Auteur Topic: pioneer luidsprekers in alfa 159sw  (gelezen 3974 keer)

zara

• Gast
pioneer luidsprekers in alfa 159sw
« Gepost op: 26 maart 2007, 22:15:16 »
Zopas poging ondernomen om mijn standaard luidsprekers van mijn 159sw te vervangen door pioneer luidsprekers.
Universele luidsprekers gekocht (pioneer biedt blijkbaar nog geen pasklare voor alfa 159) en het knoeien kon beginnen.
Luidsprekers kunnen niet zomaar in "gat" deur gemonteerd worden, dan zitten ze tegen een ijzeren staaf die in de deur loopt.
Bijgevolg heb ik de "fabriekexemplaren" uit het verhoogde omhulsel gesneden en dan de pioneers daarop "gevezen".
Veel gepruts en resultaat is niet wat het moet zijn (luidspreker zit niet echt stevig in verhoogd omhulsel)
Iemand ideetjes? is er geen soort "adapter" verkrijgbaar zodat de pioneers op de deur kunnen gemonteerd worden? ???

Offline toon17

• Geslacht: Man
  • Lidje #17
    • Keybridge Coverband
Re: pioneer luidsprekers in alfa 159sw
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2007, 00:08:41 »
Gewoon een MDF ringetje maken en de speakers aan de deur vastmaken ipv aan het deurpaneel, maw die plastic ring eruit laten ! Slecht voor het geluid !

Met die Pio speakers ga je echter niet veel verbetering horen tov de standaard meuk die erin zit...  Deuh

Gr.

T. 8)

P.S. : Mods, kan dit naar ICE, aub ?  :thumbsup:

Offline stopie

• crashhhhhhhhhhh
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2007, 11:03:13 »
ligt eraan welke pioneer serie je koopt  ;D

Offline TIM.

« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2007, 11:09:45 »
Ik vind het geluid van de 159 heel goed hoor..Ik had ze helemaal niet vervangen..
1.8 GTA SW

166 3.0 V6 Autom.

zara

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2007, 22:01:37 »
Uiteindelijk heb ik tussenringen gevonden in de mediamarkt, zijn er wel voor volkswagen bora maar mits kleine aanpassingen die ik gemaakt heb passen ze toch. Ik had 140 watt boxen gekocht (13 cm) van pioneer en eventjes aangesloten.
Klinken wel beter dan originele (veel zuiverder)maar ga morgen kijken om zwaardere exemplaren te kopen daar ik met die aanpassingsringen toch naar een 17cm luidspreker zal kunnen gaan.
In mijn alfa 156 had ik ook pioneers gestoken van 200 watt (achteraan) en ik moet zeggen : prachtige sound.

Offline fruyt

• Ex-Bestuur
  • *
  • #271 - 1.9 JTD 16v
    • http://www.arcticblue.be/alfa156
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2007, 22:03:38 »
heb je die speakers rechtstreeks op de HU aangesloten of via een versterker ?
want je kan "zware" speakers hebben, maar als er niet genoeg power naartoe gaat is het resultaat nog niet wat het zou moeten zijn h?©
veni, vidi, velpon
ik kwam, zag en bleef plakken

2012 : '06 nero metallico 1.9 JTD 16v Sportwagon
2003-2012 : '99 grigio chiaro 1.9 JTD Berlina - Zender - Squadra Massimo

Offline PURK

• ex-lid -933-
    • den Heijer Zonwering en Rolluiken
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2007, 22:04:48 »
Pioneer is door de meeste een beetje een onderschat merk, maar ze verkopen het ook bij Hobo-hifi.... de duurdere lijn dan  :yes! is wel high-end  :yes! , ze hebben alleen ook goedkope (lees-slechte) sh1t
- V6 en V2 - powerrrrrrrrrrrrrrrrr -  156 V6 Q2 Azzurro Nuvola Squadra-tuned 211pk LPG G3 - Moto Guzzi  le Mans 1000 - Moto Guzzi 1100 Sport I.E. - Bertone X1/9 - Alfasud Super 1500 -

zara

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2007, 22:24:11 »
Heb de luidsprekers rechtstreeks aangesloten op de originele kabels (juist fiche aangepast), standaard radio in mijn alfa 159 heeft vermogen van 4 X 40 Watt , was bij mijn alfa 156 ook zo en enkel met zwaardere luidsprekers te installeren was het verschil toch merkelijk.
Weet juist niet goed of ik 2 of 3- weg luidsprekers zou installeren daar er vooraan ook nog aparte tweeters zitten, misschien deze eveneens vervangen ? moet ik nog eens bekijken.
Als het resultaat vooraan goed is ben ik van plan om deze in de achterportieren ook te vervangen.....terwijl ik toch bezig ben.....
Heb in mijn vorige 3 wagens altijd al pioneer luidsprekers gehad en moet zeggen :altijd z?©?©r tevreden over geweest, ben beetje verwonderd dat er blijkbaar ook "brol" verkocht wordt door pioneer, zijn dat specifieke reeksen of welke types zijn van mindere kwaliteit ?

Offline fruyt

• Ex-Bestuur
  • *
  • #271 - 1.9 JTD 16v
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2007, 22:29:04 »
Heb de luidsprekers rechtstreeks aangesloten op de originele kabels (juist fiche aangepast), standaard radio in mijn alfa 159 heeft vermogen van 4 X 40 Watt , was bij mijn alfa 156 ook zo en enkel met zwaardere luidsprekers te installeren was het verschil toch merkelijk.

verschil zal er zeker wel zijn, zeker in de 156 want de standaard kartonnen speakers zijn niet echt om over naar huis te schrijven.  Maar toch blijf ik bij m'n tip, zorg voor een kleine versterker die een watje of 100 ?  150 levert en sluit daar je frontspeakers op aan ... pas dan ga je ?©cht verschil merken ;)

Weet juist niet goed of ik 2 of 3- weg luidsprekers zou installeren daar er vooraan ook nog aparte tweeters zitten, misschien deze eveneens vervangen ? moet ik nog eens bekijken.

je kan die standaard tweeters inderdaad ook vervangen

Als het resultaat vooraan goed is ben ik van plan om deze in de achterportieren ook te vervangen.....terwijl ik toch bezig ben.....

van de speakers in de achterdeuren merk je (vooraan) eigenlijk heel weinig, dus het verschil met achterin beter speakers zal klein zijn.  Kan je beter met het geld dat je aan die achterspeakers zou geven een versterkertje aanschaffen ;)
veni, vidi, velpon

zara

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2007, 22:42:09 »
Zo een versterkertje aansluiten op de originele radio is dat moeilijk? Ik moet zeggen dat ik niet de meest handige persoon ben, en welk type neem ik best en hoe zwaar?

Offline fruyt

• Ex-Bestuur
  • *
  • #271 - 1.9 JTD 16v
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2007, 22:49:37 »
echt moeilijk is het niet, gewoon kwestie van wat kabels te trekken en de versterker ergens in de koffer te monteren
en als je het niet alleen aandurft komen we wel een handje helpen  :yes!

in tips voor versterkers ben ik zelf geen held, dus ff wachten op d?© experts terzake ;D
veni, vidi, velpon

Offline toon17

• Lidje #17
    • Keybridge Coverband
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2007, 00:31:13 »
Zo een versterkertje aansluiten op de originele radio is dat moeilijk? Ik moet zeggen dat ik niet de meest handige persoon ben, en welk type neem ik best en hoe zwaar?

Er zijn verstekers die Hipass ?©n Lowpass ingangen hebben.
Met deze kan je kiezen :
Of je sluit aan via de lijnuitgangen van de radio.
Of (als die d'r niet zijn) gewoon via de speakerdraden.

Enne, de standaard radio geeft NOOIT 4x40 = 160 Watt.
Daarmee fik je gewoon het voedingskabeltje van je radio mee naar de fillistijnen...  Deuh
In het beste geval krijg je een TOTAAL uitgangsvermogen van zo'n 50 Wrms uit je radio...

Gr.

T. 8)