Auteur Topic: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops  (gelezen 54430 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #825 Gepost op: 25 februari 2019, 19:43:23 »
Alfa brengt Giulietta facelift en Giulia ‘GTA’ naar Genève
Auteur: willeme, gepost 25-02-2019 om 18:56



Het zit ons DNA om te veel verwachten. Het zin in het DNA van Alfa om teleur te stellen.

Als autoliefhebber moet je een zwak hebben voor Alfa Romeo. Althans, dat wil de legende. Je kbent niet een echte petrolhead zonder dat je ooit een Alfa Romeo voor de deur hebt staan. Het merk is al jaren aan het aanklooien. De Mito en Giulietta kunnen vanuit de showrooms rechtstreeks naar het museum. Met de Giulia kwam er dan eindelijk een kentering. Een compleet nieuwe Alfa Romeo die eigenlijk best goed is. Hetzelfde geldt voor de Stelvio. Het zijn niet de leiders in hun klasse, maar een prima alternatief als je iets origineels zoekt dat goed rijdt. Nu deze modellen een tijdje in de showrooms staan, kijken we even verder. Zo af en toe lekken er een paar PowerPoint slides waarop te zien is wat Alfa Romeo van plan is.

Niet dat het er overigens ook van komt. Meestal valt het zwaar tegen. Waarschijnlijk vallen de verkopen van de Giulia en Stelvio nogal tegen, waardoor het even duurt voordat het merk zijn fiat kracht om meer modellen aan de range toe te voegen. Betreft de toevoegingen: er gingen twee geruchten afgelopen week. Eentje was van een Alfa Romeo crossover op basis van de Jeep Renegade. Het andere gerucht was dat Alfa Romeo meer nadruk gingen leggen op de link naar de autosport. Het merk heeft dit jaar natuurlijk een Formule 1 team en dat mag wel een beetje uitgebuit worden.





Alfa Romeo Racing
Dat gebeurt dan ook op de Salon van Genève. Stel je er helaas niet te veel van voor: er komt vooralsnog geen hypercar van Alfa Romeo. De Giulia Quadrifoglio Alfa Romeo Racing is voorzien van koolstofvezel Sparco racekuipen en een met alcantara bekleed stuurwiel. Je kunt ze eenvoudig herkennen aan de kleurstelling die gelijk is aan de ‘C38′-kleurstelling. Standaard krijgen deze snelle Alfa Romeo’s bronskleurige lichtmetalen velgen, 19″ voor de Giulia en 20″ in het geval van de Stelvio. Om zescilinder biturbo van Ferrari origine een beetje beter te laten klinken, is er een Akrapovič uitlaatsysteem gemonteerd. Om de boel in het gareel te houden, zijn koolstofvezel remmenschijven standaard. Volgens Alfa Romeo zijn de Alfa Romeo Racing modellen een stukje sneller, niet vanwege meer vermogen, maar vanwege het lagere gewicht. Dat komt mede door een dak van carbon in het geval van de Giulia Quadrifoglio Alfa Romeo Racing. Op zich logisch dat ze die naam gebruikt hebben, maar hoort een extra lichte Alfa Romeo niet GTA te heten?



Turismo Internationale
Alfa Romeo maakt tegelijkertijd dat de ‘Ti’-badge gaat terugkeren. Deze badge heeft al tal van fraaie Alfa Romeo’s gesierd. Normaliter stond Ti voor luxe en sportief aangeklede modellen en dat is in dit geval niet anders. Er komt een Giulia Veloce Ti en Stelvio Ti. Beide maken gebruik van de 2.0 viercilinder motor met turbo, goed voor 280 pk. In beide gevallen is vierwielaandrijving standaard. De Ti-modellen onderscheiden zich door veel luxe, velgen in het bruin (!) en gele remklauwen. Er was overigens al een Amerikaanse Giulia Ti, die meer lijkt op onze Veloce modellen.


Alfa Romeo Stelvio Ti '19

Giulietta krijgt nóg een facelift
Verder krijgen we van Alfa Romeo te horen dat we op de beurs wederom een vernieuwde Giulietta kunnen aanschouwen. De auto heeft al twee facelifts achter de rug, dit zou de derde zijn. Wat er gaat veranderen aan de Giulietta is nog niet helemaal duidelijk. Er staan drie Giulietta’s op Genève: een Giulietta Executive en Giulietta Veloce. Deze komen volgens Alfa Romeo vooralsnog niet naar Nederland. Wel krijgen we in Nederland de standaard Giulietta en de Giulietta Sport. Ook kondigt het merk uit Arese een nieuwe kleur aan: Verde Visconti.


Verde Visconti
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2019, 23:53:25 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfa 147 Ti

  • ****
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #826 Gepost op: 25 februari 2019, 19:57:17 »
Ik ben er hellemaal stil van.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #827 Gepost op: 26 februari 2019, 00:00:59 »
Concept van Alfa Romeo in Genève vrijwel zeker
21 FEBRUARI 2019 19:05

https://www.autoedizione.nl/concept-van-alfa-romeo-in-geneve-vrijwel-zeker/




De op het eerste gezicht nogal gezochte geruchten over een concept versie van de nieuwe CUV van Alfa Romeo die in Genève onthuld zou worden, nemen twee weken voor de start van de Zwitserse autosalon iets serieuzere vormen aan. Aanvankelijk leek het enkel een wat wilde speculatie afkomstig van een Griekse site die wel vaker wat roept.

Tot vandaag, toen FCA zelf met een verklaring kwam via de mond van Berj Alexanian, werkzaam bij Alfa Romeo USA. Waar het precies om gaat is niet verteld, maar wel dat het om iets nieuws zal gaan, dat zelfs een nieuw hoofdstuk zal inluiden in de rijke geschiedenis. Een duidelijke link met Alfa’s rol in de F1.



Dat laats doet ons aan de beloofde 8c denken. Alfa Romeo heeft met dat soort auto’s als concept al een mooie traditie opgebouwd inmiddels. Een dergelijke studie is dan meestal het startpunt van een aanloop naar de uiteindelijke productiefase en duurt een jaar of 2. De 8c en de 4c die we goed hebben leren kennen bij AutoEdizione, hebben het DNA van het merk op dezelfde wijze goed in beeld weten te houden de afgelopen jaren. Investeringen in een zogenaamde ‘Halo car’ levert vaak meer op dan dure publiciteitscampagnes heeft wijlen Marchionne weleens laten weten.

Een CUV lijkt ons zoals eerder gezegd dus onwaarschijnlijk, maar wie weet hebben eerdere geluiden hierover toch een verband met wat we vandaag te weten zijn gekomen. Wat het ook is, het zal een verademing zijn om weer iets nieuws uit de stal van Alfa Romeo te zien verschijnen.
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2019, 21:50:23 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #828 Gepost op: 04 maart 2019, 16:57:30 »
Nieuwe Alfa crossover FWD / AWD gaat ‘Tonale’ heten
Auteur: willeme, gepost 04-03-2019 om 13:15

https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-alfa-crossover-gaat-tonale-heten-121336#post-121336



Good news!


Het werd een beetje lauwwarm ontvangen: hetgeen dat Alfa Romeo mee zou nemen naar Genève. Natuurlijk, een snelle Giulia Quadrifoglio is nooit verkeerd en zo’n ‘Ti’-uitvoering is een betaalbaar alternatief, maar ‘nieuws’. Nee, niet echt. Dit temeer omdat Alfa Romeo écht wel met iets moet gaan komen: met name aan de onderkant van het modelgamma is het aanbod enigszins bejaard.

Gelukkig gingen er meer geruchten. Alfa Romeo zou namelijk een nieuwe compacte crossover presenteren. Dat is tegenwoordig een enorm belangrijk segment waar zelfs Jaguar vertegenwoordigd is. Alfa Romeo heeft daar vooralsnog niets, maar daar gaat dus verandering in komen. We weten dat de auto gebouwd wordt op het platform waar de Jeep Renegade en Fiat 500X ook op staan. Zodoende kan Alfa snel met een model komen. De voortekenen zijn vooralsnog goed: veel afzet, relatief weinig ontwikkelingskosten.



De naam was echter nog niet bekend, maar deze is nu per ongeluk bekend geworden. Onze Griekse vrienden van AutoBlog.gr hebben namelijk beelden weten te bemachtigen van de FCA stand, die nu wordt opgebouwd in Genève. Daar staat in typisch Alfa Romeo schrift het woord ‘Tonale’. We kunnen er dus vanuit gaan dat de Tonale snel ten tonele zal verschijnen.
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2019, 17:00:50 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #829 Gepost op: 04 maart 2019, 21:27:53 »
















"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #830 Gepost op: 04 maart 2019, 21:30:37 »
Glimp van de Alfa Romeo Tonale concept
4 MAART 2019 20:34

https://www.autoedizione.nl/glimp-van-de-alfa-romeo-tonale-concept/




Geen Rombo maar Tonale heet de nieuwe compacte Alfa Romeo, die als kleinere broertje van de Stelvio door het leven mag gaan. Ook Tonale is de naam van een bergpas (net als Stelvio). De pas ligt op 1800 meter boven zeeniveau op de grens tussen de regio’s Lombardije en Trentino – Alto Adige.

Marketingtechnisch noem je de Tonale een CUV, maar dat is verder niet interessant. Of Alfa Romeo het model ook Tonale zal laten heten, wanneer deze in de productiefase komt, is nog onduidelijk maar misschien wel aannemelijk. Net zo aannemelijk is het overigens ook dat het eindproduct er bijna net zo uit zal zien.

Na een dag van silhouetje staren, ging vanavond het doek er vast af. We zien een scherp gelijnde compacte SUV, waar ze bij Mazda en Jaguar misschien wat onrustig van worden. De snit is eigenlijk direct al wat Italiaanser te noemen dan de Giulia en de Stelvio. Een prachtige scherpe neus met weggedoken koplampen zoals we dat ook kennen van de 159 en Brera/Spider, maar ook de Montreal uit het verleden en de recentere Pandion en Duettottanta studiemodellen van respectievelijk Bertone en Pininfarina.



Erg mooi om te zien dus, dat Alfa Romeo het direct aandurft om ook een wat nieuwe designkoers in te slaan, in plaats van een soort update te lanceren van wat we reeds kennen. De Tonale concept heeft een sexappeal waar een groot jong publiek mee aangesproken zal worden. Het platform is het bekende modulaire onderstel van de 500X, Renegade en de Compass met voor- en vierwielaandrijving. Kostentechnisch is dit model voor FCA dus prima te verkopen, zonder al te veel risico. De naam is voor de Angelsaksisch sprekende mensen misschien wat wennen, maar met een Brexit voor de deur wellicht ook weer wat minder belangrijk…

De Italiaanse markt wordt de voornaamste, maar we verwachten bij deze aanblik dat de rest van Europa er ook gevoelig voor zal zijn. Zeker met de juiste zakelijke motoren, zal ook in ons kikkerlandje deze Alfa van zich laten horen. Wellicht meer nog dan de Giulietta, waar dit model eigenlijk de directe vervanger van is. Overigens is gezien de vormgeving van de lessenaar (foto onder) in de zaal, goed te zien dat het morgen tijdens de persintroductie vaak over stekkers zal gaan. Alfa Romeo zal dus helemaal aan de hybride gaan.

"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #831 Gepost op: 04 maart 2019, 21:43:22 »
Alfa heeft ‘haast’ met crossovers
Auteur: willeme, gepost 19-02-2019 om 12:38


De eerste kan er al héél snel zijn.



Alfa Romeo

Als we door de verkoopcijfers van januari 2019 ploegen, zien we dat er eens roemruchte naam veel te laag staat: Alfa Romeo. Het van oorsprong zeer edele merk wist in de eerste maand van dit jaar slechts 104 auto’s te verkopen. De Giulia is het meest populair, daar werden 45 exemplaren van op kenteken gezet. Op nummer 2 staat de MiTo, het elf jaar oude stadsrakkertje werd in totaal 22 keer afgeleverd. Daarna komt gek genoeg de Stelvio, waarvan er maar 19 verkocht werden en op nummer 4 de Giulietta (inmiddels 9 jaar oud) met 18 stuks. Kortom, niet echt reden voor een feestje.

Wellicht gaat daar heel snel verandering in komen. Uiteraard zijn we allemaal bekend met de lange termijnplannen van Alfa Romeo, maar die nemen we altijd met een paar kilootjes zout. Onze Griekse vrienden van Autoblog.gr hebben een insider (een man in regenjas) gesproken met het heugelijke nieuws dat er al snel nieuwe modellen bijkomen. Volgens die bron wordt er op de Salon van Genève een onverwachte wereldprimeur getoond, namelijk een kleine crossover.



De auto staat op het ‘Small Wide 4×4′ platform van FCA. Op dit moment maken auto’s als de Fiat 500X en Jeep Renegade daar gebruik van. Dat is een van de redenen waarom de auto er is sneller is. Op dat platform is het eenvoudiger een kleine Alfa Romeo ‘CUV’ te maken dan op het ‘Giorgio’-platform waar de Giulia en Stelvio op staan. Dat laatstgenoemde platform gaat wel gebruikt worden voor een SUV die boven de Stelvio gepositioneerd zal worden. In standaardvorm is het platform van de kleine crossover voorwielaangedreven, optioneel is vierwielaandrijving mogelijk. De auto zal van de band rollen bij de fabriek in Pomigliano.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #832 Gepost op: 05 maart 2019, 01:22:59 »

Tonale concept








"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #833 Gepost op: 05 maart 2019, 14:35:59 »
Alfa Romeo Tonale: plug-in hybride Alfa’s zijn hier!
Auteur: CasperH, gepost 05-03-2019 om 12:39

De tijd is gekomen dat het merk Alfa Romeo, het oermerk, het merk van de échte petrolhead, het automerk der automerken, stappen zet richting elektrificatie. Mama mia...



Alfa Romeo dropt een ‘middelgrote cross-over’ die onder de Stelvio moet gaan passen qua formaat. Geen overbodige luxe, want het huidige modellengamma kan wel wat body gebruiken onder de Giulia en Stelvio. Maar de echte bom die hier gedropt wordt steekt menig petrolhead recht in z’n kleinzerige hartje: deze SUV krijgt namelijk ook plug-in hybride aandrijflijn! Staat u mij toe een zin uit het persbericht te quoten:

‘State-of-the-art technologie en spreekwoordelijke rijdynamiek komen samen om kansen te grijpen en tastbare antwoorden te bieden op nieuwe uitdagingen.’

Spreekwoordelijke rijdynamiek? Wij willen échte rijdynamiek! Wat is dat überhaupt, ‘spreekwoordelijke rijdynamiek’? Maar goed, cross-overs verkopen. En verkopen is wat Alfa Romeo wel kan gebruiken, dus we geven ze het voordeel van de twijfel. Het Porsche-effect: zonder Cayenne geen 911, zonder auto’s voor iedereen geen auto’s voor de liefhebbers. Het moet maar. En eerlijk is eerlijk: we hebben lelijkere cross-overs voorbij zien komen de afgelopen jaren.





Alfa Romeo zegt dat de historische lijnen zijn gecombineerd met de toekomst en illustreert dat met schetsen die tonen dat de flanken gelijk zijn met die van de klassieke GT Junior. Tikkie vergezocht wellicht, maar ok. De Telediale velgen in 21 inch zijn wel een lekkere touch en de 3+3 koplampen doen denken aan de SZ en Brera. Het interieur toont dat we al aardig op weg zijn naar een productiestadium, met een heel degelijk formaat touchscreen (12,3 inch) voor de neus en zelfs soort van compact touchscreen (10,25 inch) in de middenconsole. Niet van een gigantisch formaat zoals we dat tegenwoordig in échte conceptcars zien.

De aandrijflijn is zoals gezegd plug-in hybride, met een elektromotor achterin. Middels het DNA-systeem kun je schakelen naar ‘Dual Power modus’ waarbij de verbrandingsmotor en elektromotor gezamenlijk optimale prestaties genereren. De Advanced Efficiency modus maakt volledig elektrisch rijden mogelijk.

Tot slot nog een klein lesje topografie: de naam is gekozen op basis van de Tonale pas. Die ligt vlakbij de Stelvio pas, had je niet verwacht zeker?
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2019, 14:44:51 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #834 Gepost op: 05 maart 2019, 14:42:12 »















































"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #835 Gepost op: 05 maart 2019, 14:46:07 »






"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #836 Gepost op: 05 maart 2019, 14:51:42 »
Het is dringen op de beurs.








« Laatst bewerkt op: 05 maart 2019, 14:52:19 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #837 Gepost op: 05 maart 2019, 15:01:40 »




























"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 987
  • Geslacht: Man
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #838 Gepost op: 05 maart 2019, 15:34:42 »
Gaaf is ie wel, maar Alfa zou toch niet meer op Fiat-basis gaan bouwen? Als ze deze wel zo maken, kan er ook wel gewoon een nieuwe Mito en Giulietta FWD komen. En rap een beetje!
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #839 Gepost op: 05 maart 2019, 20:36:37 »
Alfa kiest voor RWD / AWD, is een bewuste keuze die bij de identiteit van het merk hoort.


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #840 Gepost op: 06 maart 2019, 01:10:39 »
Met de Tonale snoert Alfa Romeo iedereen de mond
Auteur: willeme, gepost 05-03-2019 om 18:41





Zelfs de doorgewinterde Alfa-adept had hier niet van kunnen dromen.


Als eigenaar van een heuse Alfa Romeo had ondergetekende deze niet zien aankomen. Ja, we wisten dat Alfa Romeo met een crossover zou komen. Het voelde echter een beetje aan als een verplicht nummertje. Alfa Romeo heeft zeer fraaie auto’s in de showroom gehad de afgelopen 10 jaar, maar het waren geen hardlopers. Dus komt er een compacte crossover. Voor iedereen die bang was voor een Fiat 500X met een Alfa neus: de angst blijkt ongegrond.

Het resultaat is namelijk een zeer fraaie auto, zoals Alfa Romeo ze kan bouwen. Gelukkig nu eentje in een segment dat populair is. Niet alleen het segment, ook de aandrijflijnen zijn meteen afgestemd op de wensen en eisen anno 2019. De Alfa Romeo Tonale lijkt hiermee een paar ijzersterke troeven in handen te hebben. De eerste persfoto’s die we vanmiddag zagen leken wel renders, dus gelukkig heeft onze huisfotograaf een paar kiekjes geschoten van de Tonale ‘in het vleesch’.

Over de motoren is het nog even gissen. Volgens Alfa Romeo is de Tonale nog een Concept, verwacht dus kleinere wielen en ergens iets van een bumpertje. Mocht je echt niet kunnen wachten, kijk dan even naar de Mazda CX-5. Deze Alfa doet daar onwillekeurig toch een beetje aan denken. Complimentje voor de Japanners, dus.




"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #841 Gepost op: 07 maart 2019, 00:48:39 »
Gaaf is ie wel, maar Alfa zou toch niet meer op Fiat-basis gaan bouwen? Als ze deze wel zo maken, kan er ook wel gewoon een nieuwe Mito en Giulietta FWD komen. En rap een beetje!

Er komt een compacte B segment SUV.

Instapmodel Alfa Romeo zit ook in de pijplijn
6 MAART 2019 21:01





Alfa Romeo werkt ook aan een compacte instapper onder de Tonale en de Stelvio. Deze veelbelovende woorden sprak Roberta Zerbi (foto onder) op de autosalon van Genève. Zerbi leidt de activiteiten van Alfa Romeo in de Europese regio.

Een B-segment SUV is vrijwel zeker het model waar de FCA-manager op doelt. Dat zei ze niet letterlijk, maar omdat ze de nieuwkomer in één adem met de net gepresenteerde Tonale en de grotere Stelvio noemde, is dit een eenvoudige rekensom. Ook wilde ze niet expliciet spreken over een directe opvolger van de MiTo.




Wel sprak de topvrouw van het Milanese merk over een bredere doelgroep dankzij dit kleinere product, dat ook veel vrouwen zal aanspreken. In de wandelgangen wordt na dit nieuws gesproken over de naam Brennero (en geen Rombo), wat uiteraard ook een bergpas is. Deze naam werd voorheen in verband gebracht met een grote E-segment SUV, maar deze lijkt voorlopig geschrapt.

De focus van Alfa Romeo op de Europese markt krijgt met dit nieuwtje steeds meer vorm. Een completer gamma met hybride modellen over de volle breedte. Ook voor de Stelvio en de Giulia komen er updates aan en wie weet is een Sportwagon variant van de sedan dan ineens ook geen grote utopie meer.




De aankondiging is tevens een bewijs dat de Tonale (op het platform van de Compass) straks in Pomigliano d’Arco niet als enige van de band zal rollen. De kleinere ‘B-UV’ op het platform van de Renegade en de 500X kan dan namelijk op dezelfde assemblagelijn worden samengesteld. In Melfi doet men dan hetzelfde met de Compass en de reeds genoemde meer compacte Fiat en Jeep. Het is algemeen bekend dat de kortere en de langere versie van het B-wide platform op één assemblagelijn tot stand kunnen komen. Pomigliano houdt met de productie van de twee Alfa’s overigens nog steeds ruimte over. Mogelijk kan een B-segment Jeep op termijn dan dat laatste gaatje opvullen en een uitgebreide productie opleveren voor deze grote fabriek nabij Napels.
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2019, 00:51:48 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #842 Gepost op: 07 maart 2019, 00:55:06 »






















"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline shoppy

  • Beheerder
  • *
  • Berichten: 7033
  • Geslacht: Man
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #843 Gepost op: 08 maart 2019, 08:07:03 »
Wat een lelijk hok.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline ScriptMania

  • ******
  • Berichten: 13295
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #844 Gepost op: 08 maart 2019, 09:11:32 »
Wat een lelijk hok.
Ik vind het ook 3X niets John, geef mij maar een Giulia.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #845 Gepost op: 09 maart 2019, 15:44:36 »

Stelvio


Tonale

Ik vind de Tonale wel erg fraai.  :italoflag:  Oogt ook veel moderner als de Stelvio, die naast de Tonale direct oubollig overkomt.

De techniek is identiek aan de Jeep Compass plug-in hybride, hopelijk gaat de Tonale volgend jaar al in productie.

Design is deels die van de door Pininfarina ontworpen Duettottanta.



Duettottanta
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2019, 21:59:37 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #846 Gepost op: 10 maart 2019, 19:11:07 »
Electrische 4x4 techniek voor de Tonale zit ook in de Jeep Compass en Renegade.


Deze Jeeps gaan aan de stekker
Auteur: RubenPriest, gepost 05-03-2019 om 13:03

In Genève staat het merk met de nodige plug-in hybrides.



De Jeep Renegade en de Compass komen als PHEV op de markt. De offroaders beschikken over accu’s die via een externe stroomaansluiting kunnen worden opgeladen, waardoor ze meer elektrische energie kunnen opslaan. Volgens Jeep kunnen de plug-in hybrides 50 kilometer volledig elektrisch rijden. De topsnelheid bedraagt in de volledig elektrische modus 130 km/u.




De elektrische aandrijfunits zijn gekoppeld aan een 1.3-liter turbobenzinemotor. In het geval van de Renegade ligt het vermogensbereik tussen de 190 en de 240 pk, net wat de ondergrond nodigt acht. Jeep maakt gebruik van elektrische 4×4-technologie (eAWD). Er is geen sprake van een traditionele cardanas, maar een elektromotor. In hetinstrumenten-paneel en infotainmentscherm kunnen gebruikers informatie opvragen over de hybride constructie.

Het is nog niet bekend wanneer de plug-in hybrides op de markt komen. In Genève zijn de auto’s voor het eerst te zien.

« Laatst bewerkt op: 10 maart 2019, 19:12:24 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #847 Gepost op: 11 maart 2019, 06:22:17 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1097
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #848 Gepost op: 15 maart 2019, 06:58:19 »
Alfa Romeo Tonale, ontwerpers praten: "Geboren met GT Junior in het achterhoofd"



Veel historische referenties, van de 33 Stradale tot andere legendarische modellen
van het huis van Biscione: "We hebben het zo ontworpen"




van VINCENZO BORGOMEO
8 maart 2019

Alfa Romeo Tonale, het woord aan de ontwerpers:
Alfa Romeo Tonale, ontwerpers praten: "Geboren met GT Junior in het achterhoofd"

Het debuut van de conceptauto van Alfa Romeo's eerste plug-in hybride compacte SUV - de Tonale - op de Geneva International Motor Show zette de koplampen op de nieuwe Alfa Romeo-designcursus, boordevol historische verwijzingen naar de beroemdste modellen van de naar huis. Zij zijn degenen die praten over "Mechanica van emoties", over "noodzakelijke schoonheid", over hoe stijl uiteindelijk de ziel van een auto beïnvloedt.

"De taal van de typische schoonheid van de Biscione", zo noemden de ontwerpers het, overtuigd dat ze een synthese hebben gemaakt tussen de kostbare erfenis van het merk en een anticipatie op nieuwe normen. Zeker, de Tonale onthult een nieuwe manier om auto's te bedenken, het verleden te herontdekken om de toekomst te herinterpreteren.

Kortom, een soort manifest van de komende Alfa Romeo. En dat verdient daarom verdere studie. Het woord is aan het Centre Stilo van FCA.



Alfa Romeo Tonale, hier is de langverwachte kleine SUV


"De vormen van Tonale - de ontwerpers leggen het uit - worden in de toekomst geprojecteerd: de compacte afmetingen omsluiten het unieke karakter van het Italiaanse ontwerp en de originele en moderne stijl, typisch Alfa Romeo, in een synthese tussen een kostbaar erfgoed en de verwachting van nieuwe kanonnen: Alfa Romeo belichaamt de essentie van de Italiaanse kunst en beeldhouwkunst, door de tijdloze ervaring van handmatig vakmanschap.Tonale is geïnspireerd door de schoonheid en nuances van menselijke vormen, evenals de beweging van licht, die lijnen en volumes herinnert zuiver. "

En de historische referenties?

"In het ontwerp - ze gaan door in het centrum van stijl - zijn er stilistische elementen die de geschiedenis van Alfa Romeo zijn binnengegaan en een tastbare manifestatie zijn geworden, dankzij een uitvoering die een moderne benadering biedt voor de nieuwe Alfa Romeo-anatomie. Een element dat herinnert aan de traditie van Alfa-DNA Romeo is het "telediale" wiel: het ontwerp van de Tonale 21 "-rand herinnert aan dit concept van de" telefoonschijf "door een lichte architecturale structuur, die een zuivere realisatie en grote impact van het circulaire thema presenteert. Deze stijlkeuze dateert uit de jaren 60, toen het de trots werd van de iconische 33 Stradale ".




"Het opvallende ontwerp van de Tonale-rand - de ontwerpers gaan door - wordt nog versterkt door de absolute harmonie met de exclusieve Pirelli-bandenconfiguratie." Aan de zijkant zijn er volledige en elegante volumes van auto's die blijkbaar ver weg zijn naar generatie en type, die herinneren aan de kwaliteiten vol charme van de pure vormen van de Spider Duetto of Vliegende Schotel, terwijl de "Linea GT" van Tonale het gevoel van spanning en veiligheid van de bekroonde GT-junior herinterpreteert.De voorkant hervertegenwoordigt de onmiskenbare "Trilobo" en zijn badge " "Alfa Romeo" -schild dat als centraal krachtpunt fungeert en de snelheid en vloeiendheid regelt die Tonale doordringt ".



 

"Om dit iconische element te begeleiden en om de monografie op de voorkant te vervolledigen, vinden we de voorlichten" 3 plus 3 "die de trotse look typeren die typerend is voor SZ en Brera. De achterzijde van Tonale is verfraaid en verfijnd door een omslaande achterruit en voltooid in het bovenste deel door 'hangende vleugel die de continuïteit verbetert met het transparante dak. Net als bij elke Alfa Romeo wordt het ontwerp gekenmerkt door een onderscheidende touch: de achterlichten herinneren eerder aan een grafisch teken dan aan een optisch element van verlichting, een soort lichtgevende handtekening die rechtstreeks is geboren uit de hand van de kunstenaar ".

Binnenin is het concept min of meer hetzelfde, zelfs als het passagierscompartiment is ontworpen voor de bestuurder en zijn passagiers comfortabel kan herbergen. Een mix van ergonomie en design die materialen op een strategische manier gebruikt. Mooi, trouwens, het stuur dat je hieronder ziet. De intuïtie van een "bokaal" zo diep, zoals die van de meest spectaculaire Alfa, is zo succesvol dat je je afvraagt: "Kan iemand er ooit eerder aan gedacht hebben?".







"Het interieur van Tonale - de ontwerpers leggen het uit - roept sterke emoties op die worden versterkt door het contrast tussen de kostbare materialen: zoals de koude stevigheid van aluminium in combinatie met de warmte en zachtheid van de huid en van de Alcantara. Binnen zijn er doorzichtige panelen en de centrale tunnel met achtergrondverlichting, een van de essentiële elementen van Alfa Romeo is perfect gelegen op de tunnel, het DNA, de keuzeschakelaar voor de modus De Tonale-interieurs bieden een inclusieve ervaring met details die meestal voorbehouden zijn voor exclusieve fittingen; het is meeslepend, verwelkomend en begiftigd met de kenmerken van dynamiek die gewaardeerd worden door diegenen die graag rijden ".
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfa 147 Ti

  • ****
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #849 Gepost op: 15 maart 2019, 10:21:26 »
Weer een hoop gebakken lucht, auto’s dat moet ze bouwen en snel ook,anders is het over en uit.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.