Auteur Topic: Dual-engine Ludicrous-mode Teslarati doet dragrace en houdt het niet bij ...  (gelezen 240 keer)

Offline BrianL

Elon Musks snelste Tesla topmodel is heel snel maar verdwijnt heel snel heel ver weg in de achteruitkijkspiegel van de Lamborgini Performante. :italoflag:

/>

Offline Fur

• Forumbezoeker
  • *
Re: Dual-engine Ludicrous-mode Teslarati doet dragrace en houdt het niet bij ...
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2020, 23:14:25 »
Wel mooi om te zien hoe het verschil er zit tussen benzine en elektrisch... de elektrische wagen verpulvert de benzine wagen in acceleratie maar zodra de benzine op gang is hengel hij hem weer binnen. Ben wel benieuwd wat een elektrische wagen met een fatsoenlijke versnellingsbak zou doen.. want dan kan je de elektromotor ook meer in z'n powerband houden (lager in de toeren).

Offline BrianL

Re: Dual-engine Ludicrous-mode Teslarati doet dragrace en houdt het niet bij ...
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2020, 18:38:53 »
Kijk nog eens goed. Helaas voor de Teslarati fanboys maar de Tesla verpulverd echt helemaal niets hier, de Lamborghi is gewoon heel veel sneller.

Een versnellingsbak in de Tesla gaat niet helpen, misschien helpt het als er een derde of vierde electro-motor bijelgezet wordt, dat heeft Tesla ook gedaan toen ze de Nurnburgring op gingen.

Offline Henry2910

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2020, 22:05:29 »
Helemaal geen Teslarati fanboy hier, maar een Lambo Performante (een supercar die speciaal gebouwd is voor, inderdaad, "performante") die net een Tesla Model S (een auto die gebouwd is om in alle rust heel comfortabel 4 personen van A naar B te brengen) voorblijft in een sprint.....dat zegt toch iets over de mogelijkheden van elektrificatie.....

Ben zelf een liefhebber van verbrandingsmotoren, maar na een ritje in een Model S (geen idee welk type het was, is al enkele jaren geleden) was ik toch behoorlijk onder de indruk van de rust én de prestaties. Een leuke auto met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning is best een goede combinatie. Waar blijft die Giulia 2.0T met extra prik?
« Laatst bewerkt op: 17 september 2020, 22:06:06 door Henry2910 »
Huidige Alfa: 2008 Spider 2.4 JTDm Q-tronic

Offline BrianL

« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2020, 13:58:48 »
Helemaal geen Teslarati fanboy hier, maar een Lambo Performante (een supercar die speciaal gebouwd is voor, inderdaad, "performante") die net een Tesla Model S (een auto die gebouwd is om in alle rust heel comfortabel 4 personen van A naar B te brengen) voorblijft in een sprint.....dat zegt toch iets over de mogelijkheden van elektrificatie.....

Ben zelf een liefhebber van verbrandingsmotoren, maar na een ritje in een Model S (geen idee welk type het was, is al enkele jaren geleden) was ik toch behoorlijk onder de indruk van de rust én de prestaties. Een leuke auto met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning is best een goede combinatie. Waar blijft die Giulia 2.0T met extra prik?

In de Tesla model S zie ik zelden comfortable vier personen confortabel zitten. Ik zie meestal 1 stropdas erin zitten. De Model S heeft twee moteren. Het doel van een Model S is duidelijk om een snel accerlererende electrische sedan te maken, eigenlijk zoals de Amerikanen dat al jaren doen met de Dodge Challenger's en Ford Mustangs. Het is indrukwekkend dat het Tesla gelukt is om een snelle electrische auto te maken maar ook dat ze miljarden subsidies mogen opstrijken daarvoor.

Zo'n Model S zit in de prijsklasse van een Guilia QV. De prestaties van die auto's zou je dan moeten vergelijken. Ik ben dan toch  meer onder de indruk van de prestaties van de Guilia QV, kijk maar eens naar de Nurnburgringtijden.

De electro-speciliasten zeggen dat het beter is een electrische auto vanaf de basis te ontwerpen. Dat is denk ik ook waarom Alfa de Guilia niet ombouwd naar een batterij-auto. De Alfa met prik staat al klaar voor de elctro-liefhebber; Alfa Romeo Tonale

Offline Henry2910

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2020, 15:19:52 »
Blijf het toch een beetje krom vinden om een hardcore supercar of een Giulia Q te vergelijken met een Tesla; ze zijn ontworpen voor een ander stuk van de markt, petrolheads vs inderdaad stropdassen. Dat auto's in een zelfde prijsklasse vallen betekent niet automatisch dat je prestaties kan vergelijken. En als ik een dergelijk bedrag te besteden had, dan zou mijn voorkeur zeker uit gaan naar een Giulia Q!  :italoflag:

Dan de Alfa Tonale, als conceptauto gepresenteerd in Geneve en goed ontvangen, maart 2019. Daarna werd het een beetje stil, tot oktober 2019, toen werd er een min of meer productierijpe auto getoond. Nu weer bijna een jaar verder en is het wel heel erg stil rondom de Tonale en de rest van ons geliefde merk: geen 6C (is blijkbaar de Maserati MC20 geworden), geen 8C, nog steeds geen Tonale, geen SUV boven de Stelvio, geen GTV/Sprint, geen leuke Spider (waar ik persoonlijk op zit te wachten), geen grote sedan, geen opvolger voor de Giulietta en MiTo, nog steeds geen mild-hybride Giulia/Stelvio......gewoon helemaal niets. Hopelijk brengt de fusie met PSA beterschap!
Huidige Alfa: 2008 Spider 2.4 JTDm Q-tronic

Offline BrianL

« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2020, 16:24:52 »
Blijf het toch een beetje krom vinden om een hardcore supercar of een Giulia Q te vergelijken met een Tesla; ze zijn ontworpen voor een ander stuk van de markt, petrolheads vs inderdaad stropdassen. Dat auto's in een zelfde prijsklasse vallen betekent niet automatisch dat je prestaties kan vergelijken. En als ik een dergelijk bedrag te besteden had, dan zou mijn voorkeur zeker uit gaan naar een Giulia Q!  :italoflag:

Je hebt ook wel gelijk, die auto's moet je ook eigenlijk niet naast elkaar zetten, ze zijn niet te vergelijken. De meeste mensen die dat soort vergelijkingen wel maken hebben namelijk al hun keuze gemaakt voordat de vergelijking begint. In 1971 had Alfa Romeo dat al goed begrepen.