (toen nog dealer) Madeno Racing.

Offline Fur

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 201
Re: camberbouten
« Reactie #5 Gepost op: 09 januari 2020, 15:05:42 »
Dat is wel een heel makkelijke hobby-bob oplossing  :o  voor de voorzijde.
Die camber bouten zou misschien alleen voor de achterzijde kunnen werken.

Die bussen heb ik idd, de professionele manier ipv die ringen ertussen.

Is er eigenlijk een reden waarom die ringetjes slecht zouden zijn? Voor zover ik het me als noob kan bedenken maakt het niet echt veel uit waar je de kanteling in zet. Zou me alleen iets kunnen bedenken dat er een probleem zou zijn met onevenredige krachtenverdeling over het oppervlak van de veertoren ofzo. Maar aangezien die bouten maar met 50ofzo nm vast zitten zullen die krachten ook wel weer meevallen.