Auteur Topic: Vermogen plots weg en vreemde geluiden  (gelezen 756 keer)

Offline MartinPool

• Geslacht: Man
Re: Vermogen plots weg en vreemde geluiden
« Reactie #25 Gepost op: 28 januari 2020, 23:21:38 »
Ik ben klanten altijd zeer dankbaar dat ze met motoren die een EIS (Engine Ignition System) zonder opslag hebben niet op het reset knopje duwen, scheelt heel wat zoekwerk.
Uitlees apparaat erin, code uitpluizen en fixen.
Anders eerst proefdraaien en wachten tot de storing weer eens voorbij komt, die komt dan natuurlijk niet weer terug maar vrijdag avond 22:00 uur knalt ie er weer af en 2x raden wie er dienst heeft....

Offline Alfafa

« Reactie #26 Gepost op: 30 januari 2020, 13:15:13 »
Was hier nog een code van,

Maar je zou ook nog de egr even kunnen afblinden met een blikkie, wellicht blijft ie juist openstaan en trekt ie ook voor geen meter.
Turbo lag is just fore play !

Everybody loves Alfa, You gotta Love Alfa......it's the LAW ...

ex Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V Nero Mettalico
Alfa 159 SW Ti TBI Rosso Competizione
------

Offline Aldo1979

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 05 februari 2020, 14:16:26 »
Met het vervangen van de turbo heb ik het hitteschild aan de uitlaatcollector eraf moeten halen.
Een snee in mijn vinger herinnerd met nog steeds dat de randen hiervan scherp waren.

Met deze rand ben ik dus tegen het slangetje voor het hitteschild gekomen en een scheurtje gemaakt (niet gezien).
Garage had nog zulke darmpjes liggen (nog geen halve cm doorsnede) en heeft deze vervangen.
Voor 1,5€ was hij weer gemaakt en rijd hij als nooit tevoren. Applaus

2 dagen later begaf de voorste ruitenwisser het, sproeier ging wel nog, dus zekering was niet doorgebrand.
Ruitenwissers (met breekijzer) eraf gehaald en motortje eens open gedraaid.
Terug voorzien van smeervet en deze werkt ook terug fruyt1

Bij het dicht gooien van de motorkap ging deze niet meer open, alles waar ik aan kon via de grill eens goed ingespoten met WD40 en een nachtje erna was dit ook weer in orde.

Volgende wat nu op het lijstje staat is de koppeling, bij het stevig indrukken van het gaspedaal merk je dat deze (serieus) aan het verslijten is.
Ook "pakt" de koppeling de ene dag heel vroeg en de andere dag weer laat.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2020, 14:18:11 door Aldo1979 »

Offline j0p3Y

« Reactie #28 Gepost op: 05 februari 2020, 21:42:41 »
Citaat
Garage had nog zulke darmpjes liggen (nog geen halve cm doorsnede) en heeft deze vervangen.

Ik vermoed dat je het over hetzelfde slangetje hebt als wat bij mij kapot was (zie wat posts hierboven) . Dat zijn echter geen darmpjes maar is een zwart gewapend/versterkt slangetje. Als je een 'darmpje' gebruikt hebt, is dat waarschijnlijk een ruitensproeier slangetje. Past ook, maar gaat na een tijdje vacuüm zitten, met alle gevolgen (motorstoring en die je moet laten resetten) van dien.
Dus check ff , als het zo'n doorzichtig rubberen inknijpbaar slangetje is, vervang het dan even. Kleine moeite, groot plezier.

Offline Aldo1979

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 05 februari 2020, 23:04:33 »
Nee, het is wel degelijk een zwart slangetje.