Auteur Topic: Android/Navi  (gelezen 399 keer)

Offline Harold114

• *
  • Geslacht: Man
Android/Navi
« Gepost op: 28 mei 2020, 11:25:24 »
Hallo,
Ik heb sinds kort een 159 TBI. Hier zit helaas geen Navi in. Wel Bose systeem en bleu en me.
Het is een TI uitvoering van 2011.
Nu wil ik graag wel Navi of zo een Android radio of iets!
Moet wel met iPhone en dat Bose systeem kunnen werken.
Iemand een goede tip wat voor radio en waar in te laten bouwen?
Mvg. Harold

Offline fransois

• Forumbezoeker
  • *
  • Een goede voorbereiding is het halve werk.
Re: Android/Navi
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2020, 09:29:25 »
Goedemorgen Harold,

Gefeliciteerd met jouw 159. Mooie versie ook. Wij willen natuurlijk heel graag foto,s zien en wat meer info van de wagen?  Ik bedoel: Hoe is de algemene staat? Hoeveel K staat er bijv op en is het een Nederlandse wagen? (kijk maar even of je dat wil delen met ons)

Ik zou  jouw graag de Android 9.0 willen aanraden. Ik heb deze zelf ook in mijn 159 en het is echt een heel fijn up to date makkelijk systeem. Ook heel veel leuke gadgets, en werkt prima met de Iphone. Navigatie is echt heel overzichtelijk. Super duidelijk allemaal. Reageerd erg snel en heeft ook echt een mooi scherm

Inbouwen zal toch niet zo moeilijk zijn? Mijne zat er al in dus wellicht dat iemand hier een adres weet.

Grt Frans
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2020, 09:29:45 door fransois »
Een ieder natuurlijk een fijne dag

Offline Romeer

• Forumbezoeker
  • *
  • 1.9 JTS
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2020, 10:53:28 »
let bij de aanschaf van een navi wel even op dat je ws een interface voor de stuurwielbediening moet hebben (mits je stuurwielbediening hebt uiteraard).

Offline BrianL

« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2020, 14:31:58 »
Hallo Harold, goed te horen dat er weer een 159TI forum club auto op de weg is. Ik heb een door de vorige eigenaar ingebouwde Pioneer AVICSYNC F77 DAB met stuurbediening, DAB antenne en 2 din adapter set erin zitten. Afgelopen jaar heb ik de kaart weer updated dus ik rij aardig up to date (Pioneer brengt elke keer kaarupdates uit)... Het werkt bij mij erg mooi met mijn I-Phone en het geluid is fantastisch. Een aanrader wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2020, 14:32:32 door BrianL »

Offline Peter 159 2.2jts

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 08 juni 2020, 11:35:12 »
Hallo Harold, goed te horen dat er weer een 159TI forum club auto op de weg is. Ik heb een door de vorige eigenaar ingebouwde Pioneer AVICSYNC F77 DAB met stuurbediening, DAB antenne en 2 din adapter set erin zitten. Afgelopen jaar heb ik de kaart weer updated dus ik rij aardig up to date (Pioneer brengt elke keer kaarupdates uit)... Het werkt bij mij erg mooi met mijn I-Phone en het geluid is fantastisch. Een aanrader wat mij betreft.
Werkt deze ook op Android
Ga deze op zoeken namelijk ook opzoek naar navi voor de 159

Offline BrianL

« Reactie #5 Gepost op: 08 juni 2020, 19:07:52 »
Werkt deze ook op Android
Ga deze op zoeken namelijk ook opzoek naar navi voor de 159

Ja, dat is ook Android, een Android Auto versie. Ik vond dit artikel er over : http://www.caraudioforbeginners.nl/pioneer-carplay-android/

Verder werkt het voor mij vlot en eenvoudig.

Offline Harold114

• *
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2020, 08:01:59 »
Dank voor de reacties en tips, ga er eens mee aan de gang.
Enne foto’s  van mijn auto wil ik best doen, als ik het voor elkaar zou krijgen ze te plaatsen.
Auto is van 2011 en origineel TI uitgevoerd.
Na aanschaf gelijk alles laten doen qua distri en vloeistoffen en een squadra kuur laten doen.
Had hiervoor een 166 3.2 en eerlijk is eerlijk de 159 rijd heel fijn. Maar een busso V6 is toch echt wel wat anders...
vooral het optrekken vanuit stilstand... mmm dat is en blijft wennen met de 159....
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2020, 08:03:26 door Harold114 »

Offline brinkerik

• Clublid
  • Moi
« Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2020, 09:05:36 »
Ik heb zelf de origineel geleverde Pioneer (foto 1), deze kan ik absoluut niet meer aan raden door de sterk verouderde layout en laatste update erg lang geleden. Wel waardeer ik de clean look, met de kleine knoppen onderaan. Wat ik ook altijd gebruik is de GPS weergave van de snelheid.

Ik las een stukje bij autoblog, 1 van de reactoren heeft een tijd rond gestuurd met een 159 JTD, deze had de Sony XAV-200  gemonteerd, foto 2.

Hier vind je zijn keuze/rapportage;
https://www.autoblog.nl/nieuws/autoblog-garage-alfa-romeo-159-krijgt-weer-nieuwe-updates-133987
Alfa 159  2.4 JTDm